1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Christian  P
Christian P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Batteri er helt fladt trods MC lader når jeg kører Batteri er helt fladt trods MC lader når jeg kører

Hej alle håber der er nogen der kan hjælpe mig her. Har en Kawasaki EN 450 som kører helt fint og kan se den lader når jeg kører på den. Dog er der det her mærkelige problem at hvis den står stille i f.eks. 2-3 dage så er batteriet helt fladt. Har prøvet med et helt nyt batteri men problemet er stadig det samme. Nogen der har nogle ideer til hvad problemet kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri er helt fladt trods MC lader når jeg kører
  • #1   13. maj 2012 du har ikke glemt at slukke for varmehåndtag, eller andet elektrisk ekstraudstyr ?

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#2   13. maj 2012 Har prøvet flere gange at gå det hele igennem og alt er slukket. Det eneste der er lavet ekstra på den er en manuel knap til blæseren men så længe den også er slukket burde der vel ikke være noget ved den der tager strømmen?

• #3   13. maj 2012 Havde faktisk samme problem, så er lige med på en lytter.

• #4   13. maj 2012 prøv og mål hvor meget den aflader. det kan være kombonenter der er defekte og bruger strøm hele tiden. og er du sikker på den lader?

• #5   13. maj 2012 normalt er det jo batteriet. der er så fladt det ikke kan lades op igen men hvis du har prøvet med nyt er det jo ikke problemet

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#6   13. maj 2012 Er rimlig sikker da jeg kan se lyset bliver kraftigere når jeg giver den gas. Da jeg ikke er så ferm med det elektriske kunne du så forklare hvordan jeg skal se hvor meget den aflader?

• #7   13. maj 2012 du skal ha fat i t voltmeter, med det kan du måle det forbrug du har på dit batteri i amp ved at sætte det mellem de kabler der gå til plus polen og polen på batteriet.

jeg haade smme problem på min busa der var det gear indicator der brugte strømmen

• #8   13. maj 2012 Når du siger den lader ved kørsel.. Hvor mange volt kan du måle med fjernlys tændt ved 3000omdr....?

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#9   13. maj 2012 Måler jeg i morgen når jeg får batteriet i igen. Allan, hvordan fandt du så ud fra at det var gear indikatoren der var problemet efter du havde målt amps på batteri?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   13. maj 2012 Man kan så men bare pille den ene pol af batteriet, for derefter at gnide polskoen mod den batteripol som den blev pillet af, kommer gnister, så er der noget på den der bruger strøm.

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#11   13. maj 2012 Mener der kom gnister sidste gang jeg skiftede batteriet, hvordan finder jeg så strømsynderen?

• #12   13. maj 2012 Du kunne gøre som allan Nibe skriver! Men du kigger på dit voltmeter, kan du fx afmonter stik til gear indikator, falder dit forbrug har du fejlen! Hvis ikke så samme metode fx med starter, generator osv.osv.

Mvh Nicolai

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #13   13. maj 2012 piller alle sikringer ud og sætter dem i en efter en, samtidig med du tester om det begynder at gnistre, når det begynder, kan du i din manual se hvad den sikring hører til.

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#14   14. maj 2012 Super! Tak for de gode svar. Jeg tester det i morgen og skriver om jeg har fundet fejlen

• Christian  P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2012

#16   14. maj 2012 Kære alle jeg har sgu fundet fejlen :). Det var baglygten der var synderen

Kommentér på:
Batteri er helt fladt trods MC lader når jeg kører

Annonce