935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Ombygning igen igen Ombygning igen igen

Ja jeg ved det har været diskuteret meget men det er bare så pisse svært at finde ud af. Må man ændre i bagstel så fremt den er skruet på hoved stellet og dette gøres uden at svejse. Er med på at der ikke må skæres eller svejses i en mc men når vi snakker om at bolte og skrue hvad så?
Vi snakker ikke om at sætte stumper på fra andre mc'er

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning igen igen
  • #1   26. maj 2012 selve stel må ikke ændres overhovdet

• #2   26. maj 2012 Ev ville gerne gøre min bagende lidt mere stejl eller montere en fighter bagende

• #3   26. maj 2012 Ja, det må du gerne gøre.. Du skal bare kunne dokumentere holdbarheden af den nye bagende, enten i form af TüV, ABE eller anden teknisk godkendelse..

• #4   26. maj 2012 Og i øvrigt er det ikke nok delene kun er TUV/ABE godkendt. De skal være godkendt til din model specifikt.. .

/KP

• #5   27. maj 2012 Vi må ikke en skid i det her land. Jeg forstår ikke hvad de er så bange for. Man mærker jo rimelig hurtigt hvis der er noget galt med det man har lavet. Og hvad svejsning angår, så skulle det bare være sådan at hvis det er lavet ned regning hos en pladesmed så var det godt nok.
    Men ikke i DK.
    Prøv at søge på SKAD og se hvad du finder af retningslinier.

• #6   27. maj 2012 Har kigget hos SKAD men ikke fundet noget konkret. Tro vist jeg så småt kan slå den ide ud af hovedet da jeg ønsker en cykel spm såvidt muligt er lovlig.

Latterligt at man kan impotere en maskine med sådanne ændringer bare den har været indreg. I andet eu land. Så er det helt fint værsgo at kør en tur.

• #7   28. maj 2012 Er du sikker på det? Jeg har set en Harley herinde, som var til salg. Der stod at den kunne indregistreres i sverige, Tyskland eller andre lande, men ikke i DK.

• #8   28. maj 2012 Det er ikke nok hvis den har været indregistreret i et andet EU land.. Det kræver den har et type godkendelse fra det land (TUV/ABE)..

Du kan jo fx sagtens bygge en ombygget cykel herhjemme som kan synes og godkendes uden at skat finder ud af det.. Problemet kommer først hvis du bliver taget i det..

/KP

• #9   28. maj 2012 Min kusines mand har en Honda CB350 Twin som er temmelig ombygget.
    Den er stadig forsikrret og indregistreret som veteran, så vidt jeg kan forstå på ham.
    Jeg tror han har et problem hvis han bliver standset af SKAT, eller en MC kyndig panser.

• #10   29. maj 2012 Ens for alle ombygninger er sund fornuft. Hvis du kan se, at det du vil fjerne ikke har det mindste med den bærende konstruktion at gøre, så fjern det.
    Der påstås også at du kun må udskifte dit styr hvis du bruget de oprindelige befæstninger. Fis. der står i synsreglerne at " Et styr skal være forsvarligt fastgjort og uden svejsninger " og så er vi der igen, for flere styr har svejsninger fra fabrikken.
    Nej brug din sunde fornuft, og lav det du vil lave ordentligt, så kan du altid forsvare det.
    Fuck regelrytterne !

• #11   29. maj 2012 Regelrytterne hos SKAT, kan koster dig en formue i ny afgift.

• #12   29. maj 2012 Ja, hvis du bygger en ældre mc om til en ny model. Men hvis du bygger en ældre mc om til en cafe racer koster det ikke en bjælde.
    Hvis du tager en mc fra 78 eller ældre så er der ingen typegodkendelse og dermed fri bane for ombygning.
    Spørgsmålet er, hvis du bygger en mc om, er den så mere værd, eller er den mindre værd fordi den ikke mere er original ? Det kunne jo være sjovt at tage op hos skat.

• #13   29. maj 2012 Ok kan se jeg er fejl på, men det har da været sådan med biler at bare de var synet og indreg i andet land med de ombygninger der var så kunne den også godkendes i dk.

• #14   30. maj 2012 Hvis en ombygget mc / bil er synet i f.eks Tyskland på legal vis, så er der TÜV erklæringer på alt, og når der er det, så kan den også synes i DK.
    Problemet opstår når en dansker køber en ombygget i udlandet og tror alt er iorden fordi der er nummerplade på.

Danmark´s problem er, at nogle af de folk der arbejder i synshallerne ikke er erfarne nok til selv at vurderer en ombygning. Så er de nødt til at henholde sig til regelerne, selv om fornuften siger noget andet.

• #15   30. maj 2012 Synshallerne er vel nød til at rette sig efter skat regler om ombygninger..?

/KP

• #16   30. maj 2012 Synshallen skal godkende ombygningen og det er her det kan gå galt. Hvad skat så skal have i afgift er deres problem.

• #17   30. maj 2012 Arh på den måde.. Troede det var ment på en hel anden måde ^^..

Det er altid noget vi nu kan bruge SKAD som vejledning .-D..

Det er dog ikke SKAT's problem hva de skal have i afgift.. eftersom de sætter afgifter selv kan det hurtigt blive dyrt.. Det vil jeg kalde mit problem smiley

/KP

• #18   31. maj 2012 K P , her er det så det kunne være interessant at tage slagsmålet med skat. For som tidligere nævnt, nogle vil mene at en mc taber i værdi ved en ombygning.
    Men hvis vi taler om Harley opgraderingerne, et gammelt stel og resten nyt, så er det en anden sag.

• #19   31. maj 2012 SKAD regler blev lavet originalt til kun at omhandle Harley'er..

/KP

• #20   31. maj 2012 SKAD regler blev lavet originalt til kun at omhandle Harley'er..

nope der er fælles retningslinjer til alle mcer uanset mærke

• #21   31. maj 2012 Ifølge SKAD selv blev reglerne først lavet kun til harley'er og siden lavet til generelt at omhandle alle MC'er..

Jeg siger ikke det er sådan nu men det er sådan men SKAD startede med at lave reglerne pga. de mange voldsomt ombyggede harley'er og de ekstremer ekstra afgifter nogle folk fik..

/KP

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #22   1. jun 2012 Er et køretøj synet og godkendt i et eu land så skal danmark følge trop har en ven der har gjort det med en helt nybygget harley den skulle lige ha tyske plader på først så var forgaflen det brede Bagdæk og hva der nu ellers er ikke noget problem.

• #23   1. jun 2012 Er den bygget med TUV godkendte dele ?..

/KP

• #24   2. jun 2012 Har nu også hørt om det steffen skriver. Selvom det ikke altid er helt godvilligt de godkender. Self skal den være synet og godkendt med de dele som er på den

• #25   2. jun 2012 Det er også rigtigt hvis cyklen er bygget med dele der er godkendt i tyskland og den bliver synet i tyskland..

Så skal de også godtage den. Fungere stort set som en TUV. nå man gør det sådan.

/KP

• #26   5. jun 2012 Syn svinet i Tyskland imens du optager det med en mobil at den bliver godkendt, så man på filmen kan se at delene sad på ved godkendelse. Så kan skat ikke påstå at delene ikke sad på ved synet i Tyskland.

• #27   5. jun 2012 Men trist det skal være sådan

Kommentér på:
Ombygning igen igen

Annonce