1.622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvor langt på et Bridgestone BT-16 dæk? Hvor langt på et Bridgestone BT-16 dæk?

Hej derude.
Mit bagdæk ( Bridgestone BT-16 ) begynder at se lidt slidt ud efter 6.000 km. Er det hurtigt slidt, eller ganske normalt? Jeg synes det er tidligt at skulle skifte dæk efter to sæsoner, men det er måske bare mig der ikke kender så meget til dækslid.

- Steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt på et Bridgestone BT-16 dæk?
  • #1   2. jun 2012 Jeg ligger på 97kg i kampvægt, og jeg kører hvad jeg selv vil kalde friskt (:

• #2   2. jun 2012 alt over 8000Km det er for langt, så skal du have et blødere dæk, umiddelbart ser det fint ud

• #3   2. jun 2012 Dækmanden: Kommer vel an på hvilken mc man kører på. Et godt sportstouring dæk har greb nok, og der burde 10.000km være muligt på en fzr600

• #4   2. jun 2012 jesper, du kan da sagtens få nogle dæk til at holde det dobbelte, men på bekostning af hvad?

• #5   2. jun 2012 nu når vi taler om dette. Hvad med fordæk? er det samme regel med en 7-8k km max, hvis man ser på samme type dæk.

• #6   2. jun 2012 oftest kører man 2 bagdæk på 1 fordæk, for og bagdæk bør altid være af samme type

• #7   2. jun 2012 Dækmanden: Hvis der i begge tilfælde er tale om kvalitetsdæk, så er det uden nogen bekostning. Hvis altså dæktypen passer til mc og kørselsmønster.

• #8   2. jun 2012 Jeg kørte omkring 5.500 km på et bt016 bagdæk, så det er vist normalt. Efterhånden også en tre generationer gammel model. Mit nuværende bt016 r pro ser ud til at holde et par tusinde mere. Om det nye s20 er endnu bedre kilometermæssigt ved jeg ikke, men det skifter jeg snart til.

• #9   2. jun 2012 sjyp, nu bruger du jo også kanterne smiley

• #10   2. jun 2012 Og det sku' komme fra Dækmanden smiley

Hvis trådstarter gerne vil have flere kilometer, så er der jo også bt023. Dem har jeg på min v-strom og de skulle gerne holde 12-14.000 km.

• #11   2. jun 2012 Ikke unormalt.
    På min gamle RF600R kørte jeg ca 6000 km med de forskellige dæk keh prøvede. På min nuværende Cbr900, kører jeg ca 9000 på et Metzeler Sportec.

• #13   3. jun 2012 Det lyder godt Don, jeg øger straks forventningerne til mine bt023 smiley

• #14   3. jun 2012 mine erfaringer med BT023 på en R4 600ccm maskine er ikke gode, jeg har bare ikke kunne få dem til at bide, så der var greb i vådt føre, hvilket jeg aldrig har haft problemer med 016, men jeg har monteret flere 023 på sv 650 hvor de har været fantastiske

har også snakket med en fra bridgestone som selv har sagt at 023 nok er for hårdt til 600ccm R4

• #15   3. jun 2012 Uhmmm.......Skægt hvordan sådan en tråd hurtig bliver til - "hvor hurtigt kan jeg spise mit dæk" underforstået - JEG er hurtig.....

Køre Blackbird - køre blandet kørsel inkl. lidt mestersvinger osv.
    Jeg køre 10.000 på BT023 og har ikke de store problemer med grib. Jeg synes de står fint fast, hvilket SJYP sikkert kan bekræfte, fra vores mange ture sammen. Selv på Knutten står de fint fast. Men jeg vil prøve BT20S ved næste skift. Husk i øvrigt at grib influeres af mange andre faktorer end GAS.......Affjedring, Tempratur, Vejbelægning, Dæktryk, Motorkarakteristik osv.

• #16   3. jun 2012 Ahhhhhh. Hvis BT23 er godt nok til race kan det også bruges på en gammel fzr600 fra 1991. De dæktyper der var dengang den mc var ny, når ikke et nyt sportstouring dæk til sokkeholderne.
    http://www.magacin.dk/motorcykler/touringdaek-med-skjulte-kvaliteter/ar1698/

• #17   3. jun 2012 uhaaaaeee lad os alle bukke os i støvet for tommy røv og hans evigt vidende væsen......

jeg har aldrig snakket om hvor hurtigt JEG kan spise mine dæk, jeg vil hellere køre på et blødt dæk, og så være 100% sikker på at der er greb når jeg skal bruge det, DVS I EN UNDVIGE ELLER ANDEN LIVSREDDENDE SITUATION.......

at de så har kørt på et dæk i skotland på en eller anden UNÆVNT maskine, det kan du bruge til lige nøjagtig nul og en pis.

sidste dæktest han lavede og proklamerede at der var verdens fedeste dæk som duer til alle cykler, var testet på portimao banen på en bmw 1000rr

ja fed dæktest siger jeg bare....... hvor meget kan du relatere det til vejen?

på en bane kan du køre varme i hvilket som helst dæk, på enhver maskine

så det vi skal være enige om, er.......... skal det være et dæk som er godt til sporslig kørsel eller skal det have god vedhæftning når du kører ind i gennem byen og lige skla lave en maximal opbremsning i regnvejr fordi der kommer et skøvl ud foran dig, ja så er der ikke et eneste sekunds tvivl, der er bt023 ikke så godt som 016, har prøvet der utallige gange på vores bremse undvige kurser i regn og sågar sne, (mildt sne, men stadig sne, der lå da sne i græsset da vi var færdige)

• #18   3. jun 2012 Dækmand: Holder man ikke sportsdækket på de temperaturer det er lavet til, så er det kemiske greb ikke ligeså godt som på sportstouring dækket, hvor det kemiske greb typisk er optimalt ved lavere temperatur. Ud fra din tese burde en bt03 dæk så være e endnu bedre valg.

• #19   3. jun 2012 ved jeg ikke, har ikke prøvet det dæk du nævner, men mine erfaringer 016-023 siger det jeg fortæller ovenfor. og andre folk som har meget mere forstand på dæk end jeg, siger nøjagtig det samme, det jo lidt pudsigt.

Hvorfor går du mere op i teori end hvad der foregår i virkeligheden/ erfaringer? virker som om du læser dig til det hele...

men mine erfaringer med 016 hvor man kan stå på næsen i PIS regnvejr, det er jo bare mig der finder på noget, men faktum er at selv på vores kørekurser kan de mindre 600ccm R4 maskiner ikke varme bagdækket op, og de lette maskiner kan ikke få fordækket til at bide, kva dem manglende varme i dækket

men hvad så med BT016 pro som er op til 30% bedre i regnvejr, hvorfor er de så langt bedre end 023 igen???

• #20   3. jun 2012 Her fortæller MCN Senior Road Tester Michael Neeves om sine erfaringer med diverse dæk på en GSXR 750 (2:35 inde i videoen): http://www.youtube.com/watch?v=1Ma-ydH7A18&feature=plcp

• #21   3. jun 2012 Dumt spørgsmål og måske lige på kanten til at fjerne trådens egentligt emne - men hvor varme er dæk, når de er varme (nok)? Håndlun? Mere end håndlun?

Sorry for lidt OT smiley

• #22   3. jun 2012 Rene J: Mon ikke det skyldes, at du bruger din mc på en måde, hvor sportsdækkets fordele kan udnyttes?

Kommentér på:
Hvor langt på et Bridgestone BT-16 dæk?

Annonce