810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

16 tommer dæk 16 tommer dæk

Skal snart have nyt dæk på bladen. Men hvad skal jeg vælge? Bridgestone s20, bt16 eller noget helt tredje. Kører med contiforce pt. Og det imponere ikke. Krav til dækket. Bide godt både på våd og tør. Skal kunne klare en frisk sving tur, men også holde til en del pendling (ligeud kørsel) til og fra arbejde. Og da gerne kunne holde til 8000-12000 km. (ca. en sæson)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  16 tommer dæk
  • #1   4. jun 2012 Jeg tror det er ret begrænset hvad du har af udvalg i 16"....
    Så du skal nok bare købe af det udvalg der er....

• #2   4. jun 2012 Bridgestone S20 dækket er ultimativt det bedste valg til din 16" Blade .. derom ingen tvivl..!
    Tyske motorrad har lige haft sæsonens sportsdæk under lup, og S20éren løb med æren, og efter 4000 km testkørsel, havde fordækket (her hurtigt på hukommelsen) ca 65% restprofil tilbage - altså vil du med det sorte af neglene nå ca. hvad du ønsker af kilometer ydelse på sådan et S20 dæk.....
    Og S20'eren fåes som du også skriver, i 16 tommer - kører selv dette dæk dog i 17", og det kan klart anbefales !
    Mig bekendt er alle andre dæk der passer din Blade i Str. nogle tudse gamle kæmper, der ikke er udviklet på i evigheder, hvor S20'eren er et helt update dæk til 2012 sæsonen, så ta' trygt dette dæk

• #3   4. jun 2012 Har skam haft øjnene på det siden jeg så du skrev om det første gang oyo5. Hvordan med bagdækket? Har nok 2-3000 tusind tilbage i mit bt23 og er vældig begejstret i forhold til bt21..

• #4   5. jun 2012 23'eren er "hverdagens helt", mens 20'eren gør hverdagen og alle snogede vejede til noget sjovt,, men .. jeg tror ikke (når jeg kigger på mit eget bagdæk ihvertfald) at jeg fra mc'ist til mc'ist kan love du får 8000 km ud af bagdækket, fordækket går nok iorden, men ikke bagi !
    Køb 20'eren hvis du vil køre og smile inde bag visiret - men et sportsdæk som det er, der får man ikke tourer dækket's høje km ydelse.
    Tilgengæld "skal" det to dæktyper ikke mikses, det vil gi en temmelig uharmonisk mc, da tourer dæk er meget mere runde i deres profil, og sportsdækket spidst.. prøv et sæt 20'ere - det er sommer nu, og så kort som vores sæson er her i DK, så få det bedste ud af den, og når sæsonen er omme, så er det ikke om det var et eller to bagdæk der skulle til der betyder noget, men fornøjelsen ved de km man fik kørt

• #5   5. jun 2012 Du har helt sikkert ret. Men bliver også nødt til at tænke på at cyklen bliver brugt som pendler cykel. Små 100 km. om dagen og jeg synes det ville være surt at have slidt mine dæk kantede allerede efter 14 dage til 1 md. Så dette bliver også nødt til at være med i mine overvejelser--

• #6   5. jun 2012 Fås BT023 ikke i 16"? Ellers bør du da holde dig til dét, hvis du er glad for det på forenden. - Og især hvis OY05's erfaring siger, at man ikke bør blande de to typer.

Jeg kører med BT023 på min cykel, og jeg oplever dem også, som YO05 skriver som langsommere styrende (ikke langsom, men langsommere end sportsdæk).Jeg havde PilotPower på min cykel før men efter jeg ændrede i styregeometrien med affjedring, på cyklen, var det faktisk til den gode side, at få lidt rundere dæk på.
    Inden jeg fik skiftet mit fordæk kørte jeg 2000 km på PilotPower front og BT023 bag. Og det var absolut ingen succes.

• #7   5. jun 2012 bt23 kommer desværre ikke i 16. Og har ikke fundet noget til fronten endnu der bare spiller med mit kørsels behov. Det jeg var bedst tilfreds med tror jeg var Sportmax Qualifier II. Og kunne da være man skulle nappe sådan et igen.
    Nogen der har erfaring med avons av45 azaros? Kan se både reiffersend g mcdaekonline forhandler det. Men det er ikke på programmet ved Max mc.

• #8   5. jun 2012 Michelin Pilot Road 3 kunne være et bud. De ser ud til at lave 16 tommer forhjul, og det er et super sportstouringdæk.

• #9   5. jun 2012 Hvor har du set det sjyp

• #10   5. jun 2012 Bike UK - Tyre Choose - se mit fotoalbum. Den er vist et halvt år gammel, men jeg tjekkede lige det helt nye juli nummer. Der står det stadig, at de leveres i 16 tommer.

• #11   5. jun 2012 OK. For ved michelin.dk står det kun som 17 og 18 tommer

Kommentér på:
16 tommer dæk

Annonce