{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.845 visninger | Oprettet:

FI fejl på SV 1000 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Har netop købt en SV1000 S fra 06 med power commander . Problemet er, at jeg en gang i mellem får FI fejl i displayet umiddelbart efter start og at mc'en engang i mellem går i stå i tomgang. Kan godt se, der har været en tråd i 2008 om dette emne. Men kunne godt tænke mig at høre om der er nye bud på løsninger. Derudover er der en afvigelse på 20% på speedometeret, hvilket jeg synes er alt for meget. Er det noget der kan justeres ??
vh Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FI fejl på SV 1000
  • #1   26. jul 2012 Disse powercommandere kan godt lave lidt ged i den. Mener vist det er USB 3 der har den fejl.

    Har du i øvrigt nok strøm på dit batteri?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   26. jul 2012 Nej "FI" fejl...

    Det med at den går ud, er med al sandsynlighed fordi din tomgang står for lavt. Den skal stå på ca 1250 når den er varm.

    FI fejlen kan du udlæse ved at sætte den i "Dealer Mode". Det er beskrevet i værkstedsmanualen som du kan finde mange steder på nettet. Min gør det også, og hvis det er den samme fejl jeg får, er det kun når maskinen er semi varm - og kan fjernes ved bare at slukke motoren og starte den igen med det samme.

    Mit gæt er noget dyse fejl - og det er på grund af powercommanderen.


  • #3   26. jul 2012 Har selv en Sv1000s '06 med PC3, og jeg får også FI fejlen, hvis jeg ikke starter den "korrekt". Har kørt 100km hvor fejlen var tilstede, men ingen brok fra cyklen. Det er 2-3 mdr siden jeg fik PC'en monteret, og ja, bare sluk og start cyklen igen.

  • #4   26. jul 2012 Hej
    Jeg har også en SV 1000 med PC3 og hvis den er alt andet end kold så skal jeg give en lille smule gas når jeg starter SVinet ellers får jeg også F1 fejl.
    Det giver ikke problemer at køre en tur med F1 fejlen, men man kan ikke aflæse motortemperaturen med en F1 fejl,


  • #5   26. jul 2012 Det kan være mig der tager fejl, men der er vel ikke noget der hedder F1 fejl? Det er vel FI (Fuel Injection error)...

  • #6   26. jul 2012 Fejlen hedder FI ... den er kendt på min GT..

    men du tager dine batteri poller af, sætter dem sammen uden strøm mod hinanden i 10 - 30 sek. montere korrekt igen.. så er svinet nulstillet...

    for at aflæse skal du have en dekoder den koster 800 kr på kinapriser.dk

    bedste råd jeg kan give


  • #7   26. jul 2012 Tak for de gode indlæg/input indtil videre smiley - Er der nogen, der har bud på problemet med fejlvisningen på speedometeret ?? Kan det tænkes, at en 20% afvigelse skyldes en anden gearing - Hvad er standardgearingen på en SV 1000.

  • #8   26. jul 2012 Fejlvisningen kommer sikkert fra den anden gearing jeg mener at sv1000 har aftaster på forreste kædehjul og er elektronisk. Hvis det er tilfældet kan det løses med en Speedohealer .
    Har det på min Dl der er speedometret med aftaster på forhjul men det viste 7% for meget.


  • #9   26. jul 2012 på med en speedohealer. det er nemt. kørte selv med 2 tænder mere bagpå min sv. så havde også fejlvisning. det problem løser speedohealeren.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   26. jul 2012 Det hedder "FI" fejl ja. Ikke F1....

    Man skal ikke købe nogen dekoder til at læse fejlene - det er et stik der skal have kortsluttet 2 ben og så aflæser man fejlkoden i displayet på cyklen, og ser hvad fejlen er bagest i manualen til cyklen.

    Fejlvisningen kan sagtens skyldes en anden gearing - den kører med 17t foran og 40t bagved standard.


  • #11   26. jul 2012 Fl fejlen skyldes at lamdasonden ikke er luset/blændet ...

    20% - er godt nok en del .. min viste 10% forkert under 200 og 20% forkert over 200 ... man lære at leve med det .. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   26. jul 2012 FI fejlen kan være andet end ikke blændet lambda sonde. Hvis det er lambda sonden, skifter displayet mellem temperaturvisning og "FI" - alle andre fejl giver konstant "FI"...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   26. jul 2012 Det fjerner ikke fejlen...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   26. jul 2012 Hvis ikke hans O2 eliminator virker ordentligt (330ohm modstand) - så vil den melde den fejl HELE tiden. Det gør den jo ikke - men kun periodisk...

  • #17   6. aug 2012 FI-fejlen er nu væk. Har nulstillet som BASBALLE foreslog, og justeret tomgang lidt højere.
    SV'en var gearet om og kører med 16/42 mod normalt 17/40. Har monteret speedohealer, og nu viser speedometeret nøjagtig det samme som gps'en. Herligt smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #18   6. aug 2012 Fik også FI fejlen på min ellers spritnye GSR750 her forleden, mens den var "semi varm". Fejlen forsvandt dog ved jeg slukkede og startede på ny. Og den står i øvrigt fuldstændigt standard uden Powercommander eller noget.

  • #19   28. aug 2012 Så lidt smiley

Kommentér på:
FI fejl på SV 1000

Annonce