Harley ryster (mere end normalt) ;) Harley ryster (mere end normalt) ;)
Hej. Jeg Har en Electra Glide 1970 med en Shovelhead 1200cc. Den er begyndt at ryste, (mere end den plejer) den sidste uges tid. Det er som om, at den først rigtig kommer med rystelserne, når motoren er blevet varm. Det er mest under acceleration, at man kan mærke det, men også en lille smule i tomgang. Synes ikke at man decideret kan se motoren ryste, men hvis man kigger ned på hjulbolten på forgaflen, kan man tydeligt se vibrationerne i cyklen. Har tjekket kæde og motor-ophæng. Det ser ikke ud til, at det er der problemet ligger.
For ca. 2 uger siden skiftede jeg volt-pack, da den gamle var defekt. Den fik også 2 nye tændrør. Den "klukker" lidt ud af udstødningen (tror jeg nok), når motoren er blevet varm. Er det normalt?
Har lige et par ekstra spørgsmål også:
Kan man komme til, at fylde for meget olie i olietanken, eller kan man bare fylde den op, og så tager motoren bare, hvad den skal bruge?
Har gearkassen seperat olie, eller tager den olie fra olietanken? Hvis den har seperat olie, hvordan tjekker man så oliestanden/fylder olie på på denne slags motor?
Skriv endelig, hvis der er noget der skal uddybes.
På forhånd tak.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Gear kører med separat olie og skal kunne anes i bunden af gevindet til påfyldningsproppen. For meget olie i tanken resulterer i at ånderøret fra motor bliver oversvømmet. Held og lykke.
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
Loctite er din nye ven, hvis du ikke kender ham i forvejen.. : )
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
http://i.ebayimg.com/t/2301-Harley-FX-FL-Shovelhead-outer-primary-cover-60510-70-/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqFHJDkE8flmDMYVBPIJOMwccQ~~60_35.JPG
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Husk at købe ekstra kattegrus!
Hvis din cykel er med kæde i primæren (er den det?) og stadig har det originale smøresystem fra oliepumpen, hvor der sidder en studs inde i primærdækslet, er det ikke nødvendigt at hælde noget på.
Oftest er dette system lukket af, da det svinede meget, hvis primæren ikke var helt tæt. Hvis lukket og kæde, tag det store bagerste runde dæksel af, og fyld på så olien kun liiige rører kæden. Kontroller hver 2000 km, hvis den ikke smider på jorden.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.953
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Billigt og ingen svineri. ( måske skulle jeg selv gøre det... Narjj, den skal være besværlig og have lov at pisse territoriet af)
Din kobling kan sagtens køre uden olie...
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Tap du bare olien af igen så den kun lige er i kontakt med din primærkæde. Så skal koblingen og kæden nok slynge det rundt de steder det skal være.
Mvh.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
Den drypper alligevel lidt fra primær. Skal skifte de fleste pakninger til vinter.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Du får en kobling der skrider og et helvedes svineri.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 72
Der hvor det liiiige skal ramme kæde, er det ved bagerste tandhjul. For der kan jeg ikke se kæden pga. en "plade" uden på tandhjulet, der sidder i vejen, og skygger for den. Syns sgu det er lidt underligt, at der ikke står noget omkring mængde af primær-olie i hverken manual eller andre diverse forums ^^
Fuck svineriet! Det er en gammel Harley, og den skal svine
Jeg fik at vide, at det var en vådkobling, og derfor ikke begyndte at skride, når den fik olie.....er det helt forkerte informationer jeg har fået der?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.953
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Det er originalt ikke meningen der skal være olie i primærkassen, da olietågen fra pumpen vil holde alt smurt derinde. Din kobling skal IKKE have olie, kun kæden, da kædestrammeren ellers bliver ædt.
Du skal tappe noget af, ellers får du hurtigt en skod-kobling. Fyld på så du kan se kæden bliver smurt (kør evt. med starteren, fingerene væk). Men først bliver du nødt til at bestemme om du har smøring fra pumpen. Desværre skal du have yderprimæren af for dette. Der skal så sidde en studs en trediedel ca. inde fra front øverst. Med motoren igang skal du se en dråbe komme ud engang imellem.
Men jeg gætter på det er lukket af...
jul 2012
Følger: 1 Svar: 1
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Harley ryster (mere end normalt) ;)