{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

spænding af kæde - hurtigt hjælp søges. :-) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Bemærkede lige at kæden hang en del på min mc. Skal ud at køre om en time eller to. ..Har fået den spændt, men lige der hvor jeg spændte og ca. en kvart kæde derfra er den meget stram. ..kan knap rykkes 1 cm op. ..på tre fjerdedele af kæden kan den flyttes ca. 3 cm. ...Det er self. uden belastning. ..nå men virker det rigtig nok eller skal den være mere slap eller andet??

Hjulet sidder helt lige! smiley

håber i forstår nok til at kunne hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spænding af kæde - hurtigt hjælp søges. :-)
  • #1   8. aug 2012 Det antal cm manualen siger, skal måles på kædens slappeste sted. Ydermere er jeg ret sikker på at der skal være belastning på. Altså cyklens egen vægt. Forskellig slaphed alt efter hvor du måler på kæden, betyder slidt kæde.

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 233
    #2   8. aug 2012 Ja, som manualen siger.., men man går aldrig helt forkert med 1,5 cm til hver side.. eller i alt 3 cm..

• #3   8. aug 2012 Du bliver nødt til at finde din instruktionsbog frem. Her står der nøjagtigt hvor stram kæden skal være.

Men kædens spænding måles altid på det sted hvor den er mest spændt.

Nogle mc'er skal justeres på sidestøtten og andre på centralstøtten: nogle mc'er har slup på 20 mm andre 50 mm.

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 233
    #4   8. aug 2012 - uden belastning..

• #6   8. aug 2012 Synes nu ikke vejledningen er farlig eftersom der bliver henvist til manualen.

Tak! Jeg ser på det! smiley

• #7   8. aug 2012 manualen siger 20-30 mm. ..og den skal placeres på "the jack or block" ..Er ikke sikker på hvad det betyder, men er det støtteben eller hjulløfter?

• #8   8. aug 2012 "Kædens "slup" skal ALTID måles på det punkt hvor kæden er strammest!"

aaaarh ?? du skriver mellem de 2 kædehjul.. det er der hvor kæden er mest slap..

• #9   8. aug 2012 Mirza: Kæden er selvfølgelig slappest på midten, men når men drejer hjulet kan kæden sagtens variere i "stramhed" afhængig af om man har nogle stive led osv.

Mathias B's indlæg i starten kan forståes sådan at man skal finde der hvor kæden er slappest, altså hvor de stive led IKKE har indvirkning på kæden, og det er FORKERT! Og jeg tror det er dét som Don T hentyder til.

Så lige for at afslutte denne: Tjek din brugermanual, men som udgangspunkt, så skal kæden måles på midten mellem tandhjulene. Kæden skal måles når den er strammest!

• #10   8. aug 2012 Mirza: Tænk lige over den en gang til, og sæt det sammen med det trådstarter oplever med sin kæde smiley

• #15   8. aug 2012 Don, det var en ærlig misforståelse af det du skrev. Det er nu ikk fordi jeg troed at du ikk kunne stramme en kæde smiley

• #16   8. aug 2012 Hvis "stramheden" varierer meget når du drejer hjulet, er kæden sikkert slidt op. Hold fx et jernrør eller lignende under kæden og drej hjulet. Kører røret meget op og ned, er kæden sandsynligvis slidt og klar til udskiftning. Når kæden slides strækkes den lidt. Det sker ikke altid jævnt.

• #17   9. aug 2012 ..I forbindelse med kædeskift, skal tandhjulene så også skiftes?

..Var forbi en mekker for et par uger siden, da jeg manglede en bolt til fortandhjul... Og der sagde han at tandhjulet ikke var særlig meget slidt. smiley ..den har kørt ca. 9000 km. ...

• #18   9. aug 2012 Ja kædehjulene skal skiftes samtidigt med kæden.

Kommentér på:
spænding af kæde - hurtigt hjælp søges. :-)

Annonce