{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Lade strøm eller batteri {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Har en Boldor fra 84, jeg har sat et ny batteri i men efter jeg har gjort det, så efter en halv time`s kørsel er der ikke strøm nok til at starte igen og må løbe den igang.
Jeg har lagt mærke til at lyset bliver svagt og en gang imellem bliver kraftigt, det er rimelig tit.
Er det Batteriet, stator, ensretter eller noget andet.....
Mvh Bo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade strøm eller batteri
  • #1   12. aug 2012 Har selv lige haft samme problem på min Fireblade, der skulle en ny stator til smiley

  • #2   12. aug 2012 Tror ikke den lader.

  • #3   12. aug 2012 lyder som om den ikke lader. pil låget af i den side hvor generatoren sidder.
    er kullene langt nok ude?
    er der spænding mellem kullene når du har tænding på?
    er der gennemgang i rotoren?
    hvis du svarer ja til alle er dioderne gået i dit laderelæ.
    men mår du siger at ind imellem bliver lyset kraftigt. så vil jeg mene den lader ind imellem. så er det enten kullene der er slidt op eller løs forbindelse i rotoren.

    din generator er ikke lavet som de fleste andre MC'er. den har en rotrerende elektromagnet (rotoren) og en stator. den er bygget som på en bil. hvilket er godt. hvis bare den fik noget køling som på en bil. det gør den ikke, derfor dør de desværre..


  • #4   13. aug 2012 Hej igen
    Jeg har skilt det hele ad og det hele er fuldstændigt rustent og iret.
    Så nu har jeg renset det hele og sat det i igen, så nu må vi se i morgen.
    Og Andreas jeg har sat tænding på og målt på de 2 kul og meteret viser 10,2 volt
    på batteriet er der 12,7.......
    Mvh Bo


  • #5   14. aug 2012 Der burde være batterispænding med tænding på. Indtil batterispændingen når 14-15 v.. men prøv ad og se om den ikke lader. Der skal være 14-15v på batteriet med motoren kørende over 3000 omdrejninger. Ellers lader den ikke ordentligt.

  • #6   15. aug 2012 Hej igen
    Tunt og Jacobsen tak for jeres indlæg......
    Jeg har været ude og køre med volt meter på og når den står i tomgang 1300 omdrejninger viser den12,00 volt, men når den står på 2500 - 3000 omdrejninger viser den 14,55 volt, men der ikke noget strøm på efter 20 min kørsel og der ikke strøm nok til at starte og når jeg aktivere bremse lys kontakten dykker lyset en hel del.....
    Mvh Bo


  • #7   15. aug 2012 min startede med at når jeg kørte, og slog lang lys til, så faldt min spedometer ned på nul, et par sekunder, og så op igen, troede bare det var en løs forbindelse smiley
    men viste sig som sagt at det var stator\generator smiley


  • #9   19. aug 2012 hej igen
    Så er jeg kommet lidt længere med problemet og jeg har købt et nyt batteri ( yuasa ), har målt på statoren og den er lige godt og vel 5 ohm og over 2500 omd lader den 14,3 volt.
    Så nu har jeg kørt i tre dage og der strøm på når jeg har været ude og køre.
    Og Hans henrik det er et flot stykke arbejde du laver på de video`er.
    Jeg har talt med en mc electro mekaniker i Kbh, han kan ikke lave statore og diverse ting mere pga. miljø regler, så når min stator dør så er jeg ilde stet.
    Med venlig hilsen Bo D
    Tak for hjælpen alle sammen........


  • #10   19. aug 2012 Der var lige det med det nye batteri, som jeg skriver om i starten, det er leveret tilbage til forhandler og penge tilbage, fordi at det var defekt.
    Med syre måler var det på alle celler i det røde feldt..
    Købte et Yuasa for 425,00.......


  • #12   19. aug 2012 hej
    Jo det er min rotor måler ca 5 ohm og det med stator må vente til dyret skal i stald...
    Mvh Bo D


Kommentér på:
Lade strøm eller batteri

Annonce