{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Lade problemer ? {{forumTopicSubject}}

Lige på og hårdt, min Aprilia var død den anden dag ingen strøm på, batteriet var ældre og jeg købte et nyt og det virker og købte i samme omgang en ctek lader til den, men den taber strøm og den kan stå og give en klik lyd fra et relæ formoder jeg og så snurre benzinpumpe lidt, indtil man sletter fejlen på displayet ?..jeg formoder den ikke lader eller i hvert fald et problem med strøm der er opstået efter vinterhi, hvor skal man starte med at fejlsøge, formodningen bliver bakket op af at laderen viser at batteriet mangler strøm selv lige efter en god lang tur ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte to stikkontakter og tilkobling af en yderligere stikkontakt med lyddæmper. Desuden tilkobling af tre spotlys. Jeg laver selv huller til spot og køber materialer. Hvad er prisen? 1.500 kr.
  • Hækkeklip 750 kr.
  • Tilslutning af elkomfur 600 kr.
  • Trimme træer til 1.000 kr.
  • I need someone to fix the light cables (remove one and install 3 others) 730 kr.
  • Opfyldning af sand i højbede 890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lade problemer ?
  • #1   19. apr Lad batteriet op, sæt et multi instrument på batteriet og mål spænding når den får en 4-5000 omdrejninger. Her skal den så lade i omegnen af 14-15 volt.
    I tomgang skal spændingen så falde.
    I slukket tilstand skal nålen 12,6 - 12,8 stykker.

Lader den ikke er fejlen enten din ensretter / recrifier eller din stator.
    Eller også med ret stor sandsynlighed et dårligt eller smeltet stik.

Kig eventuelt den her https://youtu.be/hbIGGSdIuLg?is=2N0AkDVa0D5aQIs9

• #2   22. apr Takker, jeg vender tilbage når fejl er fundet..hvis der overhovedet er en fejl ?…jeg ved ikke hvor længe man skal gå ud fra sådan en kan stå uden at køre og i den kulde her inden der ikke er mere strøm på batteriet ? ..med vedligeholdelseslader på køre det helt fint, men det er da omstændeligt, man har sgu da heller ikke en oplader sat til bilen bare fordi man lige skal en uge på ferie ? …jeg må have målt på det og se om den lader som den skal..:)

• #4   22. apr Måske er batteriet ved at være sidst på sæsonen.
    Skulle sagtens kunne stå en måned.

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 44
    #5   23. apr Når du kan høre et relæ der klikker og en bensinpumpe som kører når tændingen er slukket er det jo ikke en ladefejl men en forbrugsfejl,
    For at undersøge om jeg har helt ret bør du hver gang du stopper cyklen demontere stelforbindelsen på batteriet, så vil du formodentlig opleve at der altid er strøm på batteriet, fordi den lader som den skal og ikke bruger strøm når den er slukket.

• #6   25. apr 5: enig i det meste du skriver, jeg piller dog ikke ledninger af batteri ved stilstand, jeg sætter vedligeholdelses lader til og så virker den, batteriet er et nyt gel batteri fra T. Hansen og det virker, men som sagt lader det til at maskinen ikke rigtig lader det tilfredsstillende op på egen hånd, selv lige efter en frisk tur mangler den strøm ? smiley

• #7   26. apr På den måde har du jo ikke fundet fejlen. Prøv i slukket tilstand at afmontere den ene ledning til batteriet og sæt et multimeter i serie mellem batteriet og ledningen og mål om du har forbrug på batteriet når motorcyklen er slukket (mål A). Hvis der er det er det ikke sikkert at der er noget problem med at lade, men dit problem er at der bruges strøm når den er slukket - så skal du bare have fundet ud af hvad det er der sluger strøm.

• #8   27. apr Sæt et Yuasa eller lignende batteri på geden, så er du ovre problemet.
    Havde selv meget kort et T Hassan gel batteri på min Tuono.
    Det havde ikke musklerne til at starte geden mere end et par gange, med mindre den konstant stod med ctek lader tilsluttet.
    Der skal altså lidt suppe til at trække en 1000 cm to proppet motor i gang.

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

#9   27. apr Når en motorcykel, bil ,traktor, eller kampvogn er stoppet må der ikke være strømforbrug.

Hvis der er et relæ til bensinpumpe eller andet som klikker og får noget til at snurre når maskinen er stoppet og tændingen afbrudt, SÅ ER DER FORBRUG, OG DET ER EN FEJL.
    .Find først fejlen og ret den, så kan man siden skifte batteri sædeovertræk eller lignende. MEN RET FØRST DEN TYDELIGE FEJL

• #10   30. apr Hvor læser du at tænding er slukket når der hører lyde?

• #11   1. maj Det er sjovt jeg gang på gang hører yuasa blive anbefalet. Jeg arbejder med blybatterier, og vi har tidligere brugt yuasa. De var dog nogen af de rigeste vi brugte. Panasonic (bliver ikke produceret mere) csb og exide er bedre.

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

#12   1. maj Det læser og fortolker jeg i hans beskrivelse. Hvis den ikke var slukket og uden tænding så var der jo intet usædvanligt ved en snurrende benzinpumpe og et klikkende relæ.

"men den taber strøm og den kan stå og give en klik lyd fra et relæ formoder jeg og så snurre benzinpumpe lidt, indtil man sletter fejlen på displayet"

• #13   1. maj Så skulle han så dreje nøglen igen og slette fejlen på display.
    Tror det næppe

• #14   5. maj Opdatering..lige hentet den fra værksted og den lader som den skal og der blev ikke fundet nogen fejl på el, tak for input..

• #15   5. maj Værksted var heller ikke super vild med mit nye T Hansen batteri.der findes bedre batterier til sådan en får man at vide..ak og ve…den ene udgift efter den anden smiley

• #16   5. maj Jeg har LiFePo på fire af mine cykler. Det ældste er min fem år gammelt. De er allesammen fra Biltema. Jeg har adgang til så mange blybatterier jeg kan bruge gratis, men jeg køber litium.

• #17   8. maj 16: OK, jeg afskyer Biltema og kommer der kun hvis jeg er sulten og for nærig til at køre til en almindelig pølsevogn smiley

• #18   8. maj Biltemas batterier har aldrig duet for mig, prøvede både et på min Tuono og Tenere.
    Begge gange en feber redning der skulle være billig.
    Tuonoen kunne starte en gang, det er også lidt af af en brølabe at hive i gang jo.
    De virker sikkert fint på noget der er lettere at trække propperne rundt på.

Hader også biltema, dog ikke så meget som Bilka.

• #19   8. maj Vi har nok alle vore gode og dårlige oplevelser med MC-batterier. Har dog gode erfaringer med Biltema's Gel-batterier gennem de sidste 10 år. Meget mere stabile end traditionelle bly-syre batterier. Ingen vedligeholdelse udover opladning et par gange i løbet af vintersæsonen. smiley

• #20   8. maj #18 min tuono har haft et LiFePo fra Biltema på I fire år uden problemer. Jeg aner intet om deres blybatterier. Men i lipo'erne fungerer bare.

Kommentér på:
Lade problemer ?

Annonce