{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Er 5. gear slidt? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Overvejer at anskaffe mig en ældre GSX'er, som efter alderen står i ok stand og vigtigst lyder sund i motoren.

Eneste minus er, at der larmer i 5 gear - en form for tikken. Er svært at beskrive, da jeg kun har kørt den en gang. Lyden er konstant under acc./nedbremsning og forsvinder ved udkobling eller et af de øvrige gear.

Jeg er ikke stærk i mekanik, så har derfor flere spørgsmål.

1. Er det muligt at kun 5. gear er slidt og derfor laver den lyd? MC har tidl. været brugt som hverdagsmaskine/pendling.
2. Hvis det skal laves, skal hele gearkassens skiftes, eller kan man skifte det slidte gear? Er det en bekostelig affære?
3. Hvad er risikoen ved at køre videre uden at reparere? Jeg kommer kun til at køre hobbykørsel og ikke mange km.

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er 5. gear slidt?
  • #1   14. aug 2012 Mit 5 på min gsxr 750, fra 98 er også ødelagt, den hopper gerne ud af gearet under acc. så, men altså du kan jo bare springe det over? Det gør jeg .. vil tro det er købe en ny gearkasse og smække i den fra tyskland, kan ikke betale sig og skifte tandhjul eller armene vil jeg tro.

• #2   14. aug 2012 hvis du selv kan skrue kan det som regel laves for ikke ret mange basøre kontra en mekanikerregning eller ny motor

Har selv lige lavet 2. gear på en zx6r fra 98.

• #3   14. aug 2012 Reparationer af den størrelsesorden har jeg bestemt ikke evner til...:-)

Hvad er risikoen ved at køre videre med et slidt 5. gear i gearkassen? Og altså gør som 'Hede' og undlader at bruge gearet?

• #4   14. aug 2012 det er da ingen risiko ved ...hvis den ikke hopper ud af geaert når du køre ka jeg ikke se du skal være ret nervøs ...ville ikke være bange for at købe cyklen.....der er masser af stumper på marked til den cykel....

• #5   14. aug 2012 tja er jo svært at sige hvad det skyldes, hvis det var selve tandhjulet så burde det ændre frekvens alt efter hastigheden.

• #6   14. aug 2012 Jeg synes ikke frekvensen ændrede sig. Jeg prøvede netop at lytte efter ved både acc og nedbremsning. Men jeg mener det lød ens.

• #7   14. aug 2012 ville ikke være nervøs, enten brug gearet til det begynder at springe ud eller spring det over. smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #8   14. aug 2012 Eller find en anden der ikke har skavanker - der er vel masser at tage af...?

• #9   14. aug 2012 Det er vel ikke en 80 er gsxer det skriver du ikke noget om-og den har vel kun 5 gear?
    den er nok noget dyrere at finde en motor til i udlandet end en 90er.
    det kan være den har tapt noget fra knastkæde medløbere og det er faldet ned mellem tandhjul evt tapt en tand.
    og køre med et manglende gear bliver man hurti træt af tror jeg du kan jo ikke køre nogen steder og være sikker på at komme frem-
    nogle yamaha ejere har tit prøvet at kun stifte det gear som falder ud men problemet er tit kommet igen -heller skifte hele gearkasse
    en cykel med defekt gear er jo heller ikke til at sælge igen så den skal jo være billig

• #11   14. aug 2012 Karl K, Det var dog den mest dovne dom, Selfølgelige kan du nøjes med at skifte 5. gear, men kræver selvfølgelig at du at skifter hele 5 gear(2 gear hjul) og Har intet med at gøre hvis det kommer igen, Tværtimod, så skal man nok overveje at skifte kørestil smiley Men hva årgang cykel snakker vi om? gsx 750 fra 1980 eller hvad snakker vi? smiley

• #12   15. aug 2012 Det er en GSX'er fra 1982. og den har kun 5 gear.

Kommentér på:
Er 5. gear slidt?

Annonce