{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.361 visninger | Oprettet:

ikke ordentlig gnist på tændrør {{forumTopicSubject}}

problem på suzuki gt 250 2 cyl 2 takt.

går ikke ordentligt på højre cylinder gnist er svag og den skyder benzin ud af udstødningen der kommer røg ud i starten derefter ca 3 min. med nyt tændrør.

venstre cyllinder går ok

jeg har stillet begge platiner 0.35 mm
tændningstidspunkt er justeret med prøve lampe lyser når den står på tændningsmærke R og L som skule være 2.5 mm før top dead center TDC.

Skal højre platin skiftes ? hvordan tjekker jeg det ?

Kondensator hvordan tjekker jeg det ?

højre tændspole hvordan tjekker jeg den ?

Det er et projekt jeg lige har samlet fra en papkasse.
Har ikke så meget forstand på platintændning.
skal jeg købe en elektronisk tændning fra holland til 1.500 kr ?
så slipper jeg for det søgerblade lort.

håber der nogle experter på forum

hilsen Kenneth.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke ordentlig gnist på tændrør
  • #2   31. aug 2012 Tændspolernes primære og sekundære værdier kan godt være ok selvom spolen er færdig, desværre..

  • #3   31. aug 2012 Det lyder som om du skal skifte dine kondensatorer.
    Hvis du skynder dig kan det være at dine platiner overlever.... smiley


  • #5   31. aug 2012 Til carsten !
    så det kondensatorer der er problemet ?
    platinernes kontaktflade ser fin ud
    jeg tror jeg køber nye platiner højre og venstre pluse 2 nye kondensator
    De koster ikke særlig meget i Mcnøglen
    håber det er det
    tændspole er mega dyr !
    hilsen Kenneth.


  • #6   31. aug 2012 MiChRev: Næh, men Min ene spole er gået, men viser ok værdier på primær og sekundær.. Men man kan/skal så også måle den igennem med et specielt apparat.. Den funkede i hvert fald med en anden spole..

  • #8   31. aug 2012 Hvis det knistrer meget mellem kontaktfladerne på platinerne er det som regel kondensatorerne...
    Og disse gnister vil hurtigt lave "kratere" i kontakterne...

    Men da du siger at de er fine og glatte er det nok ikke det...?
    Hvis du piller tændrørshætterne af, hvor lan en gnist ka' den så trække og hviilken farve har den ? Den skal kunne trække ca. 6-10 mm gnist og den skal være blå-violet i farven.


  • #14   2. sep 2012 nu prøver jeg at skifte kondensator og platiner
    hvis det ikke virker sender jeg den til mekaniker og for målt strøm ud

    Heldigvis kan jeg få brugt rotor altenator i tyskland for 45 euro
    tændspoler har han også ligende.

    jeg må prøve udelukelsesmetoden !

    hilsen Kenneth.


  • #15   2. sep 2012 Til Hans Henrik !

    så dit fotoalbum

    du er sgu sejt at du selv har har renoveret den generator på din harley !

    virker den stadigvæk ?


  • #16   6. sep 2012 opdatering !
    justerede platiner engang til og nye tændrør
    fik motoren i gang ! virker som om den druknede i benzin før

    den går ok fra 3000 omdr. op !

    virker som om den for for fed blandning der er 115 dyse i som ikke er standard

    så jeg tror jeg piller original luftfilterkasse af og sætter powerfiltre på.
    orker ikke at skifte dyser til standard som jeg skal bestille hjem og vente lang tid på.

    Det er jo 2 takt og de elsker powerfiltre. kan se på tændrør den for for meget benzin.

    dog får jeg nye platiner og kondensator i næste uge fra holland det hjælper jo også.
    så skal jeg bare have hentet prøvenummerplader så jeg kan få brændt soden ud.

    hilsen Kenneth.

    karburatoren var nogle jeg købte på nettet


  • #17   7. sep 2012 Prøv at sænke nålene....
    Der må også være en "skrue" hvor du ka' justere tomgangs-blandingen...


  • #18   9. sep 2012 Hej Carsten !
    Det hjælper ikke når der er 115,5 dyse i karburator når 95 er standard
    har købt nogle powerfiltre ! så spiller det forhåbentligt igen
    det er nogle karburator jeg har købt på nettet så de er måske dyset ind til tun-udst. eller andet setup end standard.
    luftskrue er 1.5 omgang ud
    tomgangsskrue justerer kun højden på gasspjældet
    den drukner i benzin når den kommer ned under 3000 omdr.
    nu prøver jeg de powerfiltre de er i skumgummi og giver noget mere luft.
    originale dyser er svære og besværlige og få fat i til suzuki gt 250
    og så er der 3 forskellige typer A, K og m model
    så jeg skille kaburator ad igen for at finde ud af hvilken type der er i min karburator.
    så det lidt nemmere at prøve powerfiltre til 300 kr for 2 stk i Thansen hæ hæ.
    hilsen Kenneth.


  • #19   5. mar 2013 Hej Kenneth.. Har du fundet løsningen til problemet? Min gør nemlig nogenlunde det samme..

Kommentér på:
ikke ordentlig gnist på tændrør

Annonce