ikke ordentlig gnist på tændrør {{forumTopicSubject}}
problem på suzuki gt 250 2 cyl 2 takt.
går ikke ordentligt på højre cylinder gnist er svag og den skyder benzin ud af udstødningen der kommer røg ud i starten derefter ca 3 min. med nyt tændrør.
venstre cyllinder går ok
jeg har stillet begge platiner 0.35 mm
tændningstidspunkt er justeret med prøve lampe lyser når den står på tændningsmærke R og L som skule være 2.5 mm før top dead center TDC.
Skal højre platin skiftes ? hvordan tjekker jeg det ?
Kondensator hvordan tjekker jeg det ?
højre tændspole hvordan tjekker jeg den ?
Det er et projekt jeg lige har samlet fra en papkasse.
Har ikke så meget forstand på platintændning.
skal jeg købe en elektronisk tændning fra holland til 1.500 kr ?
så slipper jeg for det søgerblade lort.
håber der nogle experter på forum
hilsen Kenneth.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.554
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Hvis du skynder dig kan det være at dine platiner overlever....
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
så det kondensatorer der er problemet ?
platinernes kontaktflade ser fin ud
jeg tror jeg køber nye platiner højre og venstre pluse 2 nye kondensator
De koster ikke særlig meget i Mcnøglen
håber det er det
tændspole er mega dyr !
hilsen Kenneth.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.554
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Og disse gnister vil hurtigt lave "kratere" i kontakterne...
Men da du siger at de er fine og glatte er det nok ikke det...?
Hvis du piller tændrørshætterne af, hvor lan en gnist ka' den så trække og hviilken farve har den ? Den skal kunne trække ca. 6-10 mm gnist og den skal være blå-violet i farven.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
hvis det ikke virker sender jeg den til mekaniker og for målt strøm ud
Heldigvis kan jeg få brugt rotor altenator i tyskland for 45 euro
tændspoler har han også ligende.
jeg må prøve udelukelsesmetoden !
hilsen Kenneth.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
så dit fotoalbum
du er sgu sejt at du selv har har renoveret den generator på din harley !
virker den stadigvæk ?
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
justerede platiner engang til og nye tændrør
fik motoren i gang ! virker som om den druknede i benzin før
den går ok fra 3000 omdr. op !
virker som om den for for fed blandning der er 115 dyse i som ikke er standard
så jeg tror jeg piller original luftfilterkasse af og sætter powerfiltre på.
orker ikke at skifte dyser til standard som jeg skal bestille hjem og vente lang tid på.
Det er jo 2 takt og de elsker powerfiltre. kan se på tændrør den for for meget benzin.
dog får jeg nye platiner og kondensator i næste uge fra holland det hjælper jo også.
så skal jeg bare have hentet prøvenummerplader så jeg kan få brændt soden ud.
hilsen Kenneth.
karburatoren var nogle jeg købte på nettet
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Der må også være en "skrue" hvor du ka' justere tomgangs-blandingen...
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 445
Det hjælper ikke når der er 115,5 dyse i karburator når 95 er standard
har købt nogle powerfiltre ! så spiller det forhåbentligt igen
det er nogle karburator jeg har købt på nettet så de er måske dyset ind til tun-udst. eller andet setup end standard.
luftskrue er 1.5 omgang ud
tomgangsskrue justerer kun højden på gasspjældet
den drukner i benzin når den kommer ned under 3000 omdr.
nu prøver jeg de powerfiltre de er i skumgummi og giver noget mere luft.
originale dyser er svære og besværlige og få fat i til suzuki gt 250
og så er der 3 forskellige typer A, K og m model
så jeg skille kaburator ad igen for at finde ud af hvilken type der er i min karburator.
så det lidt nemmere at prøve powerfiltre til 300 kr for 2 stk i Thansen hæ hæ.
hilsen Kenneth.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
ikke ordentlig gnist på tændrør