2.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Hans Henrik J
Hans Henrik J
Tilmeldt:
11. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Intruder mekaniker man kan have tillid til søges Intruder mekaniker man kan have tillid til søges

Hej alle
Jeg har lige købt mig en Intruder 750 fra 1990 som kun har kørt 14000 km. Den er meget pæn men batteriet var lidt træt. Derfor afmonterede jeg det og ladede det op. Efter montering starter starteren nu lystigt, men motoren går ikke i gang. Det gjorde den for 3 dage siden.

Derfor vil jeg høre om nogen kender en man kunne få til at kommer forbi i gentofte og se hvad der er galt. Jeg vil gerne betale for det men jeg vil ikke tørres nede i MC butikken.

Er der nogen der er interesserede så send mig en mail på familiejuhl@live.dk gerne med tlf. nr. så jeg kan få kontakt.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intruder mekaniker man kan have tillid til søges
  • #1   11. sep 2012 Hvorfor skulle mc butikken tørre dig ??

    Hvis vi ikke putter lidt i deres kasse i ny og næ. Så er de der ikke når du virkelig har brug for dem.

    Og de har den kæmpe fordel at de kender din model, og ved hvad de som regel fejler og hvad kuren er.

    Synes ikke om den generelle holdning, at et værksted er et sted hvor der er nogle svin som skal have 2500 blot for at rejse sig op.

    Næ så tigger vi hellere efter sort hjælp på et offentligt fora.......;-)

    Mvh Brian


  • #2   11. sep 2012 Har du tjekket dødemands kontakt, støtteben oppe, benzin hanen på om samt sikringer inden du smider den på værksted. Ellers kan du vel regne med minimum 1 påbegyndt time hvis det er noget simpelt. Ellers kunne det være han ville have lidt til kaffe kassen..

  • #4   11. sep 2012 Brian : roligt nu , han efterlyser jo ikke en sort mekaniker til hovedrenovering. Men en der kan kigge på den ,og måske udelukke de småting der nogen gange er , og som er nævnt længere oppe .
    Hans Henrik : velkommen til Mcg ,tillykke med din nye mc , desværre er der lidt langt fra fyn til kbh.


  • #5   11. sep 2012 Jeg er møjoptaget de nærmeste dage, men har du en dytbil med et batteri, så skal jeg gerne komme rundt om med et sæt kabler, men først en gang søndag. Send mig lige en PB

  • #6   11. sep 2012 Jeg kender også en smadder dygtig rigtig mekker, men lad os nu lige få den igang først:-)

  • #7   11. sep 2012 fedt Knud rart at se en der stadig er villig til at hjælpe der hvor man nu kan smiley
    mvh
    Jan TMC


  • #8   11. sep 2012 Knud ; "synes godt om " smiley


  • #9   11. sep 2012 Jan TMC. du ved da at knud altid er villig til at hjælpe... han bor bare for langt væk for os østjyder gggg
    mvh
    Torben E. A
    Grund MC


  • #11   11. sep 2012 stik mig en pm, så ser vi på det.

    Mvh


  • #12   12. sep 2012 Hej Og Tillykke med din cykel, jeg kører selv intruder, og jeg skifter mit batteri ca 1 gang om året da jeg har dårlig erfaring med at oplade batteriet !!
    jeg køber dem fra T.Hansen til ca 300,- kr og så springer den lystigt igang !!
    Måske en mulighed :0)


  • #13   12. sep 2012 Terningen: køb et ordenligt GEL batteri så har du batteri i 10år uden veligeholdelse og det taber ikke pusten+ det er billigere og giver en noget bedre effekt /holder strøm længere
    mvh
    jan TMC


  • #14   12. sep 2012 Nej Jan - det har du aldrig på en Intruder - max to-tre år. Årsagen er simpel-eller rettere der er to årsager i en. Batteriet er placeret allerlavest på cyklen umiddelbart foran baghjulet, så alt det vand og lort, der hvirvler op fra vejen lander i batteriet - der er altid krybestrøm!!!!! dernæst - når cyklen kører over så stor en ujævnhed at noget slå imod, så er det ALTID batterikassen, der får et knald - og INGEN batterier er glade for mekaniske stød selv om Gelbatterier holder til lidt flere end den andre.

    Det er faktisk den eneste rigtige fuser jeg finder i VS-maskinens konstruktion. Man kan sikkert flytte det, men ikke uden at smadre et meget harmonisk design - derfor har Terningen ret - køb rimelige batterier, men køb de billige - alt andet er spild på de cykler.


  • #15   12. sep 2012 Der kom min uvidenhed om denne maskine så frem:-) det vil jeg huske til en anden gang:-) takker for det knud. Man lærer så længe mal lever:-)
    Mvh
    Jan TMC


  • #16   12. sep 2012 Hej alle - tak for de mange tilbagemeldinger - det er noget der varmer - fedt at opleve.

    Hej Knud - Jeg vil være dig meget taknemmelig for et visit søndag. Jeg ved ikke hvad en PB er men mit tlf er 24602812. Hvis du kan komme så ring lige inden, så sætter jeg kaffen over. På forhånd tak for din venlighed.


    Hej Brian jeg kan godt forstå hvad du siger, men jeg er pt lige lidt vingeskudt af en mekaniker der fik listet 17.000 kr. ud af mig da han skulle fikse at en antispind lampe lyste på min bil. Han skiftede alle de dyre dele først og bevægede sig så ned mod de billige - og jeg er alvorligt bange for at der i realiteten var tale om at en føler ledning ned til det ene baghjul var årsag til at antispind slog fra.

    .



  • #17   12. sep 2012 hans
    Henrik

    Jeg rejser de næste par dage og kommer først hjem kl kvalme fredag aften. Lørdag har jeg program, men søndag over middag en gang, har vi lige en aftale. Jeg tæsker på tråden og får en adresse.

    See you


  • #18   12. sep 2012 Terningen:
    Jeg har også en Intruder og det virker som om at den også har smidt batteriet. Den ville i hvert fald ikke starte i går. Hvad er det for et batteri du køber hos Thansen?
    Det kunne være at jeg skulle springe over at prøve at oplade det der sidder på og så bare investere i at få købt et nyt så jeg ikke skal rode rundt med det.


  • #19   13. sep 2012 Flex, du kan gå ind på deres hjemmeside og finde det helt rigtige batteri til din årgang!!
    Mvh Kenni


  • #20   13. sep 2012 Flex

    Lad lige op en gang, og se så lige, hvordan det går.

    Vedr. T Hansens Aero batterier, så vil jeg lige nævne, at det er det mest stødfølsomme, jeg har prøvet, men det er også 0,5 cm kortere end de andre. Der findes andre billige batterier


  • #21   13. sep 2012 Terningen:
    Tak skal du ha' smiley

    Knud:
    Jeg mistænker at det er fordi at den blot er startet op nogle gange uden at have været ude at køre her på det sidste og det måske har drænet batteriet. Jeg prøver at lade det først og ser hvad der sker. Tak for det smiley


  • #22   13. sep 2012 Ok Knud jeg holder telefonen åben - vi ses.

  • #23   13. sep 2012 Jeps.

    Min egen starter fint, hvis den starter og kører regelmæsigt, men får den lov at stå nogle uger mellem den har kørt, så kommer det til at knibe med strøm allerede efter et par forsøg, og det bruger man ret let. Svømmerhusene skal jo fyldes fra benzinpumpen, inden den kan gå, og smådrukner man så dyret en enkelt gang eller to, så har man balladen. Denne cykel har ikke snøfteventiler, så den bruger en del juice, at dreje rundt.


  • #24   16. sep 2012 Jeg vil gerne takke dig Knud for dit besøg i dag. Det er skønt at du kunne komme. mit humør steg mange grader ved tanken om at min Intruder igen fungerer.
    Jeg er meget taknemmelig og håber vi kan få lavet den synkt som du anbefalede.

    Hilsen
    Henrik


  • #26   17. sep 2012 Hej Kasper
    ja men jeg tør jo næsten ikke at sige at det var tændrørene. Men sagen er at der sad forkerte rør i - som var en smule kortere ned til tænd dioderne og derfor ikke kunne fange benzinen i topstykkerne. Årsagen var et rørerne var blevet gamle dysfunktionelle.

    Vedr. synkronisering så tak for dit tilbud. Jeg vil ikke afslå at jeg gerne vil låne det, men det kommer ikke til at blive forløbig. Jeg melder ud på denne fantastiske side hvis det bliver aktuelt.




  • #27   17. sep 2012 Hans Henrik:

    Du skal ikke på nogen måde genere dig over fejlen her. Der er en bestemt grund til at jeg spurgte efter benzin allerførst:-)

    Vi laver alle de mest ufatteligt dumme ting - og det her er ikke en gang noget DU har gjort:-)


  • #28   21. sep 2012 Hans Henrik J:

    Hvad f..... var det dog for en rødvin????

    Hvis du har flere af dem, så kom bare med Truderen, så skal jeg sgu nok tune den godt op med dig...

    Jeg er nødt til at åbne en til!


  • #29   21. sep 2012 .

  • #30   22. sep 2012 Knud:
    Jeg forsøgte at oplade batteriet, men det var totalt faldet sammen og jeg måtte derfor ud og investere i et nyt. Jeg købte et nyt hos en mekanikker og sikrede mig at det var det samme serienummer som mit gamle havde... alligevel var polerne monteret anderledes (hullerne var vendt 90 grader) således at det krævede en hel del tid og opfindsomhed at få det monteret ordenligt. I sidste ende lykkedes det dog og nu kører den igen som den skal smiley

    Skal man normalt være opmærksom på at polenderne kan variere eller er der et eller andet jeg ikke har taget højde for da jeg bestilte batteriet??


  • #31   22. sep 2012 Når man bestiller batteri skal man være opmærksom på følgende:
    Højde x Bredde x Dybde
    Spænding - (som regel altid 12 volt)
    Startstrøm - A
    Kapacitet - Ah
    Pol placering
    Forsænkede eller normale poler
    Runde poler (bilbatteri) / amerikaner poler (skrue terminaler på bilbatteri) / mc poler
    type - forbrugsbatteri (spiral, gel) / startbatteri (plade og til dels gel)

    kort beskrivelse:
    plade: stor åben overflade = stor startstrøm, billigere, sulfaterer lettere ved lav opladning over længere tid.

    gel: ingen fri syre = tåler bedre vibrationer, kan væltes uden spild, falder ikke sammen på samme måde som dem med fri syre, lavere startstrøm

    spiral: også kaldet deep cycle batterier tåler bedre næsten total afladning end andre uden at tage skade, leverer lav startstrøm men megen strøm over lang tid. Bruges i både, campingvogne o lign til forbrug.

    Der ER forskel på billige og dyre batterier. Men hvis man skal give fuld pris for de dyre er de i mine øjne ikke det mere værd :-b

    I stedet er det vigtigere at ens ladesystem fungerer korrekt.
    At man ved kortere ture, stort strømforbrug eks varmehåndtag og inden længere stilstand lige sætter en lader på en dag eller to.

    Personligt kan jeg holde liv i mine batterier ca 5-7 år, men det er tydeligt at kapaciteten falder forholdsvist hurtigt mod batteriets død,


  • #33   22. sep 2012 Hans Henrik giver sådan set det svar dy søger, og det type batteri e også omtakt i manualen.

    Yuasa batterier holder omkring to sæsoner i en VS og et billigt godt en. Jeg vil ikke anbefale at bruge merprisen, men jeg vil heller ikke købe et aero-batteri - de lever simpelthen ikke længe nok. Der er andre billige batterier


  • #34   24. sep 2012 Hej Knud vinen kan købes i Irma i Ordrup og koster almindeligvis 120 pr. fl. Når de kører tilbud koster de 75 pr. fl.
    Hvis du er interesseret kan jeg købe et par kasser til dig næste gang de er på tilbud. Men du skal jo så hente dem. Sig til hvis du er interesseret.


  • #35   24. sep 2012 han skal vist ikke slupre mere vin i sig i løbet af vinteren....
    det er tydeligt at læse når han har dyppet næsen i glasset lol lol smiley smiley



    mvh


  • #36   24. sep 2012 Hans H

    Du må gerne købe en æske til mig:-)

    Og Busa

    Nu kørte du jo aldrig den børnehjælpstur og fik så ingen kaffe, men du er da velkommen til at slå vejen forbi og få en tår rødvin med:-)


  • #37   24. sep 2012 Knud...
    Du sgu altid så flink.... vi må have et glas en dag... smiley smiley


    Og nej jeg nåede ikke den tur.... kommer med næste gang den holdes...
    mvh


  • #38   24. sep 2012 jamen så må jeg jo hellere gå i tænkebox og hitte ud af en tur til næste sommer:-)

    Blir du tørstig inden da, så ved du vist, hvor jeg kan findes:-)


  • #39   24. sep 2012 yes... smiley smiley


    og

    yes..... smiley smiley


    mvh


  • #40   25. sep 2012 Hans Henrik:
    Ja det er ikke utænkeligt. Mekanikeren havde endda batteriets serienummer at bestille efter smiley Anyway, det virkede og jeg er kørene, så det går nok smiley


  • #41   29. sep 2012 OK jeg skriver til dig her når jeg har skaffet den til dig.


  • #42   30. sep 2012 Fino:-)

  • #43   4. okt 2012 Jeg har haft min Intruder i 9 år og har kun købt nyt batteri 1 gang.Det er faktisk så lang tid siden jeg har set det at jeg ikke kan huske mærket smiley men det er et af de billige. Den står hele vinteren uden lader på, og starter som regel alligevel uden hjælp om foråret. Måske har jeg bare været heldig?

  • #44   4. okt 2012 Martin K:

    I min bog har du været ualmindelig heldig - eller også har din knallert ikke kørt ret mange ture:-)


  • #45   5. okt 2012 klask polerne ind i silicone (ikke nærrig :-)) så er man krybe strømmen kvit.

    Husk at monterer et par lade kabler inden smiley


Kommentér på:
Intruder mekaniker man kan have tillid til søges

Annonce