{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Udskiftning af batteri i TomTom Rider II {{forumTopicSubject}}

Vil blot dele mine erfaringer med hensyn til udskiftning af batteri i TomTom.

Mit batteri var dødt, og ved henvendelse til diverse forhandlere, blev det oplyst, at hvis produktet var ældre end to år, kunne TomTom ikke hjælpe - heller ikke mod betaling.

Selve operationen er ikke kompliceret, men der er et par ting du skal være opmærksom på:

TomTom er skruet sammen med skruer hvor du skal bruge specielle "sikkerhedsbits" til de fire af skruerne. Disse bits kan købes ved blandt andet Amazon.com til en billig penge.

De resterende to skruer er nogle meget små torx i en størrelse som ikke indgik i mit bit-sortiment.

Batteriet blev købt på nettet hos BatteryChampion, og blev leveret efter ca. 14 dage.

Summa summarum: Batteri er udskriftet og tomTom virker forhåbentlig et par år endnu. Samlet pris for diverse stumper var under 400 kr.

Hvis nogen i KBH området skal lave en lignende reparation, kan diverse bits lånes hos mig..

TomToms holdning til reparationer er lidt skuffende. Jeg fik at vide, at jeg kunne købe en ny GPS hos dem.

Måske vælger jeg et andet mærke næste gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af batteri i TomTom Rider II
  • #1   12. sep 2012 Sikkerhedsbits kan købes i bilteme også.

    (link fjernet)



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   12. sep 2012 Hej Kim.

    Tja, jeg har hørt den sang alt for ofte - både fra TomTom - men også fra Garmin! Og der er reelt ikke andre MC GPS'er jeg gad bruge... så mon ikke det er et spørgsmål om pest eller k....... ??

    På den anden side... hvis TomTom skulle have udført den rep. - så havde du nok ikke sluppet med 400,- spir - mon ikke du skulle have betalt mindst 3-4 gange mere? Og så vil du være i nærheden af nypris på en TomTom Urban Rider til ca. 1900,-

    Et alternativt til nyt batteri kunne være, at du blot afmont. det gamle batteri og fik startet Rider' op med fast strøm. Da alt ligger på SDkort, så vil den blot opføre sig som en "kold start" når du tænder den, men den er jo lyn-hurtig til at boote. Alt hvad du gemmer ligger jo også på SDkort, POI's, router osv.


  • #3   12. sep 2012 Gode tips. Tak GTR.

Kommentér på:
Udskiftning af batteri i TomTom Rider II

Annonce