{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Udskiftning af batteri {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lige købt min en gammel Suzuki GSX 400 fra 1981. Da jeg fik den var der ikke rigtigt noget strøm tilbage på batteriet, jeg har derfor købt et nyt i dag og sat det på. Jeg kan se der er kommet mere strøm på cyklen, men den vil stadig ikke start. Før kunne jeg løbe den i gang, det kan jeg heller ikke mere. Når jeg trykker på stater knappen kan jeg hører det er som der noget der kører rundt ,men den tænder bare ikke.
Det batteri der sad på før var et YTX9-BS og jeg har nu sat et YB10L-A2 efter anvisning fra t-hansens hjemme side.
Er det fordi der er for stor spænd på det nye batteri eller?

Jeg håber meget der er en som kan hjælpe mig

På forhånd tak for hjælpne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af batteri
  • #1   8. aug 2014 Hej Søren.
    Det lyder mest af alt som om starteren ikke tager ved, hvis du kan hører den snurrer, men ikke tager ved, kunne det være at den skal pilles af og renses, tjek evt om ledningerne har forbindelse og ikke er rustne eller irret. smiley


  • #2   8. aug 2014 Hej Mikkel

    Mange tak for dit svar smiley så vil jeg hører dig om du kan forklare hvordan man renser sådan en? smiley


  • #3   9. aug 2014 Med en cykel fra 81, ville jeg skynde mig at finde en værkstedsvogn-håndbog - det er nok ikke sidste gang du får brug for den.

    Mht batteriet, er det ladet op? Det er sjældent (aldrig) fuld guf på et nyt batteri hvis ikke du har ladet det op over et stykke tid.

    Det lyder dog lidt mærkeligt at du ikke kan løbe den i gang længere efter batteriskifte?


  • #4   9. aug 2014 Hej Jacob

    Tak for dit svar:-) Jeg har også fundet værkstedhåndbogen, så sidder og er i gang med at læse den, så må jeg jo bare lærer at forstå den, men jeg ved ikke om det er fordi det benzin pumpen som kører når jeg trykker på start og den måske er druknet?

    Jeg ved i hvertfald at der er mere juice i det nye batteri end der var i det gamle:-) Men kan da godt være det ikke er nok


  • #5   9. aug 2014 Du har vel ikke kommet til at pære til dødmandsknappen, derfor du ikke kan løbe den igang?

  • #6   9. aug 2014 Hej Max

    Tak for dit svar, jeg har dog været meget opmærksom på at dødmandsknappen var på run:-)
    Så det burde ikke være det:-)


  • #7   9. aug 2014 Der er ingen pumper eller andet værk på sådan en gammel kværn smiley det er jo karburator.. Har du åbnet for hanen eller er det med vacum? Tjek alle sådan nogen ting først. Hvad med tændrør, er de våde?

  • #8   9. aug 2014 Hej Casper

    Tak for dit svar, Benzin står på ON så der skulle gerne være åbent og det er også på den instilling jeg har kunnet løbe den i gang før. Jeg ved desværre ikke om det er med vacum:-( er det noget man kan kontrollere?
    Tændrørene er ikke våde:-)


  • #9   9. aug 2014 Ja, det er nemlig en klasiker med dødmandsknappen. men som #7 prøv at pille tændrør ud og kig dem efter. evt prøv at sætte dem i hætterne for at se om de kan gnistre, når motoren drejer.

    Tændrør kan godt drukne så de ikke giver gnister. Sidst mine gjorde det tørrede jeg dem med en gas-lodder


  • #10   9. aug 2014 He Max

    Tak for det, det må jeg lige prøve:-)


  • #11   9. aug 2014 Hvis du tager slangen af på din benzin hane og der kommer benzin ud er det uden vacum, men er det en hane med vacum funktion sørger den for at lukke når motoren ikke kører. Der går ofte to slanger hvis den er med vacum og kun en enkelt slange hvis den er uden smiley

  • #12   9. aug 2014 Fedt mange tak Casper
    Det skal jeg lige ned og se efter smiley


  • #13   9. aug 2014 Den er vist med vacuum hane, dem der sælges på ebay er med 2 studser, de fleste

  • #14   9. aug 2014 Hvis starteren tørner, ville jeg prøve at give den et ordentligt skud diesel-start i luftfilteret.. Hvis den prutter på det, er det sandsynligvis et benzinproblem. Hvis ikke, er det nok elektrisk. Evt. En stelforbindelse der mangler eller en sikring der er gået ved skift af batteri?

  • #15   9. aug 2014 Tændrørene er tørre, så prøv at rense din karburator. (Trykluft i dyser osv.)

    Som jeg læser det, så kan din starter køre rundt, men ikke rykke ud, og tage fat. Prøv at rens alle forbindelser, og især stel-forbindelse (Bare slib det, så det er rent metal)


Kommentér på:
Udskiftning af batteri

Annonce