{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

Min MC skyder bagud i karburator på cylinder 1 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Min ged, en ZXR 750 J fra '91, var begyndt at køre som en sæk kartofler der falder ned af en trappe, så jeg har haft karbonaderne flået af, renset og justeret.
Tændkablet til cylinder 1 var knækket, så det er også skiftet. Der sidder en uoriginal tændrørshætte på cylinder 1.

Når maskinen er kold så mister den rimelig tit suget på cylinder 1 (ses tydeligt med karbtune monteret) og med jævne mellemrum "skyder" den bagud i karburatoren på cylinder 1, så der står en lille røgsky ud af den. Når man sprayer med dieselstart omkring indsugningsgummi kører den op i omdrejninger i tomgang så jeg er også obs på at de skal skiftes ved lejlighed.

Hvor skal jeg begynde fejlfinding? Tænding, karburering eller ventiler? Nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min MC skyder bagud i karburator på cylinder 1
  • #2   23. sep 2012 tror de gummier er skyld i det meste start dog med at skfte dem , den suger vel falsk luft ind der et sted kunne tyde på det når den forander motorgang ved dieselstart


  • #3   23. sep 2012 Udskift det du ved der er i stykker før du overvejer andet, kan vel ikke komme som en overraskelse den ikke kører ordentligt når indsugningsgummiet er defekt

  • #4   23. sep 2012 At den skyder bagud tyder på dine ventiler på cyl 1 ikke er tætte ( da det at skyder bagud må stamme fra komp. det jo er tryk der gør at den skyder og ikke falsk luft den suger )
    Men så også som de andre siger ... og dig selv ... skift de indsugnings gummi og kik på indsugnings ventilen på cyl 1.
    Start med en komp tryk test og tag den derfra, og hvis du skiller den ad, så tjek ALT for slid , det er så surt at lave en top og så det viser sig at der er slid og utætte stemplringe også.


  • #5   23. sep 2012 Nu er det ikke "bare lige" at skifte det gummi - Max MC og de andre stumpepushere har dem ikke til min model - så det er original eller brugt! Desuden ville det jo være alle cylindre den kørte råddent på, vis det var det..

    Som Kim S siger må der være noget galt i toppen når den kan puste røg ud ad indsugningen - enten utætte ventiler eller forkert tænding.

    Bare mystisk at den kun gør det i kold tilstand..

    Hmm. Må nok have toppen af og checke plejlstænger, stempler og krumtaplejer nu jeg er igang.. Så det var vist den sæson for mig (piv piv)



  • #6   23. sep 2012 Jeg mener nu også, at det en karburator skyder bagud, muligvis også kan skyldes at karburatorerne skal synkroniseres, min gør det på den ene når den er varm, men kun engang imellem, det er da måske værd og prøve, men selvfølgelig skal alt være tæt ved indsugningen!


  • #7   23. sep 2012 Som skrevet står ER karbonaderne blevet renset og synkroniseret..

    Er igang med at checke ventilspillerum inden jeg laver en kompressions test.

    Nogen der har erfaring med denne?:

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=7681958603&n=1199168108&pn=-1226761732


  • #8   23. sep 2012 Først og femste må du have den tæt...

  • #9   23. sep 2012 Hej
    Uden pis... min gjorde det samme...
    Jeg skiftede karburator fordi.. nu havde de kørt 255.000km så jeg tænkte...
    Selvom jeg lige havde givet dem rengøring og nyt jetkit samt strålerør ...
    Det blev bedre men den skød stadigvæk i karb....
    Min har 42000 mellem ventiljust og det var "kun" 30000 siden så mine tanker faldt ikke på det før en ven sagde.. prøv.--.
    De stod latterlige stramme---
    Nu kører hun som fanden selv var efter hende og hun er som da hun var ung igen...


  • #10   23. sep 2012 Den kan også skyde "baglæns" hvis du kører meget mager. Det vil gøre den bliver ekstrem varm og det vil i værste tilfælde antænde benzinen inden den når forbrændingskammeret.

    Prøv at gøre som der er forslået, skift indsugninggummi og se og problemet forsvinder. At fejlfinde på noget hvor man ikke udbedrer de fejl man finder, er hul i hovedet.


  • #11   27. apr 2013 Blot til de som er interesserede..

    Jeg har her i vinter skiftet 1+4 tændspolen, m. kabler og hætter, og den har ikke slået en skæv prut siden smiley

    Nu trækker den rent i hele registret og går perfekt i tomgang, både kold og varm..


Kommentér på:
Min MC skyder bagud i karburator på cylinder 1

Annonce