8.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Utæt benzintank Utæt benzintank

Hej MCG
Jeg skrev i går vedrørende en benzinslange, men har sidenhen fundet ud af, at det ikke bare er benzinslangen der er utæt.
Det er selve tanken.. Umiddelbart kan jeg ikke direkte identificere hullet, men har en god idé om, hvor det er. "Undersiden" af tanken, altså den del af tanken som rører ved stellet, er "foret" i glasfiber. Er det normalt?
og Hvordan sørensen kan man reparere en utæt tank?

Tak på forhånd og god weekend!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt benzintank
  • #2   6. okt 2012 ellers kan man strække den lidt med at købe med tank sealer der hældes i tanken og ligger en hinde indvendigt i tanken der holder den tæt. forudsat den ikke er rustet helt væk.
    mvh
    jan TMC

• #3   6. okt 2012 Man kan få noget benzin tank pasta, brugte det engang på en knallert hvor jeg kom til at sætte en for lang skrue i som så gik ind igennem tanken smiley
    Mener jeg fik det ved thansen, det var sådan noget mørkebrunt tygggummi agtigt noget.
    Så du kan sagtens lappe den, og det lyder ikke normalt at der er glasfiber under tanken, men kan da godt være det er på din, kan du smide et billede op af det ?

• #4   6. okt 2012 Tja, der er i hvert fald tegn på, at den har været gennem adskillige operationer... Det er en Honda VT 1100 C fra '88.
    Den har tidligere været mørkerød men er blevet malet kobberfarvet, og jeg har pillet lidt ved det glasfiber der sidder under, og under det er den i hvert fald rød. SÅ det er sikkert også en lappeløsning. Skal nok få smidt et billede ind af det. Men jeg vidste ikke, glasfiber var modstandsdygtigt over for benzin? Det er jo et stof direkte fra helvede som kan nedbryde alting. smiley

Håber ikke, jeg skal til at have fingrene i en ny tank, det kunne skisme blive dyrt hvis den skal males i den rigtige farve og det.
    Tank sealer, er det så noget, man skal hælde i og lade størkne rundt om i tanken? Jeg har tænkt på, at hvis man kan finde hullet, kan man eventuelt lodde det?
    Men pasta eller lodning bliver nok svært, for jeg tror hullet er et sted under glasfiberen... tak for svarene so far! smiley

• #5   6. okt 2012 Kemisk metal er også benzin fast.... Men når du nu går igang, og får den gamle lappeløsning af.. Så undersøg lige om det er noget der kan svejses.. Får det ville jo være den bedste løsning, når nu du ik er meget for at udskifte tanken. Jeg er sikker på at de fleste pladeværksteder/smedeværksteder vil gøre det for en billig penge eller en god skærv i kaffekassen.

• #6   6. okt 2012 Ja få den svejst, og som thomas siger vil det ikke koste dig mange basøre hvis du selv afmontere den. Og vil du spare flere penge, sliber du alt rusten af så den kun lige skal svejses. Det tager ikke mange sekunder

• #7   6. okt 2012 Havde problemet i sommers. Købte noget sealer, tog selv tanken af, og fik en autolakør til at seale den for mig. Det kostede mig 2 flasker rødvin. Og den er som ny smiley

• #8   6. okt 2012 Fedt, det er sgu godt at høre! Tak for svarene, jeg vil straks gå igang! smiley

• #9   6. okt 2012 Har med succes tætnet en tank med et produkt der hedder Creme. Mener dog at det kun kunne bruges til tanke af metal.

• #11   6. okt 2012 Plastic paddings tæt fix er lavet til sådanne opgaver binder på alt

• #12   6. okt 2012 Kommer i tanke om at jeg havde et hul i tanken, tæt ved benzinhanen på min gamle knallert i sin tid. En fantastisk Kreidler Florett. smiley Det loddede min far med tin. Og resultatet blev blev ret godt som jeg nu lige husker det. Det holdt i hvert fald i den tid jeg havde havde knallerten. Mulighederne er mange. Men for guds skyld ik noget fusk.. For brandfarens skyld som Troels også skriver.

• #13   6. okt 2012 Ja, okay.
    Det værste er nærmest, at jeg har kørt rundt og undret mig over benzinlugten... Heldigt det ikke er gået galt. Men ja, det er skisme en ærgerlig historie.

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #14   6. okt 2012 Rigtige motorcykler skal da lugte lidt af benzin.. : )

• #15   6. okt 2012 tank sealer er den bedste og billigste løsning på det problem

• #16   7. okt 2012 Det viste sig at være 3 huller i selve tanken. Det ene var ret stort, og tank sealer så ikke ud til at være nok. Så den er nu lappet sammen af en god gang kemisk metal, og der har ikke været noget drypperi siden. smiley Tak for svarene.

• #17   7. okt 2012 Så må vi håbe det holder.. Men kemisk metal er/burde være benzin fast.. Så mon ik det går. smiley

• #18   7. okt 2012 Jeg krydser i hvert fald fingre!

• Villy H
    Villy H Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #19   29. sep 2018 Kemisk metal kan vel være mange ting, så er der nogen der kan fremkomme med et produktnavn?

Kommentér på:
Utæt benzintank

Annonce