3.916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

start -dødmandsknap start -dødmandsknap

min motorcykel har stået stille i et par måneder og jeg forsøgt at starte den igår men vil ikke!!??
Jeg vil gerne spørge om der er en der har en ide om hvad problemet kan være eller nogle tips?

Der er benzin i og batteriet er opladt. men maskinen kommer ikke i gang. jeg lagde mærke til at dødmandsknappen ser ud til at ikke at være aktivt. det gøre ingen forskel om den er på off eller on?!

hvad kan problemet være?
PS. Honda CB 650 1979
mvh
Savas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  start -dødmandsknap
  • #1   25. okt 2012 sker det slet ingen ting .. eller klikker den... hvad hvis du tænder alt lys og fx bruger hornet dykker den så i strømmen i lyset.. fortæll... fortæll..

mvh

• #2   25. okt 2012 Start med at se om der kommer gnist ved tændrørshætten..........
    Slam i karburator kan det vøre.
    Man kan ikke sige at dødemandsknappen ikke virker, den kan jo ikke starte, så må den jo virke, død maskine, ikke.

• #3   25. okt 2012 start med at tjekke dine kabler på batteriet, og de er spændt nok .. sæt så start kable på fra en bil.. og se om det virker..

mvh

• #4   25. okt 2012 Du siger den ikke vil starte, men kører starteren da ikke rundt?

• #5   25. okt 2012 Tror ikke det har noget med dødmandskontakten at gøre...Prøv evt med en gang startgas,det får de fleste vinterkolde/trætte motorer til at springe igang.

• #6   25. okt 2012 Den står vel ikke i gear med støttefoden nede ?

• #7   25. okt 2012 tror jeg de var ligeglad med i 79... smiley smiley

mvh

• #8   25. okt 2012 he he, ja så for sent det var en ældre model. Der er vel ingen der eftermonterer sådan noget på en gammel cykel.

• #9   25. okt 2012 Min er ikke så glad for gammel benzin, så står min for lang tid starter jeg med at tømme svømmer.

• #10   25. okt 2012 Tror i grunden godt sådan en gammel svend kan kører rund på starteren med død mand på off, den tager vist kun tændingen. Prøv lige for en sikkerheds skyld.

• #11   26. okt 2012 ok, jeg kan høre tænding lyden nå jeg trykker tænd knappen men motoren kommer ikke igang.
    ingen fejl i batteriet, der er klart hornlyd og lys på uden problem da jeg har start kable på samme tid.

@Thomas E , en startgas? hvad er det?

• #12   26. okt 2012 start gas er æter på dåse, der skal ikke bruges ret meget ( det affedter som en sindsyg, så hvis det bruges i overflod ryger alt smøring i cyl. ) et lille sprøjt eller to ind i luftfiltret, hvis det ikke hjælper første gang, så må du igang med at fejlsøge på den endelig ikke forsætte med startgas

• #13   27. okt 2012 Tændingslyd, hvad er det?

• #14   27. okt 2012 Savas:

DU HAR EN HONDA. Det er der ikke noget i vejen for, men netop HONDA er pisseberygtet for at lade starteren drej, mens hovedafbryderen er slået fra. På nærmest alle andre cykler, er ALT dødt, når den er slået fra, men Honda - de bydre tændingskredsen. Slå den til og prøv igen - fnisssss (det er præcis det der gør det sjovt at slukke Hondaejeres hovedafbrydere - du er faldet for verdens ældste drengestreg)

• #15   27. okt 2012 @Knud, mener du dødmandsknappen med hovedafbryderen?

En rød knap med on og off funktion som slå maskinen fra i nød. Den er på on men motoren starter ikke, forsøgt at skube den men uden held. det er som om inten benzinen kommer ikke til motoren eller pga tandrør!!??

@Allan, med tændinglyd mener jeg lyden nå man trykker start knappen.

• #16   28. okt 2012 Ja, det err faktisk den jeg mener, den til højre på styret

• #17   28. okt 2012 prøv at dræne karbonaderne og se om der efterfølgende kommer frisk benzin i dem når du åbner på tanken. Hvis din benzinhane har en PRI(mer) stilling så slå den derover 10-15 sek og prøv så at starte.

Der kan være flere ting i vejen, derfor er systematisk fejlsøgning et must.

1: tænding - er der gnist (op med et af tændrørrene og kontrollere visuelt.

2: brændstof - er der benzin i karburatorerne? Kommer det ind i cylineren (lugter udstødning af benzin (er lugten frisk eller sur)) bliver tændrørrene fugtige efter gentagne startforsøg?

og husk nu at lade være med at køre din starter så varm at den brænder viklingerne!!!

• #18   29. okt 2012 tusind tak, jeg forsøger... vender tilbage med resultatet.
    hilsen
    Savas

• #19   29. okt 2012 Ok!
    Tændingslyd er jo netop det der er npår den kører/tænder, hvad den jo ikke gør!?!?!?!

Starteren tørner rundt og motoren drejer med?

Prøv om der er gnist, det vil sige du tager en tændrørshætte af tændrøret og skruer tændrørshætten af kablet, kablet holder du 5 mm fra stel, på en skrue eller møtrik der ikke er malet, så trykker du på starter-knappen, kommer der så en gnist mellem kablets ende og stel? Er den blå eller gul?

• #20   30. okt 2012 savas K -> Ud fra hvad du beskriver, er jeg stadig ikke klar over om start motoren kører rundt, når du prøver at starte motorcyklen? eller om den bare siger "klik" og motoren står stille.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #21   30. okt 2012 Ja, vær forsigtig m den starter, piner du den når der ikke er fuld spænding, brænder den af.

Kommentér på:
start -dødmandsknap

Annonce