1.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

”Forårs” start problemer! ”Forårs” start problemer!

De ting jeg har gjort:
Fyldt karburatorsprit på
Ladet batteriet helt op
Benzinhane ”on”
Med dødmandsknap ”på” tourned motoren 2 – 3 gange
Dødmandsknap ”fra”
Fuld choke
START – nej
Choke ”af”
START – nej
Fuld choke – pumpe med gashåndtag
START – nej
Choke ”af” – pumpe med gashåndtag
START – nej

De ting jeg ikke har gjort:
Alt andet end det overfor, men jeg er bestemt åben for ideer smiley

PS. Pegaso’en har stået inde, men uden varme! Så et gæt ville være, at dens temp. Er ca. 4 grader!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ”Forårs” start problemer!
  • #1   20. mar 2006 Nu er det vel ikke så'n noget med, du i sin tid sprøjtede lidt oli i cylindrene og glemte at sætte tændrørshætterne på? Det kan jo glemmes :o)

• #2   20. mar 2006 pps. og ja den stod i frigear!

• #3   20. mar 2006 Anders - Nej desværre har ikke pillet ved noget siden den kom i stald sidste efterår smiley

• #4   20. mar 2006 skift tændrør.-. er som regel en god ting med alle benzin motore der har stået stille i længere tid.. og specielt i kulde..

• #5   20. mar 2006 Vi prøvede det samme med en GSX-f, da den skulle startes første gang.. Kunne heller ikke starte selv så vi skubbede den igang i 2 gear.. Det virkede med det samme..
    Håber det kan hjælpe dig

• #6   20. mar 2006 Nu ved jeg ikke om sådanne en model har en PRI funktion på benzin hanen ?

har den det så slå den over på PRI og prøv at starte den, for så fylder du dine svømmerhuse med det samme, husk de er helt tomme efter at have stået så længe. Du skal ikke lade den tå på PRI for så vil benzinen pisse ud af din cykel til sidst, men bruges til at fylde svømmehuse..

har du ikke en PRI funktion så blot bliv ved med at prøve og derved for du pumpet benzin i svømmerhusene, fopr er de ikke fyldte er der jo ikke noget benzin at starte på.

håber det hjælper dig.

• #7   20. mar 2006 kør på en gammel ciao istedet den kan køre på alt fra pis til petrolium, og starter altid..;)

• #8   20. mar 2006 Tjek om benzinen løber frit ned til karbs.ne. Ud med tændrørene, rens dem forsigtigt med en stålbørste, og tør dem rene med en ren klud, og tjek om der er gnist på. Gi cylinderen et fingerbøl benzin og vupti så skulle den gerne brumme. Eller det må man da håbe, ellers må jeg sige fisk.

• #9   20. mar 2006 jeg ved ikke, hvad ddet hedder, men min cykel har en vacuumstyret benzinhane. Det bevirker at den ikke selv kan suge benzin, når den er tørret ud. Måske er det det samme som kenneth mener, men jeg plejer bare at tage vacuum slangen af benzinhanen. Hvis det stadig ikke virker, så plejer jeg at sprøjte lidt dieselstart ned i hver cylinder/karburator. Så bør den gå i gang.

• #10   20. mar 2006 Hov lige en anden ting. Du kan pumpe lige ind til din hånd falder af, men der sidder ikke nogen accelerationspumpe på, så det har ingen indvirkning på nåde som helst pumpe. På den anden side gør du heller ingen skade, andet end på dig selv.

• #11   20. mar 2006 att: kenneth.
    Min benzinhane har 3 steder den kan stå. Jeg ved egentlig ikke, hvad de 3 betyder. 1.: RES
    2.: PRI 3.: ON
    jeg har endnu aldrig kørt tør, så den skal over på res. Men jeg ved jo ikke om jeg stiller den rigtigt. Hvad betyder de 3 funktioner??

• #12   20. mar 2006 Det er sku rigtigt Michael, den mulighed er der også. Ja der er så meget man kan gå og hygge sig med på en MC ; ))

• #13   20. mar 2006 Kan være at du i kampens hede har druknet tændrøret. I med et nyt og så skal der nok ske mirakler. Ellers er starthjælp/dieselstart også en god ting i mindre mængder :o)

/
    Jesper

• #14   20. mar 2006 Att Michael F :

On giver sig selv, det er der den skal stå når du kører normalt.
    RES er din reservetank.
    PRI er en primerfunktion som jeg prøvede at forklarer i mit tidligerer indlæg her i denne tråd.

(bruges nemlig når cyklen skal igang efter en lang stilstands periode.

Kenneth

• #15   20. mar 2006 Og michael, så snart cyklen er startet på PRI skal du dreje hanen tilbage på On...

og blot lade den stå der altid lige indtil den skal startes igen efter en lang vinter...

så lad den stå på ON hele vinteren....

Kenneth

• #16   20. mar 2006 takker for de mange indput!

Har ingen PRI indstilling, så det går nok ikke.

tænkte nok i ville komme op med den der fuldstændig "urealistiske" tændrørsteori, så det må jeg jo hellere kigge nærmere op smiley
    dieselstarter er jeg løbet tør for, så krydser fingre for tændrøret!

igen tak til alle! (ingen nævnt ingen glemt)

• #17   20. mar 2006 dukan også bruge en deoderant, "harley davidson" er glimrende til dette formål, så der ER noget man kan bruge sådan et mærke til;-), hehe nu kommer der nok nogle vrede svar! smiley

• #18   20. mar 2006 prøv med lidt deo på trykflaske i luftfilterkassen det gør mirakler.
    mvh rené c

• #19   20. mar 2006 og hvis tændrørene ikke virker helt optimalt, så kan det være en god ide at "tegne" noget "bly" på dem.

• #20   20. mar 2006 men tak til kenneth...jeg plejer at køre på pri !!!!

• #21   20. mar 2006 Har selv pegaso og kender problemet. Pegasoen kan ikke køre på gammelt benz. Jeg gætter på du ikke har tømt karburatorne inden du satte den ind.... Luk for benzinen, tøm karburatorne (krydskervet skrue i bunden) Luk op for benzinen igen og cyklen starter smiley

• #22   20. mar 2006 Tag den med inden for, giv den massage og et bad.. byd den på middag og diskuter problemerne med den, det skulle løse det hele smiley

• #23   20. mar 2006 helt rigtigt mark, men hvis det er en vaccumstyret benzin hane kan man ikke altid bare åbne (behøver pri som før nævnt her), du kan chekke om der er benz i karb ved simpelthen at løsne den bundskrue som mark nævner. som også før nævnt er en lille skubbetur også rigtig god, og så er der jo også en god undskyldning for at drikke en øl el 2 med de 2 der skubber...

• #24   20. mar 2006 Pil tændrørne ud , varm dem godt og grundigt op på elektroden med en lighter. Vupti så starter svinet

Kommentér på:
”Forårs” start problemer!

Annonce