1.961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Pindbolt køb Pindbolt køb

Hej

Jeg skal bruge en pindbolt der har M7 gevind i den ene ende og M8 i den anden. ca 220mm lang. (evt længere, kan jo bare saves over)

Er der nogen der ved hvor dælen man finder sådan en? Jeg har ikke haft held på google og det er ikke ligefrem en almindelig kombination.

Mvh
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindbolt køb
  • #1   29. nov 2012 M7 gevind findes ikke, mig bekendt. Du sikker på det ikke er tomme mål?

• #2   29. nov 2012 firmaet pajo bolte har et stort program af bolte. evt. de kan.

• #3   29. nov 2012 Jo M7 er ganske normalt... Men vi fleste kender kun de lige str.

• #4   29. nov 2012 7/8 mm pindbolte er ganske normale... thansen har dem...

men dit problem blever nok længden...

ellers kan du måske trylle med en gevindstang og en ny møtrik i den anden ende..

• #5   29. nov 2012 du skal have et maskin værksted til at lave det for dig

Ø 8 mm stål stang afskæres til længde 220 mm

sættes op i manuel drejebænk drej til Ø 7 mm og skæres med gevindbakke M7 i enden vendes om og skæres M8 gevindbakke i den anden.
    hvor lang skal gevind skal der være i begge ender ?

Jeg er maskin arbejder ! jeg skal på arbejde mandag skal se om vi har en M7 gevindbakke ligende
    Men tjek lige stigningen på gevind ! afstand fra gevindtop til gevindtop

Det kan også være noget tommegevind ! der findes forskelige slags og der er ikke mange der har det ligende mere.

Men man kan altid dreje en et M7 gevind i en CNC drejebænk.

hilsen Kenneth.

• #6   29. nov 2012 Er det pindbolt til din aprilla ?

Ellers er M7 1 mm i stigning på gevind og M8 1,25 mm.

Ellers køb en gevindlærere et lille måleværktøj man kan måle stigning med

se dette link :
    (link fjernet)

håber dette kunne hjælpe dig

hilsen Kenneth.

• #7   30. nov 2012 Det er lige præcis længden der er problemet. Det er et ganske alm. M7 geving.

Det er til min Pitpro, det normalt M6 i blokken, men det ene er boret op til M8. Har hidtil haft en pindbolt hvor M6 var skåret af og et stykke M8 bolt svejst på. Det har holdt godt, men idioten her overspændte den, så den knækkede.
    Fik en kammerat til at svejse en ny stump på, men der var ikke gennembrænding nok, resulterende i endnu et knæk og et fordæk smurt ind i olie smiley

gevindlængderne er ca. 20mm

• #8   3. dec 2012 Har M7 ude på arbejdet kan godt lave en en pinbolt til dig !

Men der findes en bedre løsning
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=8018624186&n=1712458000&pn=1712459793

Denne gevindbøsning 10 mm udvendig og 6 mm. indvendig
    du bore ud til M10 gevind og skære med snittap
    skrue den i med loctite gevindlås
    så kan du bruge en original 6 mm pinbolt.
    hilsen Kenneth.

• #9   3. dec 2012 Men Martin ! når man nærlæser dit indlæg sider du først M8 i den ene inde og M7 i den ande ende

Men du siger at blokken er boret op til M8 fra M6

hvor kommer M7 ind i billedet ?

Smæk et fotoalbum op af den motorblok med gevind

Hilsen Kenneth.

• #10   3. dec 2012 Ellers kan man, bore og skære m6 i en stump m8 ( ikke meget gods, men muligt i en drejebænk;-)) skru en m6 gevindstang næsten igennem, og giv den en lille svejseklat i enden.

Hvis der ikke er plads til m10 i blokken.

• #11   4. dec 2012 Originalt er det m6 i blokken og m7 i den anden ende hvor toppen spændes. Det er jo en elendig konbination, for det er jo altid det lille gevind der knækker (nede i blokken).

Jeg har fundet nogle M8 pindbolte, så nu kommer der sådan en i smiley Satser på mine problemer er løst smiley Ellers mange tak for jeres hjælp.

Kommentér på:
Pindbolt køb

Annonce