{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys i begge front lygter Kawasaki zx6r 2007
  • #1   24. feb 2013 nu ved jeg ikke hvad type pære der er i din mc men jeg havde en honda hvor der sad h4 pære i begge sider med nærlys og fjernlys i hver sin side så der var det bare at ligge 2 luse fra fatningsstik til fatningsstik og vupti så var der nær og fjernlys i begge sider
    mvh carsten


  • #2   24. feb 2013 Det findes en eller anden hollandsk side hvor du kan købe en boks og sætte ind over, så du får lys i begge to.



  • #3   24. feb 2013 Tænk meget på, hvad du laver. I mørke findes der en del MC-er, hvor to lygter ses som to lygter, der ikke er meget afstand mellem=bil, der er meget langt væk.

    Jeg kørte for et par år siden næsten en betjent ned på den konto. Jeg havde holdt tilbage i ubetinget vigpligt, men trillede frem, da den der bil jo var helvedes langt væk.

    Heldigvis kiggede jeg endnu en gang midt på vejen og knaldede bremsen i - det var en tohjuler, der var meget tæt på.

    Boris Betjent kunne have taget mit kørekort uden videre, men da han hørte historien forstod han problemstillingen, og han ønskede os fortsat god tur.

    Tænk godt over det her, inden du ændrer noget - du risikerer at dine medtrafikanter bliver snydt - med din førlighed som indsats!


  • #6   24. feb 2013 knud
    jeg gjorde det fordi jeg en aften hvor jeg var ude og køre sprang mit nærlys og var så nød til at køre med fjernlys hjem ikke rart for hverken mig eller dem jeg mødte på vej hjem og jeg vil mene at lygterne på en mc sidder så tæt at det ser ud som EN lygte på afstand


  • #7   24. feb 2013 Carsten

    Jeg kan godt se din problemstilling med den sprungne pære, men ellers er netop det med den tætte placering af lygterne, der gør det her farligt. Kunne man evt. bare have en ekstra pære liggende i et eller andet rum på MC-en? Det skal jeg da i hvert fald organisere.

    Normalt er forveksling af MC-er med andet eller fejlvurderinger en dagslys ting. Det en mørketing af en helt anden natur. med lys i begge lygter. Visse ducatier har dem oven over hinanden, og det eliminerer forveksling


  • #8   24. feb 2013 knus det burde ikke være noget problem og se forskel på en mx tæt på eller en bil langt. fra. du kan jo se det på lyset uanset om lygterne sidder tæt eller ej.
    en anden ting er at den eneste rigtige måde og få lys i begge lygter er ved og finde en lygte der køre med 2 h4 pære, da de omtalte bokse ikke ændre på den ene lyskegle er fjernlys.
    f.eks til min model ved jeg i canada blev de lavet med 2 h4'ere i stedet for 2 h7'ere


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #9   24. feb 2013 Tror nu, at hvis en MC er langt væk, så vil man ikke kunne se om der er en eller to lygter der lyser.
    Og man bør vel ikke trille ud for ubetinget, før man er 100 på hvor hurtig dem fra siden af kommer?
    Undre mig du kunne "næsten" falde for det Knud, netop folk på MC kender jo alt til billister glemmer at holde for ubetinget vigepligt.

    Jeg har også valgt at have lys i begge lygter, netop hvis den ene springer, og skifte forlygte pære på en LT1200 midt på Fasterholdt hede kl. 03 om natten, det tror jeg ikke er det nemmeste.


  • #10   24. feb 2013 Kennetth:

    Jeg skriver - netop fordi jeg blev temmelig overrasket selv. problemet er jo ikke, når cyklen er 100-200 m væk. Det er når den er tæt på, og ligegyldigt hvor gode øjne man har, så er afstandbedømmelsen det første der smutter, når øjet ikke har optimale betingelser. Det overraskede også allerførst Boris Betjent at se at jeg rent faktisk også havde MC-kort - men det klassiske er jo netop at MC-ister oplever at blive overset i dagslys - ikke i mørke.

    Og faktisk - jeg så ham jo, men opfattede ham som en bil langt væk - ikke som en tohjuler meget tæt på - det er hele humlen- jeg VAR jo sikker.

    Jeg tror ikke jeg ryger på den igen-men der er jo masser af andre trafikanter end mig derude.

    I kan gøre som I vil, men hav denne tanke med i overvejelserne.


  • #11   25. feb 2013 Jeg har monteret det der fra Holland men er ikke så glad for det, fordi det ikke har samme styrke. Skal se om jeg kan fikse noget andet til sommer.

Kommentér på:
Lys i begge front lygter Kawasaki zx6r 2007

Annonce