{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

justering af abs {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg ville lige høre om nogen her inde ved hvordan man justere det abs på en mc
problemet er at vis jeg køre stille og bruger min forbremse blokere den forhjulet bare jeg bremser stille og det er ikke så rat
der sider sådan en reducerings ventil på min kaliber som skulle reducere bremsetrykket og det kalder de abs
har fået at vide der er en unbraco boldt man kan juster på i bunden af den ventil men ville lige høre om nogen kendte til det ved godt det er en kineser mc (knallert) men måske det forefindes på andre mc også og dermed måske nogen der kendte til det det er på min lifan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  justering af abs
  • #1   3. mar 2013 Har jeg helt misforstået ABS..? Mente det helt uafhængig af bremsetrykket i slangerne, elektronisk styrer hvormeget af det tryk der skal bremses med..
    Så når hjulet blokerer.. Letter ABS (elektronisk) trykket til klodserne så hjulet ruller.. Men ikke for meget, så når det ruller igen øger abs igen trykket på klodserne.. Osv..osv.. 50-60 gange i sek.. Uanset jeg holder bremsetrykket konstant højt hele tiden..
    Så jeg vil meme det er den elektroniske del du skal have fat i, og justere på om muligt..?? Lyder som om der er gået en sikring.?? Står der intet i dit display når du starter om at ABS er ude af funktion..??

Hvis det ER et reelt ABS system i det hele taget..?? (Lyder ikke helt så'rn) smiley smiley

• #2   3. mar 2013 de kalder det abs men der er ingen abs lampe som i en bil har læst det vist er mekanisk har sådan en forgyldt beholder sidene på mit kaliber hvor væsken går ind i og så derfra ind i kaliberen og den skulle vist kunne regulere trykket med en fjeder eller sådan inden i den ventil og snakkede med en der skilte bunden af den venttil og han sage der er en bolt man kan juster på ved så ikke om man da bare gør trykket støre eller mindre eller sådan

der sider også noget oppe ved selve bremse klingen man kan juster fra 1 til 4 men det er vist kun frigang på klingen

• #3   3. mar 2013 Der er vist ikke ABS bremsere på en Lifan. Der er vist noget du har fået lidt galt fat på. Søg hellere råd hos den autoriserede forhandler inden du roder med noget så vigtigt som dine bremsere.
    ABS bremsere det temmelig teknisk og dyrt. Og ud fra dine billeder er der ikke ABS på. Der skal sidde en tandkrans på skiven og en ledning op til en styreboks.
    Så lad hellere være med at rod med noget.

• #4   3. mar 2013 Man kan ikke juster på abs

Det lyder mere som en last ventil, der måske har sat sig fast

• #5   3. mar 2013 mener der står abs på den eller var det i de parpire jeg fik med på den men ja vil også mene den burde have en føgler som på en bil for at kunne måle det

det er så også derfor jeg skriver her da jeg ikke lige selv kunne se logikken i det system

• #6   3. mar 2013 Netop derfor skal du lade folk der har forstand på dine bremsere kigge på sagen. Lad være med skru i noget du ikke har totalt tjek på.

• #7   3. mar 2013 har lige været ude at se igen der står abs på den ventil ting

• #8   3. mar 2013 der var hunde koldt og ik så meget lys så det der stod var kailing abs motorcycle hydraulic pressure restrict brakes yuhuan kailing group co. ltd

• #9   3. mar 2013 Hmm. Første gang youtube kommer op med 0 forslag til "service lifan brakes".. De fleste andre mærker kommer op med indtil flere der har lagt noget op..

Men du kan få et komplet front bremse sæt på eBay til kun 7-800.. Hvis det skulle komme dertil.. smiley
    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=Front+Brake+System+Lifan+&_trksid=p5197.c0.m627

• #10   3. mar 2013 det er ikke abs, det er nogen kina folkene har lavet for at lokke kunder til, min stedfar havde samme problemer med det, du skal bare afmonter den og køre bremse slangen direkte ned i kaliberen

• #11   3. mar 2013 det hade jeg også overvejet for alle de andre ældre Yamaha og Honda jeg har haft har aldrig haft sådan en på men ville lige høre af om der var nogen der kendte til det system men den skulle jo gerne kunne synes igen sener engang

• #12   3. mar 2013 der skulle ikke gerne stå at den har abs bremser, vis det står på reg attesten, er dette en fejl,
    men ellers gem den og sætte den på til syn vis det er et problem, tvivler nu på at de tjekker det

• #13   3. mar 2013 men hvad er det lige den ventil gør siden det virker uden den for den forstærker vel ikke trykket synes bare den bremser rigtigt hårdt når man køre i byen har flere gange oplevet at forhjulet blokere og dæk viner

• #14   3. mar 2013 Google svigter også ??? Bortset fra at patentet ligger der..?? En analog tryk udlignings enhed der skal udjævne evt. Pludselige tryk forskelle i systemet.??
    (Er det ikke som regel fordi man vil have den skal bremse NU.. At man hiver i håndtaget smiley ;-))
    http://www.faqs.org/patents/app/20110049970

(Man kan vælge at sætte enheden til en elektronisk styreboks, men der er ikke nævnt noget om en sensor agtig ting der melder tilbage til enheden hvordan hjulet opfører sig..??)

Nå - men interessant.. Så blev man det klogere..;-) smiley

• #15   3. mar 2013 nej selv om jeg bremser langsomt for jeg ved jo problemet er der og vil ik gerne prøve med en nødbremse så tror jeg den skrider ud men må prøve at se om der er en forhandler et sted her nede eller måske en der kan forklare hvad det er den gør og om man kan teste om den virker som den skal kan også godt være de billige cykler bare bremser sådan har jo kun prøvet min egen og synes selv det virker forkert

• #16   3. mar 2013 mener det er en bremse forstærker, ligesom på biler,

• #17   3. mar 2013 det virker snart sådan men forkert at kalde den abs så

• #18   3. mar 2013 Nu er det ikke blot fordi du netop har hevet dyret ud af vinterhi, og derfor lige skal have kørt pynterusten af skiverne inden den bremser som den skal igen..??
    Blot en tanke. smiley

(En bremseforstærker kræver en ekstra tilgang, en vacuumslange eller lignende ;-))

• #19   3. mar 2013 Nej den er slet ikke hevet frem i nu den sover stadig skønheds søvn der var problemer med den i sommers og ville lige se om jeg kunne løse problemet inden den skal ud men den ventil ligner den mange scooter også har på den kan ses i min profil og ellers kan jeg tage et billede i morgen af den

• #20   3. mar 2013 Ifølge den gamle MC4you forhandler, så er det blot noget Kina bling bling der er sat på for at narre kunderne. Det er ikke ABS.
    Tanken med en er, at når trykket i slangen bliver for højt, så reducerer den trykket på bremsen. Problemet er bare, at på sådan en kinøjser, sidder der også dæk på at tvivlsom karakter, så lang inden trykket i slangen bliver for højt, slipper dækket grebet i asfalten.
    Pil den af og monter slangen direkte på kaliberen, så får du bedre føling med bremsen.

• #21   3. mar 2013 Som Jesper skriver hvorfor er der ingen der undre sig over at hjulet blokerer, op i røven med den ABS dummy dims, med mindre du er ved at flyve over styret når du rør bremsen er det da dækket der er noget lort og ikke bremsen der er for god.

Nej jeg gad ikke læse alle indlægene, sorry

Og bremse forstærker på en mc!?! nej vel.. Hvis der er vil jeg gerne se din hoved cylinder smiley Den må se sjov ud med vacum slange fra indsugningen og klokke smiley

• #22   3. mar 2013 Thomas.....
    Nok fordi vi ikke har lyst til at komme med gætterier om et system vi ikke kender til.
    ;O)

• #23   3. mar 2013 De kalder det muligvis abs, men det har absolut intet med abs at gøre. Det er en bremsetrykbegrænser, og det er en meget primitiv løsning på at få den til at bremse mindre end den ellers ville have gjort.

• #24   3. mar 2013 Prøv her
    http://www.kinojserklubben.dk/

• #25   3. mar 2013 Steffan jeg har spurgt der inde i sommers men der var der ikke nogen der viste hvordan og hvor ledes

• #26   3. mar 2013 Kunne forestille mig der så må side et stempel med noget fjeder funktion som så må virke at væsken kommer ned og flytter stemplet så den skubber det væske på den anden side ind i kaliberen så stemplet presser klodserne mod skiven. Fik at vide der er en skruge i bunden man kan juster på om det er så det fjedersystem bliver hårdere eller bløder om man så måske kan deaktiver den ved at løsne eller spænde den skruge så det stadig ser rigtigt ud

• #27   3. mar 2013 Glem hvad du har fået af vide, og afmonter det i stedet for. Det er bedre.

• #28   3. mar 2013 Ja det tror jeg også

Kommentér på:
justering af abs

Annonce