971 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
gsx motor i rf 600 stel gsx motor i rf 600 stel
Jeg har en rf 600 der havde det sædvanlige problem med 2 gear.
Jeg har så fået fat i en motor fra en gsxr 750 w, skiftet bundkar og topstykke over på den, så den passer i stellet.
Den startede overraskende godt, men der kom en forfærdelig skralden da den satte i gang.
Jeg er sikker på at kasterne står rigtigt, da jeg dobbelttjekkede inden jeg samlede det. Kan det være så simpelt som knastkædestrammeren eller er den gal med ventilerne?
Blok er det samme men topstykke var anderledes (bredere)
Bjarke
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 167
Mhs til længden så må jeg da erkende at jeg ikke har tjekket..
jun 2004
Jeg har ladet mig fortælle af en mc mekaniker at kæderne er samme længde (110 led).
Jeg prøvede at tage fjeder og bolt i strammeren ud og stak en skruetrækker ind for at se om jeg kunne stramme kæden men det lod sig ikke gøre.
Nu har jeg kigget lidt på nettet, og kan se at langt de fleste indlæg omkring mix af de to motorer, ikke bedyrer nogle vanskeligheder. Et sted stod der at ventilerne ikke har samme længde og et sted at toppakning skulle være tykkere pga forskellige kompressioner..!?
What to do..?
Skulle der findes nogle kloge hoveder derude?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Prøv nogen udenlandske sites.........
Var det først da du gav gas den skraldede eller var det allerede i tomgang?
jun 2004
Det var også på engelsk site jeg fandt det med toppakningen. Han skriver så også at han har problemer med ydelsen ved høje omdr.
Men det kan da ikke forklare en slækket kæde med mindre at krumtappen sidder højere i 750´er blokken.
mar 2009
Det lyder til at ventilerne rører ved stemplet eller kæden rasler.
jun 2004
Jeg har kigget på det idag og der er helt sikkert slak i kæden.
Jeg tror at jeg prøver at tage knasterne ud igen, og se om jeg kan komme til strammeren indefra, og se om der skulle være et problem dernede.
Er det ikke tilfældet så prøver jeg med en kortere kæde.
Vil helst ikke have topstykket af igen, og hvis ventilerne går på er det nok alligevel for sent at redde dem..
mar 2009
gsx motor i rf 600 stel