971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

gsx motor i rf 600 stel gsx motor i rf 600 stel

Jeg har en rf 600 der havde det sædvanlige problem med 2 gear.

Jeg har så fået fat i en motor fra en gsxr 750 w, skiftet bundkar og topstykke over på den, så den passer i stellet.

Den startede overraskende godt, men der kom en forfærdelig skralden da den satte i gang.

Jeg er sikker på at kasterne står rigtigt, da jeg dobbelttjekkede inden jeg samlede det. Kan det være så simpelt som knastkædestrammeren eller er den gal med ventilerne?

Blok er det samme men topstykke var anderledes (bredere)

Bjarke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gsx motor i rf 600 stel
  • #1   6. mar 2013 Hvis der er ventilerne så starter den næppe ret godt.. Og så er den nok også smadret med det samme.. Men det er nok noget med knastkæden/strammerne.. Er du sikker på at der er plads nok, og hvad med længden på knastkæden - passer den, nu har du jo klyttet 2 forskellige motorer sammen..

• #2   6. mar 2013 Dybden på topstykkerne var helt ens så der er fint plads til kæden.

Mhs til længden så må jeg da erkende at jeg ikke har tjekket..

• #3   9. mar 2013 Jeg hev ventildækslet af igen og konstaterede at knastkæden sad lidt slapt.

Jeg har ladet mig fortælle af en mc mekaniker at kæderne er samme længde (110 led).
    Jeg prøvede at tage fjeder og bolt i strammeren ud og stak en skruetrækker ind for at se om jeg kunne stramme kæden men det lod sig ikke gøre.

Nu har jeg kigget lidt på nettet, og kan se at langt de fleste indlæg omkring mix af de to motorer, ikke bedyrer nogle vanskeligheder. Et sted stod der at ventilerne ikke har samme længde og et sted at toppakning skulle være tykkere pga forskellige kompressioner..!?

What to do..?

Skulle der findes nogle kloge hoveder derude?

• #4   10. mar 2013 Knasten kan have et højere løft, og så kan ventilerne gå på stemplerne, derfor en tykkere toppakning, det er sikkert tiendedele der tales om, men det er nok til et havari.
    Prøv nogen udenlandske sites.........
    Var det først da du gav gas den skraldede eller var det allerede i tomgang?

• #5   10. mar 2013 Den gør det også i tomgang.
    Det var også på engelsk site jeg fandt det med toppakningen. Han skriver så også at han har problemer med ydelsen ved høje omdr.
    Men det kan da ikke forklare en slækket kæde med mindre at krumtappen sidder højere i 750´er blokken.

• #6   10. mar 2013 Du kan jo prøve at dreje frem og tilbage på krumtappen eller knasterne og se hvor meget slak der kommer i kæden. Tjek evt igen timingen for at undgå at kæden er hoppet en tand.
    Det lyder til at ventilerne rører ved stemplet eller kæden rasler.

• #7   10. mar 2013 Timingen er stadig som den skal være, tjekkede da jeg hev ventildækslet af igen.
    Jeg har kigget på det idag og der er helt sikkert slak i kæden.
    Jeg tror at jeg prøver at tage knasterne ud igen, og se om jeg kan komme til strammeren indefra, og se om der skulle være et problem dernede.
    Er det ikke tilfældet så prøver jeg med en kortere kæde.
    Vil helst ikke have topstykket af igen, og hvis ventilerne går på er det nok alligevel for sent at redde dem..

• #8   10. mar 2013 Muligvis du kan tage forrørene af og se ind til udstødningsventilerne, der kan du så forsøge med et søgerblad, tykkelse 0.05 mm, og se om det går stramt når ventil og stempel mødes.

Kommentér på:
gsx motor i rf 600 stel

Annonce