{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Yamaha FZR 1000, 1990, rasle lyd. {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogen der kan være behjælpelig med efternævnte. Jeg har en Yamaha FZR 1000, som har en irriterende rasle lyd i tomgang. Den har været på autoriseret værksted og følgende er undersøgt/har været adskilt og kan tilsyneladende udelukkes som kilde til rasle lyden.

Kobling og koblingshus incl nåleleje.
Knastkæde og strammer.
Generator
Starter.
Exupventil.

Værkstedet har haft kontakt til Yamaha/DK, som ikke har noget bud på rasle lyden, udover de ovennævnte ting som er kontrolleret. Jeg er ikke mekaniker, men antager som udgangspunkt, at værkstedet har gjort deres bedste for at lokalisere lyden smiley

Gode råd modtages med glæde, da det er pis....irriterende at høre på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha FZR 1000, 1990, rasle lyd.
  • #1   9. apr 2013 man er simpelhen nød til at høre lyden...
    har du mulighed for at optage og lægge ind her..

mvh

• #2   9. apr 2013 ved ikke hvor langt den har kørt, men det kunne jo være ringene der "hopper" op og ned i ringgangen på stemplerne ??

• #3   9. apr 2013 Hej der.
    Du skriver at exup-ventil'en er undersøgt, men jeg havde også en træls rasle lyd fra min forhenværende fzr 1000.
    Når man tager exup-ventil'en ud sidder der en lille sort bøsning i enden af selve ventil'en, der er af hårdt plast "af en eller anden art". Den kan være slidt og ventil'en vil så rasle ved tomgang. Det var i hvert fald hvad der gav rasle lyde på min fzr 1000 og de forsvandt da jeg skiftede denne plast bøsning ud med en ny.
    Prøv at høre værkstedet om de har tjekket den bøsning.

• #4   9. apr 2013 Har du tjekket at dit gebis sidder fast ? Yamaha rasler ikke..

• #5   9. apr 2013 Busa C: Jeg har ikke teknisk snilde/udstyr til at lægge lyden ind smiley Men tak alligevel.
    Kim G: Den har gået 65.000. Hvis det er ringene vil den så ikke æde olie/markere lavt olietryk i tomgang. Den gør ingen af delene (bruger ca 1 liter olie på 5000 km ved blandet kørsel).
    Foss: Efter værkstedets udsagn er exupventilen i topform. Men jeg ka´ da lige høre om bøsningen du nævner er ok.
    Foreløbig tak for jeres råd smiley

• #6   9. apr 2013 Ved du om karburatorene er blevet synkroniseret. Det er vakuum karburatorer, og hvis de ikke er synkroniseret kan spjældene rasle i tomgang, men også forårsage at f.eks knastkæden rasler pga. Den Ubalance der er i motorgangen........

• #7   9. apr 2013 Per Holm : Karburatorene er blevet synkroniseret. Motoren går fuldstændig rent i tomgang og tar omdrejninger som den nu skal smiley Tak for dit bud smiley
    Dean : Gebisset sidder helt fast LOL :-). Yamaha rasler ikke (måske tror den bare at den er en Ducati) LOL smiley

• #8   9. apr 2013 Er den ikke med bundkæde ? synes at kunne huske noget om at netop FZR 1000 er kendt for den raslen i tomgang

• #9   9. apr 2013 Mange ældre Yamaha'er rasler fra primærkæden. Da det er en kæde af HyVo-typen og hydraulisk strammet, kan den finde på at rasle i tomgang, hvor der ikke er nok olietryk til at strammeren virker optimalt.
    Min egen XJ'er gør det op til omkring 2500 omdr/min og derefter holder den op, hvis jeg sætter den i gear og belaster transmissionen ved at lette lidt på koblingen, holder den også op.

• #10   9. apr 2013 Allan P og Kasper K: Jeg har ikke den fornødne tekniske indsigt til at kunne sige om den er med bundkæde/primærkæde. Vil mene at værkstedet/Yamaha DK skulle kunne sige "bundkæde" hvis det er den der larmer. Jeg foreligger dette værkstedet. Hvis jeg sætter motorcyklen i gear og belaster transmissionen som Kasper skriver fortsætter det med at rasle. Tak for mange fine svar med mulige svar på den irriterende raslen. Jeg samler det hele sammen og taler med værkstedet. Om ikke andet må jeg leve med det rasler i tomgang, og som udgangspunkt gå ud fra at det ikke er et vitalt problem. Maskinen går rent og trækker af som den skal :-). Tak til alle smiley

Kommentér på:
Yamaha FZR 1000, 1990, rasle lyd.

Annonce