{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.455 visninger | Oprettet:

Olie på Honda cb 750 {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri

Jeg har haft toppen af motoren, på min Honda cb 750 K7 fra 1977.

Nu har jeg hældt 1 liter olie i olietanken, og måleren siger at den er halvvejs fyldt. Men der skal jo 3,5 liter på.

Hvor skal jeg fylde olien på henne?

http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&biw=1015&bih=636&tbm=isch&tbnid=AzD6Bc87XXxqcM:&imgrefurl=http://www.classicbikeshed.co.uk/autos/honda/honda-cb-750-k7-1977-ps-5-500.00-6516.html&docid=2A96r6UhR1JB0M&imgurl=http://www.classicbikeshed.co.uk/files/03-2013/ad6516/large_13642180611573130049.jpg&w=640&h=480&ei=vThsUZ3pK8fPtQaTlYDADg&zoom=1&iact=rc&dur=188&page=5&tbnh=147&tbnw=182&start=81&ndsp=24&ved=1t:429,r:82,s:0,i:330&tx=130&ty=94
Er det på den skrue der sidder lige ved siden af cylinder ??

Det kan være jeg spørger dumt, men vil bare lige være 100 % sikker.

Lad mig høre nogles erfaringer.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie på Honda cb 750
  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #1   15. apr 2013 Hej.
    Olien skal påfyldes beholderen, bag det højre sidedæksel. Og så vidt jeg husker, er der en oliepind på proppen. -:)

• #2   15. apr 2013 du har simpelhen haft toppen af din motorcykel...... ?

og nu spørger du hvor du skal hælde olie på... ?
    efter du allerede har hældt 1 liter på.. ?

mvh

• #3   15. apr 2013 Hvor fyldte du den første liter på ?.Forhåbentlig i olietanken ( Din Honda har tørsump smøring ).Resten skal så samme sted............hvis du altså hældte det på tanken...?

• #4   15. apr 2013 Busa C: tak for den meget ironifyldte kommentar!

Kim R: Det gjorde jeg i Olietanken smiley Men den er allerede halvfyldt, selvom jeg kun har hældt en liter på ?

Jeg tænkte at det skulle jo bare "sive" ned i motoren, men niveauet forbliver det samme.

• #5   15. apr 2013 jeg undre mig bare..... vidste ikke om jeg forstod dig... det er alt...

men hvis du ikke har haft tappet alt olien af.... så der ikke plads til 3,5 liter...

fyld op til max, mærke... og start mc op i ca 30 sek sluk ... vendt 2 min tjek olie...

mvh

• #6   15. apr 2013 Okay tak, er sikker på at jeg har hældt alt olien af + skiftet filter smiley

Men i andre er velkomne med flere indlæg smiley

• #7   15. apr 2013 Hej Robster ka godt forstå busa's undren til dit spørgsmål;)
    Hvis det er din den du linker til så har jeg haft en fuldstændig mage til også i farver osv men det er 20 år siden ka huske jeg havde lignende problem efter olieskift og mener vi dengang fandt ud af der ikke kom olie ud af olietanken også ned i motoren hvorfor ka jeg ikke huske

• #8   15. apr 2013 Halløjsa. Olien vil ikke løbe fra tanken og ned i motoren, før pumpen køre. Prøv evt at dreje motoren rundt med starter eller ved løb. Hvis du har haft toppen af, så har du også dryppet lidt olie hist i her. Går ud fra du har haft cylinder og vipperne af osv. Dette smøre delene i et lille stykke tid, så det ikke ødelægges i opstarten.

• #9   15. apr 2013 Hej Jacob,

Ja det har jeg nemlig + smurt lidt hist og her som du siger.

Du siger jeg bare skal sætte den i gear og løbe lidt ?

Er du igang med din motor på K7`eren ?

• #10   15. apr 2013 Du skal bare stille motorafbryderen på OFF og så tørne motoren med starteren , så vil olien komme videre i systemet. Når du er sikker på at du har "nok" olie på starter du motoren og lader den køre lidt.
    Oliestanden i tanken skal være mellem min/max når motoren kører og er driftsvarm

• #11   15. apr 2013 Jeg havde engang cb 750 !

prøv lige at køre el-start eller kickstart uden tænding

olipumpen skal jo lige suge olien ind i motor fra olie tank.

så sgu du gerne hælde resten i

nu har du husket at give et skvat olie i hver cylinder puls en klat på vippearme

Nu siger du har haft toppen af !

så kommer den gamle Honda rotte op i mig

har du husket at skifte pin bolte ud til heavy duty ?
    ellers skal du efter spænde efter 1000 km. eller også for du aldrig din
    toppakning tæt igen. bøvlet at efter spænde efter når skal have motor sidelæns ud af stellet.

har du husket at give et tyndt lag flydende pakning på de 4 piratos pakninger ?

har du husket at give alle gevind ved knast tårnet Loctite gevindlås(oliebestandig)
    ellers løber olie ned gennem gevind og ud mellem kølleriber.

har du husket et tyndt lag flyende pakning på ventildækselpakning ?

Honda cb 750 er tit forskruet og skæve !

jeg bygede 3 stk bigbore motor i 1990'erne og havde problemer med olielækage indtil jeg gjorde det ovenstående.

Hvis du har big bore stempler er der meget vigtigt at eftermonter en oliekøler
    elektronisk tænding er en god ide.

Manuel knastkæde strammer i stedet for den original er en god ide så lyder den ikke som en vaskemaskine i tomgang hæ hæ

håber denne lange input kan hjælpe dig

hilsen Kenneth.

• #12   16. apr 2013 Hej Kenneth,

Jeg har skiftet pindbolte, har også givet det hele lidt olie inden jeg samlede den + lidt flydende pakning!.

Jeg tror jeg vil prøve det som du har foreslået.

Lægger snart nogle billeder ud af projektet! smiley

• #13   16. apr 2013 Flydende pakning på "Piratos" pakningerne, så de bliver på sin plads smiley

• #14   16. apr 2013 piratos pakninger ? billede ?

• #15   16. apr 2013 Til Gert !
    pakningerne bliver kaldt piratos fordi de ligner det lakrids slik du spiste i din barn dom.

her et billede.

http://www.cmsnl.com/honda-cb750k-750-four-k-1978-usa_model7244/rubber-sealing_91318300013/

hilsen Kenneth.

• #16   16. apr 2013 nåårh... jow spiser faktisk stadig piratos ]:oD

men havde lige misset sammenligningen... takker..

Kommentér på:
Olie på Honda cb 750

Annonce