{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.636 visninger | Oprettet:

Ujævn motorgang - lyder det dyrt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har lidt problemer med min Yamaha XJ 900 (præ Diversion udgaven) fra starten af 90'erne. Efter cirka 8 måneders stilstand har jeg fået ladet batteriet og sparket liv i den. Den starter fint nok, men den lyder lidt mærkelig allerede i tomgang. Hvor den før lød som én sammenhængende brummen, kan jeg nu høre nogle let besværede stempelslag.

Den reagerer lidt på samme måde, når jeg giver gas. Den virker ikke specielt langsommere i accelerationen (eller måske lidt), men den LYDER og føles mere som dengang, jeg kørte på en Suzuki GS 500. Jeg kan høre og føle stempelslagene, og den laver en uvant "pruttende" lyd. Dertil kommer, at den SLUGER brændstof, og det har den heller aldrig gjort.

... Nogen forslag?

Jeg har ti tommelfingre og kan ødelægge hvad som helst, hvis jeg giver mig til at skrue selv, så jeg er nødt til at have en prof. til at kigge på den. Men har I nogen bud på, hvad det kan være, og lyder det mon dyrt?

PS: Jeg ved godt, at det kan være næsten hvad som helst, der er galt med den, men jeg forsøger lige at hente lidt info her for måske at få ro i sjælen, før mekanikeren ender med at bruge alle mine feriepenge, før ferieåret nogensinde er kommet i gang... smiley

Mvh. Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn motorgang - lyder det dyrt?
  • #1   17. apr 2013 luft gnist samt benzin skal være ok for en en god motor gang...
    du kan sagtens selv skifte tændrør.... tjekke luft filter... og tømme din benzin tank, måske der er lort i den... og så hæld frisk benzin på... så køre din mc igen..

    mvh


  • #3   17. apr 2013 som busa skriver kunne godt lyde som tændrør prøv at starte der


  • #4   17. apr 2013 Haha, ja... Jeg ved det jo ét eller andet sted godt... Men jeg er inkarneret kontornusser til daglig, og selv når jeg tror, at jeg godt kan hænge et billede eller en hylde op herhjemme, ødelægger jeg altid ét eller andet... Det er sket mere end én gang.. smiley

    Jeg har dog pillet et tændrør ud og kigget lidt på det. Det er meget sodet - nærmest hvidt eller lysegråt. Kan man udlede noget af dét?

    ... Og så tænkte jeg på det med gnisten... Hvordan finder jeg ud af, om den er OK? Piller jeg tændrørene ud ét ad gangen og lader aktiverer starteren lidt for at se det?


  • #5   17. apr 2013 prøv at skriv et nyt indlæg......................

    hvor du søger en mc gut i dit nær område til at komme og hjælpe dig..
    det er ærlig snak at du ikke kan skrue, så skal du have en hjælp der kan komme og give dig en hånd...

    mvh


  • #7   17. apr 2013 Som Busa siger. Burde tage et par timer at finde fejlen og rette

  • #8   18. apr 2013 hvis den har stået længe, og det ene tændrør er hvidt .. den cyl det er på, der gider kaburatoren ikke følge med.. Du kan prøve at gøre det på den hårde måde ; sæt nye rør i, start Puch´en og kør en lille tur op af vejen i 2 gear, med mellem omdrejninger på .. hvis det er et vacuum spjæld eller noget som hænger/ noget er lidt stoppet osv, er der en chance for at den pludselig kommer igen ..

    Hvid den stadig ikke gider, er det noget med rense kaburatoren ..dræne den eller i den stil ... Cykler går ikke istykker af at stå en vinter over


  • #9   20. apr 2013 Tak for rådene.

    Skiftede alle fire tændrør,og det hjalp meget allerede dér.

    ... Blev så opmærksom på uønsket røg og olie-snot omkring et afgangsrør fra cylinderen. Strammede skruerne, som VAR meget løse og BUM - så spinder den som mis!!!

    Endnu engang tak for input!


  • #10   20. apr 2013 smiley smiley

  • #11   20. apr 2013 Fedt!
    Så har du jo alligevel ikke ti tommelfingre smiley


Kommentér på:
Ujævn motorgang - lyder det dyrt?

Annonce