2.234 visninger
|
Oprettet:
CB 750 tænding {{forumTopicSubject}}
Hej jeg søger lidt råd ang køb af komplet nyt tændings system til min cb 750 k2 sohc. med 836 kit. jeg har tanker om købe kit nr 6 her fra http://www.cyclexchange.net/Elec%20System%20Comp%20Page.htm.
Er det overkill eller bør jeg købe noget andet til den?
jeg vil nok peppe motoren lidt op alligevel, med fladspjældskarbs og lidt sager.
Mvh og på forhånd tak Samuel
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.466
tjek dit link
mvh
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 34
jeg var kommet til og sætte et punktum efter linket sorry
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 34
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
platintænd dog med nye tændspoler fra Honda
min var en f2 model(bedre en k model
der var ikke nogle problemer.
det var jo i 1992 elektronisk tændning var dyrt.
men der igen tvivl om at elektronisk tændning er bedre.
så køb du bare det sæt fra cyclexchange.
Men husk en oliekøler ! det sagde min mekaniker dengang at når man tunede cb 750 skule der en oliekøler på.
min brændte hul i de to inderste stempler
fordi jeg ikke havde monteret en sådan.
hilsen KEnneth.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 393
Du kan købe et sæt dyna s som kør uden box men har hørt de hvis ser tarvelige ud idag-som noget kinanoget.men koster nok ca 1000-1200 kr
der plejer også at være noget på cbfourclub.de
men nu ved jeg jo ikke så meget men jeg har en cb 750 med stor tun hvor der er cam tower supporter på i ventildeksel .Når den får lidt gas forsvinder omdrejningstæller nålen lige igennem det røde felt.
Og så til kenneth tror jeg han har hørt forkert på kroen hvis du skal tune en cb 750 bruger man ikke en F model men en k model motor-bare spørg russ colings
eller kik historie på rceng.com
at den brænder hul i et stempel er ikke fordi den er varm men sikkert for mager blanding-
hvis du mangler et oliekølersæt har jeg hvis stadig et extra sæt
fladspjæld hører ikke hjemme på en cb 750 men et sæt 29 mm smoothbore dur.
mvh kk
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 34
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Det er faktisk varme der brænder stemplet af, varmen kommer pga en for mager blanding, der forhøjer varmen i forbrændingsrummet drastisk
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 393
og så er de jo nok billiger-jeg har nogle sæt dyna extra hvis du mangler dem sælger jeg for 500 kr pr sæt.
jeg har en makker som brændte hans nye boyer af sidste år men han købte et nyt magen til-den gik til ved at han havde tænding på for at lede efter en løs forbindelse til hans krontrollys uden den var startet.
hul i stemplet er jo varme med hvis det var olien som skulle køles var der sikkert monteret køler fra fabrikken til de lande som har 40 graders varme hele dagen og
så uden til de lande som kommer op på max 20 grader.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 34
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
alle honda's senere luftkølede modeller fik monteret fabriks oliekøler
bla cb 750 seven fifty.
oliekøler er et must på luftkølet mc
hilsen Kenneth.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.466
har da ingen olie køler på min luft kølet....
og sådan bliver de leveret den dag , i dag fra fabrikken...
mvh
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 393
det var jo nok lidt lir i starten af 80erne feks en kawa z 1000 j kørte uden men den kunne købes med lille styrkåbe og andre støddæmpere og anden udstødning ja og sæde + farve der hed den z 1000 r eddie lawson os så var der også oliekøler på.
CB 750 tænding