{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.234 visninger | Oprettet:

CB 750 tænding {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger lidt råd ang køb af komplet nyt tændings system til min cb 750 k2 sohc. med 836 kit. jeg har tanker om købe kit nr 6 her fra http://www.cyclexchange.net/Elec%20System%20Comp%20Page.htm.
Er det overkill eller bør jeg købe noget andet til den?
jeg vil nok peppe motoren lidt op alligevel, med fladspjældskarbs og lidt sager.
Mvh og på forhånd tak Samuel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB 750 tænding
  • #1   20. apr 2013 hmmm..

    tjek dit link

    mvh


  • #2   20. apr 2013 http://www.cyclexchange.net/Elec%20System%20Comp%20Page.htm
    jeg var kommet til og sætte et punktum efter linket sorry


  • #3   20. apr 2013 Havde jeg haft råd i gamle dage havde jeg smidt de pis platiner væk og købt Boyer tænding, kostede en tusse i midt80erne...........

  • #4   20. apr 2013 Der sidder faktisk en boier tænding på, så hvidt jeg husker, men spolerne er brændt af, smeltet, så det kan være jeg faktisk bare skal skifte spolerne til nogle kraftige

  • #5   20. apr 2013 dengang jeg havde en 750(836 wiseco) kørte jeg med
    platintænd dog med nye tændspoler fra Honda
    min var en f2 model(bedre en k model
    der var ikke nogle problemer.
    det var jo i 1992 elektronisk tændning var dyrt.

    men der igen tvivl om at elektronisk tændning er bedre.
    så køb du bare det sæt fra cyclexchange.

    Men husk en oliekøler ! det sagde min mekaniker dengang at når man tunede cb 750 skule der en oliekøler på.
    min brændte hul i de to inderste stempler
    fordi jeg ikke havde monteret en sådan.

    hilsen KEnneth.


  • #6   21. apr 2013 DEt sæt du linker til er nok kun for at prale med du har betalt masser af penge som du ikke får noget for-prøv evt at få den rullet før og efter-
    Du kan købe et sæt dyna s som kør uden box men har hørt de hvis ser tarvelige ud idag-som noget kinanoget.men koster nok ca 1000-1200 kr
    der plejer også at være noget på cbfourclub.de
    men nu ved jeg jo ikke så meget men jeg har en cb 750 med stor tun hvor der er cam tower supporter på i ventildeksel .Når den får lidt gas forsvinder omdrejningstæller nålen lige igennem det røde felt.
    Og så til kenneth tror jeg han har hørt forkert på kroen hvis du skal tune en cb 750 bruger man ikke en F model men en k model motor-bare spørg russ colings
    eller kik historie på rceng.com
    at den brænder hul i et stempel er ikke fordi den er varm men sikkert for mager blanding-
    hvis du mangler et oliekølersæt har jeg hvis stadig et extra sæt
    fladspjæld hører ikke hjemme på en cb 750 men et sæt 29 mm smoothbore dur.
    mvh kk


  • #7   21. apr 2013 Tak KK jeg mente et sæt keihin CR, da jeg skrev fladspjæld bare min uvidenhed om begreber tror jeg:) jeg tror jeg beholder mit boyer bransden tænding, men skal jeg bruge standart spoler til den? eller kan jeg bruge et sæt dyna? og helt enig i at det er K model man skal bruge til tun.

  • #8   22. apr 2013 Karl K:
    Det er faktisk varme der brænder stemplet af, varmen kommer pga en for mager blanding, der forhøjer varmen i forbrændingsrummet drastisk


  • #9   22. apr 2013 Du kommer ikke til at mærke forskel på dyna eller accel eller orginal det er mer for at kunne prale for smådrengene.
    og så er de jo nok billiger-jeg har nogle sæt dyna extra hvis du mangler dem sælger jeg for 500 kr pr sæt.
    jeg har en makker som brændte hans nye boyer af sidste år men han købte et nyt magen til-den gik til ved at han havde tænding på for at lede efter en løs forbindelse til hans krontrollys uden den var startet.
    hul i stemplet er jo varme med hvis det var olien som skulle køles var der sikkert monteret køler fra fabrikken til de lande som har 40 graders varme hele dagen og
    så uden til de lande som kommer op på max 20 grader.


  • #10   22. apr 2013 Hej Karl, jamen jeg vil gerne gi 500 for et sæt, hvor er du fra i landet?

  • #11   22. apr 2013 Obs oliekøler blev monteret af Honda på cb 900 boldor
    alle honda's senere luftkølede modeller fik monteret fabriks oliekøler
    bla cb 750 seven fifty.

    oliekøler er et must på luftkølet mc

    hilsen Kenneth.


  • #12   23. apr 2013 hmmm .


    har da ingen olie køler på min luft kølet....
    og sådan bliver de leveret den dag , i dag fra fabrikken...

    mvh


  • #13   24. apr 2013 Ja og jeg har da en 20stykker uden så håber ikke kenneth har ret.
    det var jo nok lidt lir i starten af 80erne feks en kawa z 1000 j kørte uden men den kunne købes med lille styrkåbe og andre støddæmpere og anden udstødning ja og sæde + farve der hed den z 1000 r eddie lawson os så var der også oliekøler på.


Kommentér på:
CB 750 tænding

Annonce