Hakker i det !! Hakker i det !!
Har lige købt en zx10 som har stået stille lidt tid.
Jeg har skiftet olie,vand,tændrør mm. tjekket alt igennem.
Den hakker bare lidt i det (eller en del) jeg tror det kommer fra kæden af . Sådan umiddelbart ser den ok ud og glider fint men har et punkt hvor den går meget meget lidt strammere.
Hvis den står på centralstøttefod og sættes i gear kan jeg med det samme mærke at det er fra kæde/kædekittet da motoren går fint i frigear
.
Kan en kæde være skyld i det hvis den er blevet lidt stiv i et par led ?
Bliver den god igen eller skal der nyt kit på ?
Kan der evt være andre fejl i det ?
okt 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
apr 2013
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 62
Det ser overhovedet ik slidt ud men hvis de er stive kan det vel arbejdes løsere eller er det sket
okt 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
apr 2013
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
den er strammet til man kan rykke kæden ca 2cm op og ned. Men når jeg kommer kørende og kobler ud kan jeg høre den knirker for hver omgang.
når jeg står med den i frigerar bliver kæden strammet helt op på det punkt hvor den knirker.
jeg er lidt ude i et stift kædeled selv om jeg har haft kæden af og gået alle leddene igennem ved at bukke dem, det gjorde de fint?
har også tænkt om for og bagtandhjul står lidt skråt ud for hinanden og kæden køre lidt skråt på en tand på grund af baghjulet måske er justeret lidt skævt.
MEN ender nok også bare med at skifte komplet kædekit.
mvh. micke
apr 2013
apr 2013
En skam det ser ellers meget fint ud det der sidder på men hvis det hakker kan det jo se noget så fin ud hvis det ik virker
Hakker i det !!