{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

kenneth j
kenneth j
Tilmeldt:
12. apr 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22

yamaha xj 600 {{forumTopicSubject}}

Da jeg stadig ikke kan få min yamaha xj 600 fra 86 til at gniste og har sørget for god stel forbindelse uden noget held søger jeg hjælp til at finde et ledningsdiagram eller en som kan sende mig et par billeder af deres mc så jeg kan se om det er noget der er samlet forkert eller mangler..

Håber nogen kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xj 600
  • #1   5. maj 2013 Hvis det er modellen xj 600 51j. Så skal du bare lige vide at den har en svaghed med sikringsboksen, som kan finde på at drille, da den bruger glassikringer. Har selv haft en magen til i hvid.

    Det kan jo også være at et andet sted, men en god ide er at skaffe en service manual til den.


  • #2   5. maj 2013 Da min havde det problem som jeg beskriver, fik mc'en slet ikke strøm.

    Tjek sikringerne og kontakten mellem dem og sikringsboksen. Det kan jo også være tændspolerne som er defekt.


  • kenneth j
    kenneth j Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #3   5. maj 2013 Har prøvet med andre tændspoler osse. Når jeg sætter tænding på så kan jeg osse godt måle strøm op til tændspolerne. Og motor køre fint rumdt men der kommer imgen gnist på nogen af de 4 tændrør overhovedet.

  • #4   6. maj 2013 Ok, så tænding virker og der er strøm på maskinen, så snart du sætter tænding til?

    Har du målt strøm på de andre el komponenter?

    Startrelæ
    Lade regulator = er den som sørger for at maskinen kan lade batteriet op. (Denne har det med at fejle på ældre japaner maskiner)

    Det kan også være så enkelt som at startknappen ikke virker. Måle, måle og atter måle.

    Skaf en service manual, så det er nemmere for at lokalisere fejlen.


  • kenneth j
    kenneth j Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #5   6. maj 2013 Hvor skaffer man evt sådan en manual.
    Ja der er strøm på og relæ kan man osse høre slår til og motor drejer fint.
    Kan bare ikke få gnist på nogen af de 4 tændrør overhovedet.


  • #6   6. maj 2013 Er det nye tændrør? Hvis ikke så udskift dem til nogle andre.

    Prøv at søge efter det på google, ellers ud og købe en Haynes manual til Yamaha XJ 600. Jeg kan kun anbefale dette. Det har hjulpet mig rigtig meget.


Kommentér på:
yamaha xj 600

Annonce