{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Yamaha XJ 600 tænding {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har købt mig en Yamaha XJ 600 Diversion årg. 92 med 67000 km på klokken.
Den er så begyndt og drille lidt med tændingen, har kun haft den i en lille uge og ikke kørt så meget på den endnu. I forgårs glimrede den ved kun at køre på 3 cylindre en kort overgang. så gik det væk igen.
Jeg var holdt ind ved vores lokale købmand, da jeg kørte derfra og accelerede efter byskiltet lavede den lige en "staller" hvor den gik på 3 cylindre som om der ligede manglede den ene gnist. Det gik så væk igen.
Om aftenen gik jeg ud og startede i garagen, når jeg holdt den på 2000 omdr. synes jeg og kunne høre lidt ujævnheder.... lidt.
Kørte en testrunde hvor den igen kørte fint, men også satte lidt ud på en cylinder . Hjem og ud med tændrørene et af gangen, de to yderste var noget sorte og blev gjort rene. Derefter gik den rent holdt på 2000 omdr.
Så langt så godt, og jeg har ikke været ude og teste endnu, da der var græsslåning og andre ting der var "vigtigere"

Den bliver testet i dag, og er der stadig problemer må jeg nok i gang med lidt værktøj. Lurer selv lidt på de halvgamle tændkabler der måske kan springe over, og evt tændspoler der måske trænger til et udskift. Tændrørene er meget nye kan jeg tilføje.

Nogen der har en ide??

Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha XJ 600 tænding
  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #1   2. aug 2020 Jeg har en lidt ældre Xj 900, og der har jeg erfaret at et fuldt opladet batteri er Løkken. Min begyndte også at gå på 3 cylindre engang imellem, indtil jeg satte et frisk batteri på og sørgede for at det er godt opladet altid.

  • #2   2. aug 2020 Da jeg kørte på sådan en fætter i 90'erne - købt fra ny - endte jeg med at sætte varmere tændrør i.
    Der er specificeret 2 typer i manualen, og det er de koldeste der sidder i originalt.
    Og min begyndte at gå på 3 cylindrer flere gange - de yderste faldt fra.
    Efter jeg satte de varme rør i var der ingen problemer.

    Men med det du beskriver ville jeg nu også kigge på tændspoler/Kabler smiley


  • #3   2. aug 2020 Tak for to gode svar, jeg ved ikke om batteriet er helt "up to date" men det kan det da komme til med min lader som også fortæller mig hvis det er i mindre god form og skal udskiftes. Det du egentlig skriver om batteriet må så betyde at der er DC tænding på den??

    Og Mht. tændrørene tænkte jeg lidt det samme da jeg stod med dem, den har også været sådan lidt kold-prut startet flere gange på det seneste mens den var til salg. Det kan også forklare de sorte tændrør (især de yderste) Tændspoler/kabler er jeg obs på men har ikke lige haft tid til noget som helst i går og heller ikke i dag, men der kommer en dag i morgen.
    Jeg har så lige startet den en gang her i eftermiddag og den gik fint og rent som i forgårs. Test-turen her i aften røg i hegnet.... Det regner temmelig meget... øv!!
    Jeg har så fået fat i en Haynes manual så jeg ikke er helt på bar og uvidende bund hvis det ikke er i orden efter testen.


  • #4   3. aug 2020 Hej igen. Nå men det lykkedes med en lille testtur i går aftes alligevel. Den brokkede sig lige den første km, også kørte den derfra og fejlfrit en tur rundt på ca 20 km.... hmmm jeg har lidt på fornemmelsen at mine tændspoler/kabler trænger til udskift. Skal ihvertfald tjekkes, kablerne er ikke nye mere, det ses tydeligt.

  • #5   6. aug 2020 Problemet løst med nyt batteri, har lige til aften kørt en runde på 50km med 3 stop af 8-10 min. Den starter og snurrer helt som den skal... Jeg tror at fejlen der var der de første km den anden dag og derefter gik væk, skyldes ladestrømmen der gav "lidt" liv til det gamle batteri. Det gamle batteri har jeg genoplivet med min Cetek-lader og så kunne det sikkert igen. Men jeg kender ikke alderen på det også dyrt var et nyt nu heller ikke.

Kommentér på:
Yamaha XJ 600 tænding

Annonce