Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på? Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på?
Hey folkens...
Jeg er satme ved at være træt af det hyler sådan når jeg køre...
Faktisk er jeg på vippen til at smide en anden forgaffel på den bar for at få nogle andre bremser/ Kaliber og skiver der rentfaktisk fungere...
Men ved sådan en opgave, hvad kræves der så?
Jeg har en komplet forgaffel stående jeg fik med ved købet, men ved ikke hvor den er fra.
Kun at den passer på, da intruderen blev synet med den.
Jeg kommer så til at miste den vinkel den nuværende har så hjulet kommer tættere på, men kan det gør at jeg rent faktisk kan bruge min Mc til noget andet ind at glo på være klodset op hele sommeren gør jeg gerne det!!
Men hvad definere egenligt om en gaffel passer på eller ej??
Da den jeg har ikke er voldsom køn på gaffelbenene ville jeg så kunne finde en (Næsten) hvilken som helst anden gaffel fra en anden mc og smide på?
Det kan være der er en af jer gutter der kan fortælle mig hvad det er for en gaffel jeg har fået med??
ELLER hvad det er for en gaffel der sidder på Intruderen på nuværende tidspunkt, for så kunne jeg da finde en bremse der var standart til den som måske kunne fungere istedet for alt det her med spacer imellem kaliberen osv.
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 203
aug 2006
aug 2006
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Men hvis du har en komplet der har siddet derpå, så må man jo gå ud fra at den passer, så hvorfor ikke montere den igen så ?, det kræver ikke meget.
toppladen af også ind igennem kronrøret, og pladen på også møtriken på, så har du en ny forgaffel på.
aug 2006
Men grunden til jeg tøver er at den jeg har stående ikke er så køn igen i gaffelbenene og skærmen passer ikke fra den nuværende så jeg skal inten have lakeret den nye skærm i samme sorte farve som jeg har nu eller leve med at skærmen er blank sort og mcen er mat sort..
Plus at jeg så stadig står med en gaffel jeg ikke helt ved hvad høre til. Så skal jeg skifte skiver eller klodser kommer jeg til at stå i et problem igen.
OG at jeg så mister den lidt længere og vinklet gaffel der sidder på mcèn på nuværende tidspunkt...
Men til gengæld er den bredere ind den nuværende og det ser jeg også godt nok ud
aug 2006
Slebet kanten væk, fedt bag på klodser og på siden, 100 forskelige spændeskiver (Ellers spacer om man vil) imellem gaffel og kaliber for at forsøge at justere den HELT lige.
Og intet virker... Tvært imod har jeg så fundet ud af at pga, den har kørt med Spændeskiver (spacer) så har std. boltene ikke kunne komme helt ud i det yderste af gevindene og når dem der har lavet den så har spændt bremserne har de ødelagt gevindene... Så den øverste bolt har jeg må skifte ud med en længere der kan gå hele vejen igennem (Ser ud af helveds til) og den nederste må jeg jo så spænde lige til grænsen fpr jeg kan mærke at den skal til at rive det sidste gevind. (Dette er self KUN for at kunne få løst problemmet med skiven, ligeså snart jeg har fundet en holdbar løsning bliver kaliberen skiftet så en er spændt helt fast (Ikke fordi den falder af nu)
Jeg har også lagt mærke til at når jeg presser stemplerne helt tilbage i kaliberen og så køre dem ud igen, så presser den først det inderste ud og når der så kommer modstand (Når den rammer skiven) Så presser den det yderste stempel ud. Så langt så godt. MEN når så jeg bremser og slipper bremser, så er det kun det yderste stempel der trækker sig tilbage og laver luft imellem klods og skive igen, hvor det inderste stempel sidder helt tæt på klodsen og nok er derfra den begynder at hyle når jeg har kørt 200m...
Om det så er kaliberen der er defekt med stemplet også eller det stadig er forde jeg ikke har fået centreret kaliberen til Bremseskiven helt 100% ved jeg ikke.. Kan ikke huske hvordan det var på min Honda
Undskyld den lange besked.. skulle nok have talt til 10 eller 1000 inden jeg skrev det...!
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
lyder som om de bare trænger til et rep sæt så
de kan trække begge stempler ordenligt tilbage
aug 2006
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 433
Hvis ja, så ta' og fil en lille 45 graders vinkel (1 - 2 mm) på hver ende af bremseklodserne og smør en lille bitte smule kobberfedt mellem bremseklodsensbagside og det stykke blik der sidder klikket fast på bremseklodserne (Hvis der er sådan et stykke blik)
Så skulle dine bremser gerne stoppe med at hyle.
aug 2006
Og ja det er bremserne der hyler men det er konstant ligesom hvis noget sidder skævt eller i klemme...
Og det er jo ikke en std. forgaffel til mcèn, men ved ikke hvad den er fra...
Der til sidder der en adaptor imellem kaliber og gaffel for at det passer sammen men her er der også brugt spændeskiver (Som spacer) For at få den centreret. MEN den hyler stadig voldsomt, så jeg har rodet rundt med den adaptor og forsøgt at centere den bedre men uden held..
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Som du beskriver det, så lyder det mest som om dine kaliber ikke er iorden, stemplerne skal kunne presses tilbage med fingerne, kan du det med dem alle sammen ?, hvis ikke så afmonter stemplerne og rens rillerne o-ringene sidder i, også se om der er nogen rustpletter på stemplerne, er der det så skal de gøres rene eller udskiftes.
aug 2006
tak for de mange svar gutter..
efter dagens undersøgelser er jeg også en smule mere overbevist om at det er kaliberen, den ene klods slipper ikke så meget som jeg vil have den til efter jeg slipper bremsen.. Og skal bruge en tang for at trykke stemplerne tilbage, kan slet ikke med fingerene, det forklare også at uanset hvordan jeg centeret kaliberen , så larmer den stadig. Så det vil jeg prøve og arbejde videre med. Og Mange tak for info Børge:-) Går ud fra at det er den ekstra gaffel jeg har stående som du siger er til en smule dragstar ?? Og ikke den tynde der sidder på cyklen nu. jeg siger til hvis jeg vil af med den
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 229
Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på?