1.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på? Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på?

Hey folkens...

Jeg er satme ved at være træt af det hyler sådan når jeg køre...

Faktisk er jeg på vippen til at smide en anden forgaffel på den bar for at få nogle andre bremser/ Kaliber og skiver der rentfaktisk fungere...

Men ved sådan en opgave, hvad kræves der så?

Jeg har en komplet forgaffel stående jeg fik med ved købet, men ved ikke hvor den er fra.
Kun at den passer på, da intruderen blev synet med den.

Jeg kommer så til at miste den vinkel den nuværende har så hjulet kommer tættere på, men kan det gør at jeg rent faktisk kan bruge min Mc til noget andet ind at glo på være klodset op hele sommeren gør jeg gerne det!!

Men hvad definere egenligt om en gaffel passer på eller ej??

Da den jeg har ikke er voldsom køn på gaffelbenene ville jeg så kunne finde en (Næsten) hvilken som helst anden gaffel fra en anden mc og smide på?

Det kan være der er en af jer gutter der kan fortælle mig hvad det er for en gaffel jeg har fået med??

ELLER hvad det er for en gaffel der sidder på Intruderen på nuværende tidspunkt, for så kunne jeg da finde en bremse der var standart til den som måske kunne fungere istedet for alt det her med spacer imellem kaliberen osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på?
  • #1   5. maj 2013 Medfølgende.

profilbillede
  • #2   5. maj 2013 Nuværende på Mcèn.

profilbillede
  • #3   5. maj 2013 Nuværende på Mcèn.

profilbillede
  • #4   5. maj 2013 Du kan ikke bare tage en tilfældig gaffel og montere.
    Men hvis du har en komplet der har siddet derpå, så må man jo gå ud fra at den passer, så hvorfor ikke montere den igen så ?, det kræver ikke meget.
    toppladen af også ind igennem kronrøret, og pladen på også møtriken på, så har du en ny forgaffel på.

• #5   5. maj 2013
    Men grunden til jeg tøver er at den jeg har stående ikke er så køn igen i gaffelbenene og skærmen passer ikke fra den nuværende så jeg skal inten have lakeret den nye skærm i samme sorte farve som jeg har nu eller leve med at skærmen er blank sort og mcen er mat sort..
    Plus at jeg så stadig står med en gaffel jeg ikke helt ved hvad høre til. Så skal jeg skifte skiver eller klodser kommer jeg til at stå i et problem igen.
    OG at jeg så mister den lidt længere og vinklet gaffel der sidder på mcèn på nuværende tidspunkt...

Men til gengæld er den bredere ind den nuværende og det ser jeg også godt nok ud smiley (Hvis man ser bort fra rust pletter og lign på gaffel benene.

• #6   5. maj 2013 Har prøvet efter alle kunstens regler på at få hyletonen væk.

Slebet kanten væk, fedt bag på klodser og på siden, 100 forskelige spændeskiver (Ellers spacer om man vil) imellem gaffel og kaliber for at forsøge at justere den HELT lige.

Og intet virker... Tvært imod har jeg så fundet ud af at pga, den har kørt med Spændeskiver (spacer) så har std. boltene ikke kunne komme helt ud i det yderste af gevindene og når dem der har lavet den så har spændt bremserne har de ødelagt gevindene... Så den øverste bolt har jeg må skifte ud med en længere der kan gå hele vejen igennem (Ser ud af helveds til) og den nederste må jeg jo så spænde lige til grænsen fpr jeg kan mærke at den skal til at rive det sidste gevind. (Dette er self KUN for at kunne få løst problemmet med skiven, ligeså snart jeg har fundet en holdbar løsning bliver kaliberen skiftet så en er spændt helt fast (Ikke fordi den falder af nu)

Jeg har også lagt mærke til at når jeg presser stemplerne helt tilbage i kaliberen og så køre dem ud igen, så presser den først det inderste ud og når der så kommer modstand (Når den rammer skiven) Så presser den det yderste stempel ud. Så langt så godt. MEN når så jeg bremser og slipper bremser, så er det kun det yderste stempel der trækker sig tilbage og laver luft imellem klods og skive igen, hvor det inderste stempel sidder helt tæt på klodsen og nok er derfra den begynder at hyle når jeg har kørt 200m...

Om det så er kaliberen der er defekt med stemplet også eller det stadig er forde jeg ikke har fået centreret kaliberen til Bremseskiven helt 100% ved jeg ikke.. Kan ikke huske hvordan det var på min Honda

Undskyld den lange besked.. skulle nok have talt til 10 eller 1000 inden jeg skrev det...!

• #7   5. maj 2013 ved du hvilke nogle kaliber som sidder på den ?
    lyder som om de bare trænger til et rep sæt så
    de kan trække begge stempler ordenligt tilbage

• #8   5. maj 2013 Det skulle vist være originale Intruder kaliber. Men er sku lidt i tvivl om det bare er kaliberen eller om det har noget at gøre med at den ikke er centreret ordenligt..

• #9   5. maj 2013 Skal jeg forstå det sådan, at det er dine bremseklodser der hyler (resonans) når du bremser?

Hvis ja, så ta' og fil en lille 45 graders vinkel (1 - 2 mm) på hver ende af bremseklodserne og smør en lille bitte smule kobberfedt mellem bremseklodsensbagside og det stykke blik der sidder klikket fast på bremseklodserne (Hvis der er sådan et stykke blik)

Så skulle dine bremser gerne stoppe med at hyle. smiley

• #10   5. maj 2013 Lars som jeg har skrevet ovenover er det hele prøvet:)

Og ja det er bremserne der hyler men det er konstant ligesom hvis noget sidder skævt eller i klemme...

Og det er jo ikke en std. forgaffel til mcèn, men ved ikke hvad den er fra...
    Der til sidder der en adaptor imellem kaliber og gaffel for at det passer sammen men her er der også brugt spændeskiver (Som spacer) For at få den centreret. MEN den hyler stadig voldsomt, så jeg har rodet rundt med den adaptor og forsøgt at centere den bedre men uden held..

• #11   5. maj 2013 Det lyder som om den ene klods hele tiden lægger an mod skiven, hvilket vil kunne give hylen når den bliver varm af at røre skiven hele tiden. Prøv at ændre afstanden mellem din kaliber og beslaget så skiven kører midt i kaliberen. Så burde klodsen ikke kunne røre skiven, og din hylelyd vil forsvinde.

• #13   6. maj 2013 Kan i så holde op med det fedt bagpå klodserne!
    Som du beskriver det, så lyder det mest som om dine kaliber ikke er iorden, stemplerne skal kunne presses tilbage med fingerne, kan du det med dem alle sammen ?, hvis ikke så afmonter stemplerne og rens rillerne o-ringene sidder i, også se om der er nogen rustpletter på stemplerne, er der det så skal de gøres rene eller udskiftes.

• #14   6. maj 2013 Hey
    tak for de mange svar gutter..
    efter dagens undersøgelser er jeg også en smule mere overbevist om at det er kaliberen, den ene klods slipper ikke så meget som jeg vil have den til efter jeg slipper bremsen.. Og skal bruge en tang for at trykke stemplerne tilbage, kan slet ikke med fingerene, det forklare også at uanset hvordan jeg centeret kaliberen , så larmer den stadig. Så det vil jeg prøve og arbejde videre med. Og Mange tak for info Børge:-) Går ud fra at det er den ekstra gaffel jeg har stående som du siger er til en smule dragstar ?? Og ikke den tynde der sidder på cyklen nu. jeg siger til hvis jeg vil af med den

• #16   11. maj 2013 Du kan se i mit album, hvordan den ser ud med en anden gaffel. Hvorfor renoverer du ikke din kaliber?? det er ikke svært

Kommentér på:
Ny forgaffel kan, kan ikke? og hvad har jeg på?

Annonce