1.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kan man starte en gammel mz150 med fladt batteri Kan man starte en gammel mz150 med fladt batteri

Har arvet en fin gammel MZ150. Den har ikke kørt de sidste 2 år, så batteriet er sikkert helt fladt. Jeg skal hente den søndag og har opdaget min lader ikke tager 6v. Men den er jo med kick start.
Spændingen til gnisten kommer vel fra spolen og ikke batteriet.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man starte en gammel mz150 med fladt batteri
  • #1   18. maj 2013 Ja hvis den er med magnet tænding så burde du kunne

• #2   18. maj 2013 så vidt jeg husker er det sådan at hvis du drejer nøglen en gang med uret får du tænding på ,engang til med uret er så lys,men hvis MZen har fladt batteri kan den startes ved at nøglen i stedet drejes en gang mod uret,god fornøjelse

• #3   18. maj 2013 den har batteritænding, hvis dit ladeapperat ikke er for kraftigt ville jeg starte den ved at sætte 12v kortvarigt på. efterfølgende skulle den kunne holde sig kørende.
    funktonen spibatten omtaler er andet klik mod uret. men virker først når den skubbes med ca. 25-30 km/t.

• #4   18. maj 2013 Hold daop kunde jeg løbe så stærkt da jeg var ung,min 150er skulde altid løbes i gang ,men jeg husker det nu som lidt smådoven lunten over nogle få meter og så startede den altid

• #5   19. maj 2013 den kan ikke startes uden strøm. jeg har selv haft et par stykker af TS modellen, og en 250 ccm TS og en ETZ. jeg har dog ikke prøvet at løbe 25 km/t med dem.

• #6   19. maj 2013 Mener at det er en ES model fra start 70. Model med fast lygte.
    Glæder mig til at få den hjem. Har aldrigt kørt på den og kender ikke så meget til MZ

• #7   19. maj 2013 Funktionen med nøglen mod uret var vel udviklet nettop til brug uden batt. eller husker jeg helt forkert

• #8   19. maj 2013 det er korrekt at hvis det ikke er længe siden at cyklen har kørt, så er der restmagnetisme nok til at den laver strøm ved lavere omdr og derved kan starte ved lavere hastighed, de 25km/t er hvis den har stået længe og batteriet er helt færdigt.

• #9   19. maj 2013 Min kan ikke startes uden strøm på batteriet. Hav da et frisk 6V opladet batteri med. smiley Så er den klar. smiley

• #10   19. maj 2013 Så fik jeg min MZ hjem, Desværre kom jeg ikke til at køre den hjem. Min far have fjernet batteriet inden han gik bort, så der stod jeg med frisk nyblandet benzin og klar til turen. Godt det samme pludselig begyndte det at regne voldsomt. Ned og hente en lukket trailer og så hjem. Så nu får den et nyt frisk batteri.
    Glæder mig til at få den pudset op igen. Har stået stille i 2 år i en carport under et dækken.
    Men det med nøglen kan dreje den ene og den anden vej virker spændende. Tror jeg skal se om jeg kan finde nogle vejledninger mm til den. smiley

profilbillede
  • #11   20. maj 2013 nøj den er fin, ærgerlig måde at få en cykel på, en tillykke med den.

• #12   20. maj 2013 den ser fin ud

Kommentér på:
Kan man starte en gammel mz150 med fladt batteri

Annonce