Gasreturkabel problemer Gasreturkabel problemer
Jeg har lige installeret et nyt gashåndtag.
Det passer fint, det har frigang når styrkontakten er samlet, det skraber altså ikke mod siderne af styrkontakten.
Når jeg kun monterer gaskablet, er der fin frigang i håndtaget, og når jeg slipper det, trækker det selv på plads igen.
Men når jeg monterer returkablet også, er håndtaget rigtig stramt at dreje på når jeg giver gas, og det kan på ingen måde trække tilbage selv.
Der er to ting jeg gerne vil vide:
- Kan jeg køre uden at have returkablet monteret?
- Der er en smule friløb i håndtaget, når returkablet ikke er monteret, altså det sidder og vrikker løst i det.Når jeg drejer tager det ikke fat med det samme. Jeg vil gerne have at det sidder stramt, sådan at såsnart jeg drejer på det, aktiverer jeg gassen.
Kan jeg stramme dette op på en måde, uden at skulle bruge returkablet?
jun 2008
Følger: 32 Følgere: 29 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 701
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Så hvis den svigter er du på spanden..
Det må være til at løse hvad problemet med returkablet er..??
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Jeg har løsnet returkablet og smurt det med lidt motorolie, som jeg har hældt ned i selve kablet, og i den L metalting der holder kablet i styrkontakten. Og lidt WD 40 i selve kontakten.
Herefter har jeg manuelt kørt kablet frem og tilbage i ledningen og L-tingen og det kører fint uden modstand.
Herefter monteret kablerne og styrkontakt. Der er ikke modstand når jeg aktiverer gassen, men tilgengæld trækker håndtaget ikke retur. Heller ikke selvom jeg monterer det originale håndtag.
Der er altså et eller andet i måden jeg samler styrkontakten og returkablet på der gør, at fjederen fra gaskablet ikke kan trække håndtaget retur.
Jeg har besluttet mig for, som rådet til af flere, at køre med returkablet monteret. Så må jeg leve med at håndtaget ikke kan trække retur af sig selv.
Så må jeg få en eller anden til at kigge på det en dag.
Gasreturkabel problemer