963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Gasreturkabel problemer Gasreturkabel problemer

Jeg har lige installeret et nyt gashåndtag.

Det passer fint, det har frigang når styrkontakten er samlet, det skraber altså ikke mod siderne af styrkontakten.

Når jeg kun monterer gaskablet, er der fin frigang i håndtaget, og når jeg slipper det, trækker det selv på plads igen.

Men når jeg monterer returkablet også, er håndtaget rigtig stramt at dreje på når jeg giver gas, og det kan på ingen måde trække tilbage selv.

Der er to ting jeg gerne vil vide:

- Kan jeg køre uden at have returkablet monteret?

- Der er en smule friløb i håndtaget, når returkablet ikke er monteret, altså det sidder og vrikker løst i det.Når jeg drejer tager det ikke fat med det samme. Jeg vil gerne have at det sidder stramt, sådan at såsnart jeg drejer på det, aktiverer jeg gassen.
Kan jeg stramme dette op på en måde, uden at skulle bruge returkablet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gasreturkabel problemer
  • #1   21. maj 2013 Jeg har ladet mig fortælle at du skal have retur kabel som en sikkerhed for at gassen ikke sætter sig og spjældene lukker ordenligt... og du kan jo juster kablerne så det gerne skulle komme til at passe ? og der skal være lidt frigang ?

• #2   21. maj 2013 har du smurt det hele med olie

• #3   21. maj 2013 Den fjeder der lukker gassen nu, - er ikke..!! en egentlig returfjeder.!
    Så hvis den svigter er du på spanden..

Det må være til at løse hvad problemet med returkablet er..??
    smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #4   21. maj 2013 Løsn kablerne, og smør dem, så skal du bare se.

• #5   22. maj 2013 Tak for svarene.
    Jeg har løsnet returkablet og smurt det med lidt motorolie, som jeg har hældt ned i selve kablet, og i den L metalting der holder kablet i styrkontakten. Og lidt WD 40 i selve kontakten.
    Herefter har jeg manuelt kørt kablet frem og tilbage i ledningen og L-tingen og det kører fint uden modstand.

Herefter monteret kablerne og styrkontakt. Der er ikke modstand når jeg aktiverer gassen, men tilgengæld trækker håndtaget ikke retur. Heller ikke selvom jeg monterer det originale håndtag.
    Der er altså et eller andet i måden jeg samler styrkontakten og returkablet på der gør, at fjederen fra gaskablet ikke kan trække håndtaget retur.

Jeg har besluttet mig for, som rådet til af flere, at køre med returkablet monteret. Så må jeg leve med at håndtaget ikke kan trække retur af sig selv.
    Så må jeg få en eller anden til at kigge på det en dag.

Kommentér på:
Gasreturkabel problemer

Annonce