2.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Sikring Springer Konstant Sikring Springer Konstant

Hej alle sammen!

Jeg har en dejlig kawasaki zx400 fra 1980, den kørte rigtig godt indtil for en uge siden, hvor den lige pludselig slukkede mens jeg kørte, det viste sig at være sikringen omkring batteri og lader der sprang. Efter at havde gennemchecket ledningerne fandt jeg et hul i isoleringen i en af dem, nu er det lappet og jeg har selvfølgelig skiftet sikring, men sikringen forsætter med at springer, vi taler måske 5-10 min i tomgang eller 2 min når den kører.

Jeg er ikke ligefrem den mest elektrisk kredsløb anlagte person, endnu, derfor ville jeg høre om der er nogle der ved hvad det kan være? Overvejer selv om det enten er batteriet, eller laderen der lader for hårdt.

Jeg bruger 20A sikringer

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikring Springer Konstant
  • #1   26. jul 2013 du kan tjekke .. den skal lade konstant omkring 14 V .. ik´meget mer´ end 14.5 og ik meget mindre end 13 V ..

20 A sikring !! .. er det standard størrelsen ?? den lyder lidt stor, med det kan godt være at det bare er mig .. men hvis du sætter for stor sikring i, og du har en kortslutning, så smelter du bare ledningerne istedet for at brænde sikringen. Tjek på nettet hvad den skal køre med !! ..

Men .. ud over det; så tyder det på at du stadig har en kortslutning et eller andet sted. Har du tjekket om alle dine stel forbindelser er okay ?

• #2   26. jul 2013 En kortslutning der kommer efter et stykke tid? Efter et bestemt mønster?
    Tror nærmere at der trækkes for meget strøm og sikringen herefter springer.

• #3   26. jul 2013 du har da en kortslutning,, da en sikring ikke har noget med spændingen men forbruget og gøre..

• #4   26. jul 2013 Er ledninger noget gammel bæ, så kan modstand igennem ledningen også blive større og derved trække noget mere strøm måske? Men nok tjekke forbrugs kenstande først eller evt lave en ohm måling?

• #6   27. jul 2013 Nu har jeg undersøgt ledningerne, ingen form for kortslutning at finde der, har da også isoleret dem om igen, der hvor det virkede som isoleringen ikke havde det for godt. Sikringen springer ikke i tomgang mere, men med det samme man kører hurtigere end 40 og sætter blinklys på såå.. Hvis ensretterens dioder er kortsluttede, betyder det vel en ny ensretter? smiley Har også overvejet om ledningerne kan være blevet for gamle, men det virker bare underligt når det ikke har været et problem før nu.

Kommentér på:
Sikring Springer Konstant

Annonce