1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

"olieprop" "olieprop"

Hej ,

Har d.d. forsøgt at skifte olieskruen på min suzuki gs550 (1980) Det tyder på at gevindet er ødelagt, da jeg ikke kan få skruen ud.. Det eneste der sker er at skruen bare dreje rundt .. men kommer ikke ud!! Og da jeg vil spænde den fast igen kan det heller ikke lade sig gøre.... Dette har nu resulteret i at nærmest alt olien er "sivet" ud..

Nogle god råd til at få en sådan skrue ud??

mvh

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "olieprop"
  • #1   28. jul 2013 Det lyder rimeligt sandsynligt at forrige ejer har smadret gevindet og ladet dig stå med lorten.
    Du skal have noget kilet om bag ved hovedet, så der kan komme pres på skruen i den retning den skal, men pas på ikke at skade fladen som skal tætne med en alu eller kobberskive, brug evt flydende pakning ved montering.

• #2   28. jul 2013 At montere bundskruen med flydende pakning i et smadret gevind ville være fusk og sjusk. Få gevindet drejet op i en str over nu, og find en prop der passer i det nye gevind.

• #3   28. jul 2013 Enig med Chris

• #4   28. jul 2013 Han spørger om hvordan han får den ud, ikke hvordan han får en ny i.

Selv ville jeg også afmontere bundkarret og lave nyt gevind samt ny pakflade, men kun fordi jeg har rådighed over maskinerne til dette arbejde. Og så er der ingen spåner eller andet skidt i bundkarret bagefter.

Selv om der kommer nyt gevind kan du godt bruge flydende pakning, hvis pakfladen er skadet, den bliver jo ikke bedre af nyt gevind. Slib evt høje punkter væk.

Go nat

• #5   28. jul 2013 Hvis det er et rigtig dumt svin som har været i gang. Så er gevindet blevet ødelagt og derefter er bundproppen spændt fast med en møtrik på bagsiden mens bundkaret har været afmonteret.
    Har aldrig hørt om at en bolt i aluminium ikke kan skrues ud igen selv om den er skruet over i gevindet.
    Jeg ville også tage bundkarret af og få det lavet ordentlig så det ikke bliver et problem mere.

• #6   28. jul 2013 Ok, Allan r, så forstår jeg bedre, troede bare du du ville foreslå en omgang fusk, men sådan skal det laves smiley

• #7   29. jul 2013 (link fjernet)

http://biltema.dk/da/Sog/?query=bundprop

• #8   29. jul 2013 for 400kr går jeg ned i kælderen og skruer bundkarret at den GS 550´er motor fra 1980 jeg har stående. så skal du bare køre til Vestsjælland og hente "sagen" hvis du har lyst .. Det er 400 fordi, motoren står HLET inde bag ved, og jeg kommer højst sandsynligt til skade på vej derind smiley .. men det er tip top, og du skal ikke til at lave gevind, eller ha´ spåne rester i bunden af din motor smiley

• #9   29. jul 2013 Godt tilbud Morten!
    Ville godt købe det fra Biltema, dog må bundkarret stadig af for at få spåner ud.

• #10   30. jul 2013 Takker for alle jeres indlæg... jeg vil begive mig ud i det én af dagene ... Da hele "min" baggård nu sejler i motorolie.. til stor "glæde" for de andre beboere smiley

• #11   30. jul 2013 smiley .... jov ,, men positivt set, så er der jo så også lagt an, for et godt samtaleemne i det lokale beboermiljø smiley ...

• #12   30. jul 2013 Haha.. Morten du kan have ret.. Har dog netop fået en mail fra foreningens formand om at min MC har dryppet på fliserne ... Nogen gange skulle man sgu på bo landet istedet

• #13   30. jul 2013 ha ha ha ... ojv, der kan blive megen drama omkring de "bølle-motorcyklister" .. Hvad skal det TIL for ?!? .. Jeg forstår GODT at man ender med at måtte ende med at sende skrivelser rundt ! .. Olie på fliserne, unødig larm når den bliver startet ( lige op i kaffen og kagen ), fræsen rundt mig hér og dér, uden nogen egentlig grund !

Der er vist også noget med at de motorcyklister kommer fra familier af mere kedelig herkomst ! ... Det har jeg hørt !!

Kommentér på:
"olieprop"

Annonce