785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

GSXR400 vil ikke skifte gear. GSXR400 vil ikke skifte gear.

Hej MC galleri.

Min GSXR400 fra '93 er begyndt at have problemer med at skifte gear. Problemet ligger i at, når man skifter gear, så falder den ikke tilbage til "normal-positionen" igen, således man kan skifte videre til næste gear. Der er på nuværende tidspunkt primært fra 2. til 3. gear, samt fra 4. til 3. til 2. gear.

Motoren har kørt ca 43.000.

Jeg frygter lidt det er gear kassen der er ved at være slidt, så er der noget man kan gøre for at afhjælpe dette? Eller er det enten en ny motor eller ny gearkasse der skal bruges?

Mvh Joachim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR400 vil ikke skifte gear.
  • #1   7. aug 2013 Det mest almindelige er at skifte gaflerne er bøjede eller ødelagte ved forkert brug.
    De er nemme nok at skifte men det kræver at motoren tages ud af stellet, på din kværn tror jeg at man også er nødt til at dele motoren

• #2   7. aug 2013 Tommy: Har kun bregrænset viden omkring det indre i motoren, så har du mulighed for at specificere lidt hvad det er?
    Er ikke nervøs ved at rode med den selv, da erfaringen siger mig at hvis man blot er opmærksom når man skiller ad, kan man for det meste også samle det igen.
    Lyder dog omfattende at skulle have hele motoren ud.

Men forkert brug, kan det være en kæde der har været for slap? Det begyndte nemlig for at par uger siden, kort inden jeg fik skiftet kædekit. Den var begyndt at larme lidt fra det forreste tandhjul(eller det område ihvertfald) inden jeg nåede at få skiftet kittet.

• #3   7. aug 2013 nej, for slap kæde burte ikke kunne ødelægge din skiftegafler!

Hvordan virker din gearpedal? er den direkte op gearakslen, eller via link med øjebolte? Hvis den er med link, ville jeg prøve at adskille og smøre alt udvendigt først.

• #4   7. aug 2013 Det første du skal gøre er at afmontere din gear pedal og rengøre området og smøre pedalen i dens omdrejnings punkt, kontrollerer eventuelle bøsninger for ujævnheder og grater det kan måske hjælpe på problemet

• #5   28. aug 2013 En lille opdatering.

Efter at have pillet gearpedalen af med beslag osv, strammet og efterspændt det hele - så virker den upklageligt igen!! Så mange tak for hjælpen!

• #6   28. aug 2013 Godt at høre. God vind

Kommentér på:
GSXR400 vil ikke skifte gear.

Annonce