{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Stator til gsxr 250 {{forumTopicSubject}}

Har haft fat i en mekaniker fra mit værksted og hørt mig ad, og han kunne ikke skaffe en uoriginal, og de originale er jo lidt dyre!
Min cykel synes ikke det er vitterligt sjovt at lade, så nu vil jeg sgu tvinge den til det!

Nogen der kender en ophugger eller en kammerat der har masser af ting til at ligge? smiley

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stator til gsxr 250
  • #1   7. aug 2013 jeg har nu haft et voltmeter på dyret og fundet ud af der var 11,3 volt på. Så batteriet er jo fint ladet, af motorcyklen selv, åbenbart! Der er dog INGEN forbindelse til. I går aftes var der ikke engang strøm nok til at den kunne vise om den var i frigear eller ej. og i dag er der ingen reaktion når jeg trykker på starteren, hverken klikken eller andet. NUL.
    Så min nabo og jeg er kommet frem til den konklusion at der må være en løs forbindelse et eller andet sted!


  • #2   7. aug 2013 Nogen der ved hvor sikringerne sidder på sådan en? Der sidder én på højre side over udstødningen, men det er den til lys osv.

  • #3   7. aug 2013 11.3 V på et bly batteri er også TOTALT afladet, 12,7 er helt opladet og 12V er ca der hvor der ikke længere er noget tilbage.

    du skal finde ud af om det er din stator eller din ensretter der er stået af.


  • #4   7. aug 2013 ohm din stator igennem mellem de 3 gule/hvide ledninger (faserne) der skal være forbindelse mellem dem, og modstanden skal være rimelig ens. faserne må ikke gå i stel. en stator der ser ud til at ha været varm er et godt tegn på at der er noget galt med den. eller hvis stikket til faserne er smeltet. så har du da lidt at starte på. ensretter/regulator er lidt mere teknisk at udmåle, men spørg hvis det bliver nødvendigt.

  • #5   7. aug 2013 @Andreas, nå.. jamen pas! Det er desuden uden cyklen er tændt! Synes ellers min nabo gav god mening da han forklarede mig at det var ok.

    @Bjarne jeg ved ikke hvor jeg skal kigge efter tingene for at være helt ærlig smiley Men de ledninger jeg kan se og komme til ved at tage hele kåben af, de ser intakte ud.

    En anden mekaniker jeg har haft fat i for noget tid siden mener det er starteren der er kaput. Men nu her er der faktisk en funktion i starter-knappen, den klikker nu! Og strøm i instrumenterne er der også.


  • #7   7. aug 2013 ja og så skal amatør mig til at skille hele lortet ad? Nej det tror jeg næppe smiley Jeg aner jo ikk hvad der er hvad på min cykel i forhold til de billeder!

  • #8   7. aug 2013 Enten skal du nok alliere dig med en der ved noget om det, ellers er jeg bange for der kun er værksted tilbage smiley jeg bor på Sjælland så jeg kan ikke så godt hjælpe..

Kommentér på:
Stator til gsxr 250

Annonce