{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Forgaffel renovering på 600 Hornet - Nye bushings/fjedre/olie? {{forumTopicSubject}}

Skal mine bushings skiftes?
http://peecee.dk/upload/view/418225

Der står ikke, hvilken olie man skal bruge. Der står derimod "Recommended fluid: Fork oil" <--- Ja, flot.
Skal det bare være 10W?

Der står i servicebogen, for dæmperfjederen "Service limit, free length: 303mm" Betyder det så at den max må være 303 eller minimum?
Der skulle være fjedre i som er hårdere, og de måler altså 314mm.
Måske jeg skulle smække de originale i igen. Jeg vejer 75, så der er vel ikke nogen grund til at de skal være så kraftige?

Hvad er det her, og skal det skiftes?
http://peecee.dk/upload/view/418226

For at få oliepakdåsen ned i yderbenet, er det bare at finde en top der passer og banke den ned, eller er der noget man skal passe på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel renovering på 600 Hornet - Nye bushings/fjedre/olie?
  • #1   8. aug 2013 det betyder minimum 303mm, en 10w olie lyder fint til sådan en. dine teflonbøsning ser lidt trætte ud, og har haft det svært da pakdåserne blev banket ud smiley sådan går det tit. god ide at skifte dem også smiley
    Hvis du har været glad for at kører med de kraftige fjedre, så fortsæt da med det, ellers skift.


  • #2   8. aug 2013 for at få pakdåserne i, skal du have det rigtige værktøj. Du skal jo huske på at inderbenet sidder i yderbenet når dåsen bankes i.

  • #3   8. aug 2013 Ah ja, så jeg skal faktisk have et langt rør ? Argh..

    Teflonbøsningerne, er det de nederste?


  • #4   8. aug 2013 Jeg tog til den lokale mc-forhandler og bad om det olie der passede til min hornet..


    http://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30&feature=youtube_gdata_player


  • #5   8. aug 2013 telfonbøsserne smiley er både de øverste og nederste.

  • #6   8. aug 2013 Tjek lige videoen Bosss..

    Mine teflon så også sådan ud.. Og Mit 'air-spring' / luft rum er lidt mindre, lidt ekstra olie er kommet i, end hvad der foreskrives, det har gjort den lidt hårdere.


  • #7   8. aug 2013 Jeg havde et andet sæt komplette rør, og har nu taget bøsninger og pakdåser af dem. Det hele ser rigig fint ud på den(Se billede?), så jeg tænkte at jeg bare kunne sætte det over på, eller hvordan?
    Normalt må man ikke genbruge pakdåser, da de bliver slidt til efter det der kører i dem, men eftersom inderrøret jo er så fint og kan vende og dreje som man har lyst, tænkte jeg, at det skulle der ikke ske noget ved?
    Gaffelolien i de rørene så rigtig fint ud, men olien i den rør der var på cyklen var helt sort, næsten ligesom motorolie.

    Skal/skal ikk ?

    Tusinde tak Jonas, min ven er faktisk på vej nu med plastikrør og spænder smiley Skide god metode.
    Med luftrum, mener du at oliestanden er højere på din, så der er mere olie i gaflen?


  • #8   8. aug 2013 Ja lige præcis.. Hans kanal er faktisk fyldt med fine fifs og tricks.

    Køb nye, de koster ikke alverden og så behøves du ikke skille det ad igen om en uge når den smider olie smiley


  • #9   8. aug 2013 Jonas.. Der er noget du ikke forstår.. Jeg er nærrig.. Meget nærrig smiley
    Desuden havde min honda forhandler ikke åben, og Suzuki handleren skulle bestille det hjem først. Ser om ikke jeg kan finde en maskinhandel imorgen - Som sælgder til privat - aha aha aha.


Kommentér på:
Forgaffel renovering på 600 Hornet - Nye bushings/fjedre/olie?

Annonce