818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

horning af cylinder? horning af cylinder?

Hejsa.

Jeg har været så uheldig at min oliepumpe gik i stykke, og det resulterede i at mit stempel gik helt i stykker, det blev voldsomt slidt ned, og lignede ca.
: (link fjernet)

(altså kun det der på siden, var ikke smadret i bunden)

Der så kommet nogle mindre ridser i cylinderen, men vurderede, at det nok ikke ville havde den store betydning, og skiftede bare stempel.

Problemet er at jeg har 3 bar i kompression, og den kører rigtigt dårligt, det er en yamaha dt125, og der er andre der skriver at deres maskine levere dårlig kompressions test på 6 bar, ergo mit er meget dårligt.

Jeg gætter på at det er de ridser i cylinderen, men starter nu med at skifte toppakning, og kigger igen...

Hvis dette så ikke giver en bedre kompression, vil det så bare være muligt at købe http://www.ebay.com/itm/Performance-Tool-W80633-2-Stone-Brake-Hone-11-16-2-1-2-/400557801952?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item5d431b01e0&vxp=mtr

eller skal den bores op med 0.5 og have nyt stempel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  horning af cylinder?
  • #2   19. okt 2013 Min DT125 havde jernforing, ved ikke hvad model/årgang du har?

Du kan ikke slibe det op med sådan en honer til boremaskinen. De er kun til at opfriske honeridserne.

Køb et overstørrelse stempel der er stor nok så ridserne forsvinder og aflever det hos et cylinderservice firma.

De nyere DT125 (vandkølet) kører med 0,045-0,05 mm stempel-cylinder slør.

• #3   19. okt 2013 Hvor i landet bor du ? for jeg kender en som kan lave cylinder, godt og meget billigt.
    hilsen thomas

• #4   19. okt 2013 jep den har nemlig jernforing, og så kan det ikke tages med sådan en? det er en dt125 lc 3 cylynder fra 86

bor i humlebæk, 10km syd fra helsingør

• #5   19. okt 2013 Det var langt væk. i Tønder er der nemlig, en gammel motor mand, som laver sådan noget, og jeg skulle give 120 kr for, at få lavet cylinder, til min veteran.
    Men lidt bøvlet, når du bor så langt væk.

• #6   20. okt 2013 Du kan IKKE bruge sådan en fjederbelastet honer. Det er kun til at friske honeridserne op med, som der bliver skrevet.
    Hvis cylinderen er en smule oval, så bliver den nemlig ved med at være det med den honer der smiley

• #7   20. okt 2013 Prøv at tage en snak med..: (link fjernet)
    I espergærde, de gør det ikke selv men har måske en god kontakt..?
    Ellers
    Har jeg gode erfaringer med "marinen in dogplace" smiley selv jeg kun har haft topstykker hos dem er jeg ret sikker på de Kan hjælpe dig smiley
    http://www.denmark.net/firma/frederiksvaerk-hundested/hundested/autoreparation-og-service/nordsjaellands-topstykke-marine-service-3f5.html

Lad os hør hvordan du får det løst.. smiley

• #8   20. okt 2013 Thomas, jeg kan næsten gætte at vi får lavet cylindre samme sted, "Peter Motorcykel"?

Fandme billigt, og en oplevelse at komme ud til ham smiley

• #9   20. okt 2013 Christian, husk at afgrate alle porte efter opboring. Det er der ikke mange cylinderservice steder der gør - de laver nok mest 4-taktere.

Der skal ikke rundes meget, en fin slibesten på en dremel og så lige en bette runding på skyllekanaler, udstødning... Ellers er der stor chance for larm fra stempelringene, hurtigere slid og i værste tilfælde en ring der får fat i kanten og laver ravage smiley

• #10   20. okt 2013 Ja 12V, der er meget godt i det værksted, over, rundt om, formuldet ned i jorden, i skurene og i indkørsel, men kan kan det gylle, og er billig

• #11   20. okt 2013 Har skiftet min pakning idag, og det var sq ikke noget der hjalp... samtidig fik jeg lige mærket efter med en negl, og der er en tydelig ridse fra toppen og ned til udstødningshullet. Kan det resulterer i et tap på så mange kræfter?

Selvom jeg lige har købt mig et nyt stempel, så skal der vel et nyt til i min. +0.5 størelse? alt afhængigt af hvor meget der tages af?

12v og thomas, tror i det vil være muligt at sende den til ham?

• #12   20. okt 2013 Der må på ingen måder være ridser der kan mærkes i foringen smiley
    Kompressionen fiser lige ned langs stemplet smiley

• #13   20. okt 2013 Han er desværre meget oldschool, og det er en opgave bare at få fat i ham. Så det tror jeg ikke.

Prøv og hør hvad det kan gøres til i lokal området, normalt koster det en 500-600 kr.

Der er ingen vej udenom et nyt større stempel. Tre bar er meget skidt smiley

• #14   20. okt 2013 Jeg ville da godt, køre ned med det, og hente det igen, og sende det retur, men det koster også at fodre min MG, samt det danske postvæsen, og så spare du nok kun ca 200kr.

Kommentér på:
horning af cylinder?

Annonce