3.167 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Forskellen på for, og bagdæk. Forskellen på for, og bagdæk.
Hej mc-venner.
Er ved at sætte en gammel honda gl1000 i stand og er læbet ind i et lille problem. Skal have nye dæk og dem jeg har fundet er et whitewall. Str. 140/80-17 69H bag og 100/90-19 for.
Men det dæk jeg har fundet hedder front Tire selv om det har den samme str, hastighed og loade index som er normalt bag dæk..
Mit spørgsmål er så om der er forskel på For pg Bag dæk.
Mvh Casper
0 synes godt om
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 3
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
http://www.motorcycletiresmaniac.com/front-vs-rear-motorcycle-tires.html
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Jeg har selv kørt rundt med et bagdæk foran på en gammel motorcykel engang, virkede fint, men ved ikke hvad der sker den anden vej rundt.
poul a - hvor har du det fra? - har jeg squ aldrig hørt om før...
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
man kunne jo læse det link... eller noget . vil jeg tro .
mvh
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Et dæk skal 'rejse' sig ved rotation for at optimere grebet. Nogle dæk, tidligere ofte Dunhop, havde det med at gøre det for meget, så dækket blev slidt hæl og tå - dvs. når du kører din hånd frem og tilbage på dækmønsteret i dækkets længderetning, vil du tydeligt mærke ujævnheder, som under langsom kørsel føles som 'hopperi' - deraf navnet dunhop - Michelins fordæk har haft samme kritik, dog mest når dækket alligevel var tæt på slidgrænsen.
Forskellen på for, og bagdæk.