3.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forskellen på for, og bagdæk. Forskellen på for, og bagdæk.

Hej mc-venner.

Er ved at sætte en gammel honda gl1000 i stand og er læbet ind i et lille problem. Skal have nye dæk og dem jeg har fundet er et whitewall. Str. 140/80-17 69H bag og 100/90-19 for.
Men det dæk jeg har fundet hedder front Tire selv om det har den samme str, hastighed og loade index som er normalt bag dæk..

Mit spørgsmål er så om der er forskel på For pg Bag dæk.

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på for, og bagdæk.
  • #2   26. jan 2014 Ok mange tak.. Kunne ikke finde er konkret svar andre steder på hvad forskellen var.. Mvh

• #3   26. jan 2014 Du kan læse lidt om det her .

mvh

http://www.motorcycletiresmaniac.com/front-vs-rear-motorcycle-tires.html

• #4   26. jan 2014 Teoretisk skal det ene dæk overføre fredaddrivende kræfter og det andet stoppende kraft. Jeg forestiller mig at dækket vil reagere 'forkert' når du udsætter det for det modsatte det modsatte af det som det er designet til. Vil evt udvikle det som kaldes hæl/tå, dvs at dækket 'rejser' sig og vil komme til at føles ujænt ved langsom kørsel.

• #5   27. jan 2014 Jeg vil gætte på mønsteret og evn. gummiblandingen, men det er nok ikke aktuelt når det ikke er videre moderne dæk.
    Jeg har selv kørt rundt med et bagdæk foran på en gammel motorcykel engang, virkede fint, men ved ikke hvad der sker den anden vej rundt.

poul a - hvor har du det fra? - har jeg squ aldrig hørt om før...

• #6   27. jan 2014 hmm

man kunne jo læse det link... eller noget . vil jeg tro .

mvh

• #7   27. jan 2014 Chris, hvad har du ikke hørt om? Bagdækket skal drive fremad og fordækket modsat.
    Et dæk skal 'rejse' sig ved rotation for at optimere grebet. Nogle dæk, tidligere ofte Dunhop, havde det med at gøre det for meget, så dækket blev slidt hæl og tå - dvs. når du kører din hånd frem og tilbage på dækmønsteret i dækkets længderetning, vil du tydeligt mærke ujævnheder, som under langsom kørsel føles som 'hopperi' - deraf navnet dunhop - Michelins fordæk har haft samme kritik, dog mest når dækket alligevel var tæt på slidgrænsen.

Kommentér på:
Forskellen på for, og bagdæk.

Annonce