{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Ledningsnet til ældre Suzuki...skiftes?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har købt en gammel Suzuki GS 650 fra 1983 ( den på min profil )

Nu er jeg begyndt at skille den ad..men ledningsnet ser ud af helvedes til.
Der er så mange løse ender og hjemme løsninger. Så tænkte at det måske var bedst at få det ordnet.

Er der noget der har erfaring og råd til at skifte sådan et...alt til hvordan man gør?
følger der et diagram med som man slavisk kan følge?

Og hvor vigtigt er det at ledningsnet er præcist til den model man har?

Stephan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledningsnet til ældre Suzuki...skiftes??
  • #1   4. feb 2014 Tag en skævbider og klip hele lortet i småstykker... Start så fra en ende og lav ALT nyt.

• #2   4. feb 2014 Og få det af er sgu ikke noget problem:-) Men det nye...der er jo også et par løse ender...er der et diagram med som man kan følge?

• #3   4. feb 2014 Og hvis du virkelig vil have udfordringer, så lav det hele i hvidt.
    Jeg havde engang en gammel Z1000A, hvor hele ledningsnettet var hvidt!

• #4   4. feb 2014 Smut ud til en autoophugger og køb et helt ledningsnet til en bil, hvor du kan tage de forskellige farver fra og så ellers gå slavisk frem med udskiftning af div. ledninger.. Køb dig evt. en Haynes manual over modellen, hvis du løber helt blind i opgaven.
    Lige så sjov som et puslespil med 10.000 brikker en mørk vinteraften ved pejsen.
    smiley

• #5   4. feb 2014 #3
    Jan M.....du mangler lige at fortælle, at du er farveblind.
    smiley

• #7   4. feb 2014 JamesB.

Jamen problemet er netop at jeg har så mange ledninger i store fuglereder som jeg ikke ved hvor skal være...og det kræver det jo før jeg kan skifte dem slavisk ud med nogle andre.

vis man køber et nyt ledningsnet går jeg ud fra der stort set er kun det som skal bruges? og måske en tegning/diagram med?

• #8   5. feb 2014 Tror du får meget svært ved at finde et nyt ledningsnet til så gammel en maskine og tror bestemt heller ikke du skal regne med der følger et diagram med. Ledningsdiagrammet finder du i en Haynes manual.
    Pil hele ledningsnettet af maskinen og ind til spisebordet med loddekolben og tag én ledning af gangen, som nævnt ovenfor.
    Der er kun én vej - the hard one.
    smiley

• #9   5. feb 2014 Det kan sgu godt være du har ret...gå alt igennem og se hvad der sidder løst...og piller man noget af og alt stadig dur, så er den overflødig. Der har også været dobbelte forlygter på, så inde i lygte huset ligger en ordentlig bunke:-)

Men tak for råd:-)

• #10   5. feb 2014 God fornøjelse - jeg er den lykkelige ejer af en gammel Enfield. Den er lige så gammel som mig, og i tidens løb, har diverse hjemmeelektrikere lappet på mr. Lucas fremragende opfibdelse. Jeg målte og målte, men alt så OK ud - det var det IKKE til sidst blev jeg træt af det hele og smed den efter nogen, der vit kunne fixe det hele.

Jeg skulle få den i gen allerførst i marts!

• #12   5. feb 2014 Bamsefar, lær at læse, netop ledningsnet kan man ikke få til den model og til jer andre, er der nogle af jer der har prøvet at lave et el net eller skifte mange ledninger ud ? På mig virker det ikke som i har.
    Til Stephan, Køb et nyt elnet til en anden model eller mærke,

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #14   5. feb 2014 http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/

Hvis din er med kæde, er det en E model, hvis det er med kardan, er det en G model ( katana )

• #15   5. feb 2014 Hej.
    har selv en gs650, dog med fungerende elnet.. det er nemt at skifte nettet hvis man kan finde et nyt. Har selv lavet det på min omkring, find et diagram på nettet og start fra lygten og bagud, det er ok nemt.. Men huskalle modstandende da de dengang cyklen blev lavet ikke havde nemt ved at omforme jævn og vekselstrøm, derfor alle modstandende.. du er velkommen til at skrive kan måske tage billeder af mit da den står adskilt og skal samles snart igen..
    mvh tommy

• #16   5. feb 2014 1000 tak for alle jeres svar.

jeg har rodet med det i dag...og der er godt nok kludder i det. Der er så mange ekstra ledninger fra dobbelte forlygter osv.

Jeg tror jeg laver udelukkelse metoden.

TOMMY: det kan godt være jeg får brug for det...eller i hvertfald et råd eller 2. Har lige bestilt en haynes manual. Så håber jeg at der er et diagram der i. Tak for hjælpen i hvertald

• #17   6. feb 2014 Jeg kan sagtens lave det ledningsnet for dig så det spiller smiley Jeg har en gs650g, den skal ha hele turen på et tidspunkt.

Kommentér på:
Ledningsnet til ældre Suzuki...skiftes??

Annonce