{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Knast-kæde-strammer {{forumTopicSubject}}

..hvad er de mulige konsekvenser af at knast-kæde-strammeren går helt løs, altså at boltene skrues helt ud?? har fået dem i igen, men tror sgu ikke der er meget strammen tilbage i den. Skal forstås i relation til at maskinen kun vil køre på fuld choker. Frygter den har sprunget et par tænder over på knasten eller lign. Kan ikke helt overskue det. noget input??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knast-kæde-strammer
  • #1   6. mar 2014 konsekvenser vil være mortoren kan rende 1 tand eller 2 ..
    hvis du bare piller den ud for inspektion...
    hvis den har hoppet et par tænder mon ikke du havde lagt mærke til det? har den støjet inden du begyndte og bruge choker
    hvordan opstod problemet med choker ?


  • #2   6. mar 2014 støjet hmm.. den larmer ret meget i forvejen, så svært at sige synes jeg. Den kan kun starte på choker og slet ikke tage gas.. så dør den med et pift bagud gennem karburator. Har prøvet at skifte tændrør, tændspole, tætnet mod falsk luft, efterset mekanikken som styrer tændingstiming (om noget sku ha sat sig) lader til at have god kompression... tænker at strammeren måske er fejlen nu.. kan jo have rykket sig meget eller ?

  • #3   6. mar 2014 pil topdæksel af og se hvor stra kæden er..
    er om den står på de mærker den skal.. knast hjul--
    kunne også være slidt knastkæde..


  • #4   6. mar 2014 1-2 tænder, så er du ikke i tvivl om den står forkert, og konsekvensen er at stemplerne hilser på dine ventilerne, hvis den hopper nok, også er der et eller andet der skal give sig, og det er typisk ventilerne der bøjer.

  • #5   6. mar 2014 Du må aldrig pille knastkædestrammeren af uden at pille topdækslet af og stille knasterne på mærket i forhold til krumtap. Det er af med topdækslet og tage den derfra.

  • #6   6. mar 2014 Det er den korrekte måde at gøre det på ja, men ellers gør man det bare et sted hvor motoren kører "frit" man skal ikke gøre det mens den er på vej til at åbne nogen ventiler, så kan trykket på knasten få den til at flytte sig.

  • #7   6. mar 2014 Løsnede en omgang på den ene bolt og så slap den gevindet, altså ikke med vilje. Noget være juks og en rigtig pilfinger som har skruet i den sidst er jeg bange for. Må ha kigge til timing på knast seføli, men umiddelbart er jeg ikke optimistisk, da både tryk og røg kommer bagud gennem karb når motoren går ud, noget det vist ikke burde ku lade sig gøre. Mht om jeg har bøjet ventiler.. det føles som om der stadig er endda rigtig god kompression, og ved slet ikke hvor tæt stempel og ventil går på denne motor. Frigang er vel for meget at håbe på smiley

  • #8   6. mar 2014 Der er ikke andet for end at åbne og kigge på sagerne.

Kommentér på:
Knast-kæde-strammer

Annonce