993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

GSR 600 går ud efter hård kørsel. GSR 600 går ud efter hård kørsel.

Hej.

Har købt mig en dejlig GSR 600.
Men har et problem med at den vil gå ud hvis man har givet den lidt gas og så kobler ud.

Der er yoshimura potter, power commander, og kn filter på den, samt o2 sensor eliminator.

Har prøvet med et par af de forskellige maps fra power commanders hjemmeside men uden held.

Mappet der lå på PCen (har taget backup) er specielt lavet ved Bislev MC, men det faktisk det den kører værst med.

Nogen der har en idé til en løsning?

Mvh Jonas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSR 600 går ud efter hård kørsel.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   6. mar 2014 Hvor højt står din tomgang? Den skal stå på ca 1250rpm...

Er det kun efter hård kørsel, eller kan den også finde på at gå ud ved normal bykørsel f.eks?

Går den hårdt i tomgang?
    Hvis ja, så vip lige tanken og kontroller' at din MAP sensor slange ikke er skvattet af og at stikke sidder ordentligt på...

• #2   6. mar 2014 Når den går som den skal i tomgang går den ca 1300-1400 rpm, men det er som regel kun lige når den lige er blevet startet. Om den er kold eller varm er lige meget, bare den lige har været slukket.

Ved almindelig bykørsel går den kun sjældent ud men kører ned på ca 900 rpm og pludrer meget.

• #3   6. mar 2014 Er map sensoren den der sidder i et lille gummiophæng bagerst på luftfilterkassen?

• Sajmon ™

#4   6. mar 2014 Der kan den godt sidde ja. Der går en lille tynd 5mm slange op til den og et 3 eller 4 pols stik...

• #5   6. mar 2014 Så er det den. Det vil jeg lige tjekke i morgen. Kan man på nogen måde teste om den er defekt?

• Sajmon ™

#6   6. mar 2014 Ja det kan man ved at sætte cyklen i "Dealer Mode" og aflæse fejlkoder.

Dealer mode får man ved at kortslutte to ben i et stik - hvor det stik sidder på din GSR, er jeg ikke klar over, men det ER der.
    På min Sv1000 sidder det lige under sædet til venstre, men du skal være 100% sikker på hvad du gør, så Google det først.
    Find evt en værkstedsmanual til den - så kan du se hvad fejlkoderne der evt kommer frem, betyder...

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #7   7. mar 2014 så må du køre pænt smiley

• #8   9. mar 2014 Map-sensoren sidder som den skal og der er ikke nogle brud eller knæk på slangen og stikket sidder ordenligt i.
    I "Dealer Mode" Skriver den c00 i displayet, så går ud fra der ikke er nogle fejl.

Jeg kom til at se at der sidder en form for føler oppe foran tanken til højre lige ved siden af kølevand påfyldningen, men det er som om den mangler en slange.
    Nogen der ved hvad den er til?
    Har taget et billede der viser den.

profilbillede
  • Sajmon ™

#9   9. mar 2014 Hent en manual til din cykel - så kan du se hvad det er.

Men MAP føleren skulle være næsten magen til den der - er det rigtigt?

• #10   9. mar 2014 Det er korrekt af MAP føleren er magen til.

Nogen der har et link til en manual?

• Sajmon ™

#11   9. mar 2014 Google smiley

• #12   14. mar 2014 Fandt ud af a der en AP føleren der sidder deroppe, så det er heller ikke der fejlen er.

Nogen der har andre forslag til hvad jeg kan prøve?

• #13   21. mar 2014 Service manual kan du finde her..

http://www.crservice.dk/Suzuki_mc/GSR600/GSR600_01E.pdf

• leif J
    leif J Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #14   1. jul 2014 Hej Jonas
    Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt med med din gsr.. For jeg har samme problem med min, har været på værksted flere gange men de kan ikke finde ud af hvad der er galt.. så kunne være du havde en løsning??Eller om andre har en løsning

• #15   1. jul 2014 På min var det gasspjæld potmeteret på de primære spjælde der ikke gav korrekt tilbagemelding.

• leif J
    leif J Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #16   2. jul 2014 Okay skiftede du det eller blev det bare justeret ?

• #17   3. jul 2014 Jeg pillede den af og fik den renset, og så fik jeg den målt igennem med et multimeter. Der viste det ingen tegn på fejl så jeg monterer det igen og det har kørt lige siden.
    Men husk du skal forbi et værksted med det rette udstyr for at få den justeret korrekt ind...

• Sajmon ™

#18   3. jul 2014 Nej man kan sagtens gøre det selv. Der findes guides til det på nettet.

Kommentér på:
GSR 600 går ud efter hård kørsel.

Annonce