548 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
BITUBO Shock justering ? TL1000R? BITUBO Shock justering ? TL1000R?
Hey drenge & piger
Har fået mont sådan en lækker Bitubo dæmper mont, på min cykel men kan ikke helt forstå brugsanvisningen ang justerings mulighederne,, så mit spørgsmål er skal jeg dreje på den justering skruge på nogen måde FOTO VEDHÆFTET. når jeg smider en passagere op bag på ??? hvis ja hva vej osv ??
håber der er en hardcore racer der kan svare på dette spørgsmål tak :):)
Hilsen høst
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Hvad kostede den og hvad er der sparet kontra Öhlins?
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 56
jamen jeg bestilte bare den her efter at ha skrevet sammen med 5 andre her inde i vinters ang at høre deres mening om skiftet til den her og alle sammen gav den top karakter, link her Glen
(link fjernet)
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Att. Thomas R. Hydraulisk fjederforspænding er netop for at du ikke skal ligge og gøjle med en fastnøgle inde på selve fjederbenet.
Glenn. Hvorfor spørger du til hvad der er sparet ifht Öhlins? I det billigste udgaver og til gadebrug er Öhlins ikke bedre end mange af de andre mærker.
ps. I forbindelse med anmærkningen på selve skruehovedet gemmer der sig 'High' og 'Slow' bag H og S.
feb 2009
Ang Retur dæmpingen skrugen er det den jeg skal dreje på ved passagere bag på ????? eller skal der os drejes på den når der skal gives gas på de snoede veje eller ??
Christian: du mener den nederste man drejer på som klikker når man drejer den ik ? squatter ?? fortæl ?
komprimere ved passagere er det den der S & H just ??
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Har du slet ikke sat dig ind i, hvordan affjedringen fungerer før du køber dig en så fin bagdæmper?
Prøv at søge på "setting sag" på YouTube.. Så får du lidt viden om grundindstillingerne på fjederforspændingen..
mar 2008
Er den fjeder der sidder på bagdæmperen bestilt til din kropsvægt??
maj 2006
Er det kun mig der ikke synes det ser ud til, at dæmperen på billedet ikke har hydraulisk fjederforspænding?
Jeg synes mere den sorte beholder ligner kompressionsdæmpning.
feb 2009
mar 2008
Det er godt svært og se om der er en hydraulisk fjederkompression på den, men der er jo ingen grund til at ha så stor en beholder til kompressionsdæmpning, der må sidde en skrue i både top og bund, men man ved aldrig med kina/italiengrej
maj 2006
Jeg vil bare mene, at hvis man køber sådan noget dyrt grej, sætter man sig også ind i hvordan det fungerer..
Jeg havde valgt at holde kompressionsdæmpning og returdæmpning i std. Indstillingerne, men starte med at sætte SAG.
Derefter kører du på den, og symptom-behandler ud fra den guide som ligger på HyperPros hjemmeside.
Når du kører med passager øger du vægten bagpå. Derfor skal du have strammet fjederen op. (Fjederforspænding)
Normalt sidder kompressions-justeringen i toppen, og retur-justeringen i bunden. Fjederforspændingen er enten en hydraulisk finger-skrue som ligner den sorte beholder du har på billedet eller (som jeg tror) justeres fjederforspændingen på den alu-farvede krans hvor du kan spænde fjederen sammen med den hage-nøgle som fulgte med.
maj 2006
Måske bortset fra fjederforspændingen, som du selv nævner, som man evt. Kan stramme lidt op hvis man skal ud og køre med bagsædepassager..
BITUBO Shock justering ? TL1000R?