548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

BITUBO Shock justering ? TL1000R? BITUBO Shock justering ? TL1000R?

Hey drenge & piger

Har fået mont sådan en lækker Bitubo dæmper mont, på min cykel men kan ikke helt forstå brugsanvisningen ang justerings mulighederne,, så mit spørgsmål er skal jeg dreje på den justering skruge på nogen måde FOTO VEDHÆFTET. når jeg smider en passagere op bag på ??? hvis ja hva vej osv ??
håber der er en hardcore racer der kan svare på dette spørgsmål tak :):)

Hilsen høst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BITUBO Shock justering ? TL1000R?
  • #1   12. mar 2014 Den store sorte ligner justeringen til fjederforspænd.
    Hvad kostede den og hvad er der sparet kontra Öhlins?

• #2   12. mar 2014 hej Glen tænker mere på den hvor der står S & H,

jamen jeg bestilte bare den her efter at ha skrevet sammen med 5 andre her inde i vinters ang at høre deres mening om skiftet til den her og alle sammen gav den top karakter, link her Glen

(link fjernet)

• #3   12. mar 2014 På billedet ser det ud til forspændingen er med gevind, altså alu toppen med alle hullerne i, er der ikke en nøgle med? Og den lille skrue i enden af beholderen kunne være til retur dæmpningen.

• #4   12. mar 2014 Den sorte er til hydraulisk fjederforspænding. Hvis du vil hæve cyklen lidt for at undgå at den 'squatter' for meget ved passager skal du komprimere fjederen. Det er nemt at se når du skruer på den smiley

Att. Thomas R. Hydraulisk fjederforspænding er netop for at du ikke skal ligge og gøjle med en fastnøgle inde på selve fjederbenet.

Glenn. Hvorfor spørger du til hvad der er sparet ifht Öhlins? I det billigste udgaver og til gadebrug er Öhlins ikke bedre end mange af de andre mærker.

ps. I forbindelse med anmærkningen på selve skruehovedet gemmer der sig 'High' og 'Slow' bag H og S.

• #5   12. mar 2014 Thomas R: jeps jeg har fået sådan en nøgle tang med til at dreje på den der alu ring der, og hvornår justere typisk på den ?? når der skal køres hårdt i sving eller hvordan ???

Ang Retur dæmpingen skrugen er det den jeg skal dreje på ved passagere bag på ????? eller skal der os drejes på den når der skal gives gas på de snoede veje eller ??

Christian: du mener den nederste man drejer på som klikker når man drejer den ik ? squatter ?? fortæl ? smiley :)
    komprimere ved passagere er det den der S & H just ?? smiley

• #6   12. mar 2014 Jeg tror nu mere at S & H står for Soft & Hard..

• #7   12. mar 2014 Høst:
    Har du slet ikke sat dig ind i, hvordan affjedringen fungerer før du køber dig en så fin bagdæmper?

Prøv at søge på "setting sag" på YouTube.. Så får du lidt viden om grundindstillingerne på fjederforspændingen.. smiley

• #8   12. mar 2014 Ja, soft & hard på fjederforspændingen og ja det er den du skal dreje over mod hard når du skal ha xtra vægt på, men det er spildte penge at du har købt den bagdæmper, hvis du ikke bare ved et min. om hvordan affjedringen virker og hvordan den skal sættes op, kig evt på hyperpro´s hjemmeside efter hans set-up guide, da du skal til att sætte "sag" bare for at få en smule ud af det fjederben.
    Er den fjeder der sidder på bagdæmperen bestilt til din kropsvægt??

• #10   12. mar 2014 Glenn
    Er det kun mig der ikke synes det ser ud til, at dæmperen på billedet ikke har hydraulisk fjederforspænding?
    Jeg synes mere den sorte beholder ligner kompressionsdæmpning.

• #12   12. mar 2014 Emil: det var da et dumt spørgsmål, når du kan se jeg prøver at lære sig meget om den ved at spørge om hjælp, jeg skrev til 4 personer her inde her i vinters ang den dæmper, og det jeg fik ud af det var at, 1, jeg ville få bedre vejgreb, 2, mere følling med cyklen, 3, komme af med den livs farlige rotations dæmper og os fjerne 3kg ved skift, der er ingen der har sagt noget om just på nogen måde så derfor jeg spørg lidt om hjælp, men selvom den står i normal indstilling nu er der ingen tvivl om den køre en del bedre, men derfor ville der være sjovt at kunne finpudse indstillingen lidt engang imellem jo,

• #13   12. mar 2014 Det hele skal jo passe sammen og til din vægt (forgaffel, bagdæmper og kronrørsvinkel) ellers bliver den bare underlig og køre på i stedet for ballanceret.
    Det er godt svært og se om der er en hydraulisk fjederkompression på den, men der er jo ingen grund til at ha så stor en beholder til kompressionsdæmpning, der må sidde en skrue i både top og bund, men man ved aldrig med kina/italiengrej

• #14   12. mar 2014 Det var nu ikke for at gå dig på klingen.
    Jeg vil bare mene, at hvis man køber sådan noget dyrt grej, sætter man sig også ind i hvordan det fungerer..

Jeg havde valgt at holde kompressionsdæmpning og returdæmpning i std. Indstillingerne, men starte med at sætte SAG.
    Derefter kører du på den, og symptom-behandler ud fra den guide som ligger på HyperPros hjemmeside.

Når du kører med passager øger du vægten bagpå. Derfor skal du have strammet fjederen op. (Fjederforspænding)

Normalt sidder kompressions-justeringen i toppen, og retur-justeringen i bunden. Fjederforspændingen er enten en hydraulisk finger-skrue som ligner den sorte beholder du har på billedet eller (som jeg tror) justeres fjederforspændingen på den alu-farvede krans hvor du kan spænde fjederen sammen med den hage-nøgle som fulgte med.

• #15   12. mar 2014 Desuden er det jo ikke noget man går og laver om på hver og hver anden dag. Når man først har fundet en indstilling som virker, og passer dig, vil man som regel lade den være der.
    Måske bortset fra fjederforspændingen, som du selv nævner, som man evt. Kan stramme lidt op hvis man skal ud og køre med bagsædepassager..

Kommentér på:
BITUBO Shock justering ? TL1000R?

Annonce