8.750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Stator defekt? Stator defekt?

Hej

Jeg har lige målt min stator, og den viste kontinuitet (med 1,6 modstand) mellem skruerne på kassen udvendigt og de tre ledninger.

Vil det sige jeg er nødt til at udskifte stator? Eller kan nøjes med at rengøre kassen eller andre tricks?

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stator defekt?
  • #1   18. mar 2014 hvis faserne går i stel, er din stator død.

• #3   18. mar 2014 Batteriet lader en smule i tomgang, men det er meget lidt. Regulatoren er også defekt. Hvad er "generatoren"?

• #4   18. mar 2014 generator er hvis du har en samlet enhed som både laver spænding, og ensretter den. det har du ikke på en gsxr400. tommelfingerreglen siger at din knallert skal lade 13,6-14.6 volt, målt over batteriets poler. jeg har sendt dig mit nummer i en pm hvis der er noget du vil vide. du ringer bare du gamle smiley

• #5   18. mar 2014 Det er en gsx 400 f 1984 .. i håndbogen står der noget om generator. Den nævner næsten ikke ordet 'stator' så jeg troede faktisk det var det samme. Men tak, Bjarne, det er pænt af dig!

• #7   18. mar 2014 ifølge det danske sprog er det forskel på en generator og en dynamo, og så er jeg sådan set ligeglad hvad nogen har oversat en en japansk manual til smiley

• #8   18. mar 2014 Hov. Jeg vil lige sige at jeg foretog målingen, uden at skrue nogle ledninger ud. Alt var således forbundet, da jeg fik de omtalte målinger.

Var det forkert?

Skulle jeg have brudt forbindelse fra statorledningerne til regulator(eller hvor de nu går hen?) før jeg målte?

• #9   18. mar 2014 ja det skulle du smiley

• #11   18. mar 2014 jeg har lavet motorcykler hver dag i 15 år, og undervist på teknisk skole bla i ladeanlæg på motorcykler. men det kan da godt være nogen er klogere end mig... og jeg er da istand til at blande mig uden om hvis min viden ikke rækker til hobbybrug.. undskyld.

• #12   18. mar 2014 Hhaha.. Så er min stator måske i live smiley Wow.. Jeg krydser fingre. Glæder mig til at måle igen på fredag. Mange tak!

• #13   18. mar 2014 ja der er da 50% chance alt efter hvilket ohmmeter du har brugt, og hvordan det har været polsat da du målte smiley Hans Henrik: super guide du har lavet, det er der mange der kan få glæde af smiley

• #15   18. mar 2014 Jeg har kigget din guide igennem. Jeg afmonterede regulatoren og målte den.

Manualen siger målingerne skal ligge mellem 5-6 ohm.

Jeg får følgende målinger:

Hvis jeg sætter på kontinuitet:
    468, 462, 395 og ca. det samme den anden vej.

Hvis jeg sætter den på 200 ohm (den laveste indstilling), får intet!

Hvordan skal jeg tolke det?

• #17   19. mar 2014 Modstanden i regulator som du også målte. Er kontinuitet ikke diodetest?

• #19   19. mar 2014 Det vil jeg gøre. Jeg kan desværre først måle stator på fredag. Men jeg spørger bare ind til ensretteren, fordi jeg ikke ved om den er defekt. Jeg er meget i tvivl om jeg skal kassere den eller beholde den.

Mit multimeter kan ikke sige bib. Men det viser 0.468, 0.461, 0.395 hvor din målinger viser 0.5 .. Er det tilfredsstillende, og hvorfor viser den ikke når, hvis man slår den over på ohm?

• #21   19. mar 2014 Jeg har et til 70 kr fra Harald Nyborg, så det var godt nok tæt på! smiley Strøm er vel strøm.

Jeg tager fat på målingerne af stator fredag.

• #22   31. mar 2014 Til dem, der skulle være interesseret, har jeg udskiftet regulatoren og målt statoren ordentligt. Statoren var gået i stel og målte ved 5000 omdrejninger 40, 60 og 80, hvilket i følge bogen er alt for lavt.

Kommentér på:
Stator defekt?

Annonce