Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HK vs CCM
  • #1   14. apr 2014 Det hænger ikke sammen

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   14. apr 2014 Så du kan i princippet godt ha en 125 ccm med 180hk?

• #3   14. apr 2014 Ja

• #4   14. apr 2014 Jaeh det kunne man nok godt, hvis den havde en voldsom turbo monteret, at motoren så var brændt ud efter 50 km er en anden sag.

• #5   14. apr 2014 Hehe, havde en vfr 750 f med 105 hk, nu har jeg en intruder 750 vs med 55hk, savner intet, det er moment der er kodeord her.....

• #6   14. apr 2014 det hænger således sammen (og hold tungen lige i munden) og her snakker jeg ren sug, og oversimplificerer en del for forståelsens skyld.

en 1000 ccm motor (1L) vil typisk producere omkring 100 Nm (jeg ved det oversimplificeret) hvis du har en 1000 ccm der producerer sine 100 Nm ved 4000 omdrejninger og omdrejningsbegrænser ved 5500 omdrejninger, så vil den yde 76 hk ved 4000 omdrejninger. det er noget af en tøffe sejtrækker, men ikke særlig høj topfart og acceleration. hvis den samme 1000 ccm motor yder sine 100 Nm ved 11000 omdrejninger, så er det ikke længere en tøffe motore, men en højroterende racer motor, og med akkurat samme moment vil den nu ved 11000 omdrejninger yde 209 hk.

så kort sagt, Ja der er sammenhæng mellem ccm og effekt. men den er meget afhængig af motorkarakteristik. du kan købe en harley på 1500 ccm der yder 54 hk, og du kan købe en GSXR250 der yder 48. men de to motorer opfører sig ganske aldeles forskelligt, hvor harleyn vil have kæmpe moment men lav effekt, således den er god til at tøffe rundt. hvor GSXR250 skal have tæv og op til 15000 omdrejninger for at producere så mange hk.

som det også er skrevet kan man hæve litereffekten på en motor ved at give den ladetryk, dvs den vil suge mere luft ind og dermed mere benzin kan brændes. så vil man kunne hæve de 100 Nm på en 1000 ccm, men forskellene på en racer motor og en tøffer vil stadig gælde, det man faktisk gør er at få sin motor til at opføre sig som om den har flere ccm smiley

jeg håber det opklarede lidt, jeg må her til sidst gentage mig selv og sige der er MANGE flere ting der spiller ind på en motor, men så bliver det her indlæg ALT for langt smiley

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2014

#7   14. apr 2014 Ok. Jeg har en CBF500A med 57HK og synes der er godt træk i den. Så hvad skal man med 1000CCM+? Er det mere optræk eller topfart man går efter der?

• #8   14. apr 2014 Det hænger ikke umiddelbart bare sammen.
    Hvis du ser på følgende tre motorcykler er de alle sammen 750 ccm.

Nimbus C - 22 HK
    Suzuki Intruder VS 750 - 55HK
    Honda CBR 750F - 105HK

Der er mange ting der spiller ind når HK skal leveres fra en motor.

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2014

#9   14. apr 2014 Ok. Det skal være oversimplificeret for det gir en form for mening i mit hoved smiley

Tak for input smiley

• #10   14. apr 2014 500ccm med 57hk, vil du synes var super sløvt, hvis du fik en uge på min gamle Blade, den har 900ccm og vel en 135hk med de modifikationer der er lavet.. Og den er jo faktisk lidt småsløv i forhold til dagens racere! smiley
    Jeg elsker bundtrækket fra en 900 frem for f.eks. en 600, jow jow det er sjovt at tæve en 600 så den yder det samme i hk, men 900'eren er meget mere anvendelig hvis du spørger mig, jeg skal ikke rode rundt i gearkassen for at lave en overhaling smiley Når engang jeg skal have ny om mange år.. så skal det nok være en cbr954rr.. Men igen hvorfor skifte når man har noget man er glad for?

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2014

#11   14. apr 2014 Ja jeg kan næsten tænke mig til at når man har kørt noget tid og kørt på lidt forskelligt, at man så "vil ha mere" - det kommer sikkert også til mig på et tidspunkt smiley

• #12   14. apr 2014 Efter min første tur på min (omend) gamle 1000 med 137hk blev jeg også enig med mig selv om at jeg altid skal have en 1000 kubik cykel stående, for Det virker
    Og ja det er både acceleration og topfart man får ud af hk smiley

• #13   14. apr 2014 Peter R

ikke nødvendigvis kommer helt an på hvad ,hvordan og hvor man kører har selv MC er med 124,77 og 50 HK og nyder at køre på dem alle smiley

DE fleste af dem der køre 1000cc udnytter ikke det de kan mig selv inkluisiv

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2014

#14   14. apr 2014 Det var nemlig også min første tanke: fint at kunne gå fra 0-100 på 2,7sek og tophastighed på 280km/t, men når man er ude og køre, udnytter man det vel ikke alligevel (måske lidt acc.). Der skal selvfølgelig nok være nogen som gør i et eller andet omfang, men min plan er altid at komme hjem til børnene igen smiley

• #15   14. apr 2014 Det afhænger jo også meget af hvad du vil have ud af at køre motorcykel. Hvis du synes at det er sjovt at gå 0-100 på under 3 sekunder og at køre 280 km/t, så skal du nok overveje en baneræser og køre nogle track days.

Hvis du godt kan lide at det går stille og roligt, men stadig godt kan lide kicket ved at drejer håndtaget en gang imellem, så behøver du altså ikke at køre ræser - det kan snildt klares med for eks. en cruiser eller en tourer. De fleste mellemstørrelse motorcykler har i dag 0-100 tider under 6-7 sekunder og kører derfor fra 90-95% af de biler der kører på vejene som standard. så man kan sagtens få et kick på noget der ikke har 130+ hestekræfter smiley

• #16   14. apr 2014 naturligvis udnytter man ikke hvad den kan, ikke hele tiden i hvert fald. men det skal da være en trist tur på min uden at kablet bliver strammet og den rammer næste gear lige inden begrænseren, og så har jeg jo udnyttet alle kræfterne. jeg leger også med at få optaget nogle 0-100 tider for at se hvor hurtigt jeg kan få den afsted. indtil videre tror jeg godt jeg kan gøre det lige under 4 sek. cyklen skulle kunne gøre det på lige under 3 sek

• #18   14. apr 2014 Dit spørgsmål bliver reelt besvaret i #6.
    Dit næste spørgsmål om man udnytter, at have mange heste, fuldt ud. Et lidt svært spørgsmål at svare på, kan kun svare for mig selv, og mener bestemt at mine 170hk på rullen bliver fuldt udnyttet smiley topfart er ikke så væsentlig i DK ikke mange steder du kan runde 300, hvis man gerne vil prøve det! Som jeg fuld ud forstår, så må man en tur til Tyskland smiley

Kommentér på:
HK vs CCM

Annonce