{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Transalp vs Africa Twin
  • #3   24. sep 2019 Transalp: mindre, tyndere, mere behagelig sæde, mere til korte ture på vejen.

    Africa Twin: større, bedre til længere ture, mere offroad venlig, mere behagelig i længere tid.

    (det er ikke mekanik, men håber det kan hjælpe)


  • #4   25. sep 2019 Der er ikke så stor forskel.
    AT har lidt længere affjedring, hvilket gør den er bedre på hurtigere grusvejen og offroad. Til gengæld er den 35kg tungere end TA, hvilket gør den sværere at få rundt når sporet bliver mere krævende.
    De kan stort set det samme, men nogle sidder bedre på den fysisk større AT, hvilket gør den også klarer motorvejen mere komfortabelt.


  • #5   25. sep 2019 Hvilke årgange og hvilken ccm størrelser er det du tænker på Allan?
    Transalp kan jo være helt fra 1986 og er det op til 2009.
    AT fra er der 88 til og med 2018 modellen dog med en længere hul hvor den ikke var på programmet.


  • #6   25. sep 2019 Sjovt at de 2 første indlæg har præcist den modsatte opfattelse af kombatanterne.

    Har en Transalp fra 89 og en fra 91, 600 ccm, AT er fra 1991. 750 ccm.

    Passer de på nogen måde dele sammen, er der noget man med fordel kan tage fra AT over på TA?


  • #7   25. sep 2019 Det er da ikke sandt. Vi er begge enige i at AT er bedre til offroad end TA.

  • #8   25. sep 2019 Sgu da også rigtigt, mig der ser for meget tv samtidig med MCG smiley

  • #9   26. sep 2019 Prøv at sammenligne knastakslernes åbnevinkler og -højder, Allan. US tuningsfirmaet Two Brothers brugte tilbage omkring 1990 knastaksler fra "en europæisk enduro" til deres Hawk GT647. Det kan kun være fra ATen, idet TAen blev solgt i USA et år eller to den gang. Men om det var AT 650 eller din 750, må du se i værkstedsmanualen.

    Alternativt burde du kunne finde tunede knastaksler fra Tornado, Hotcams o.lign., hvis det er den slags, du er ude efter. Læste engang om en TA med AT 750 motor; der skulle vist skæres en tværstiver af stellet, for at motoren ku være der. Så det går i så fald næppe til gadebrug smiley


  • #10   26. sep 2019 Jeg har lige fået sådan en på besøg. Den her er med automatgear, det er sådan set ret fed at køre med.

    profilbillede
  • #12   26. sep 2019 Ikke tuning jeg snakker om, bare om der var nogen dele der passede over, som måske var bedre end det der sidder på Transalp.
    Motor over kunne være ret fedt, så ville den være vild.


  • #13   27. sep 2019 Men du ville jo ikke tune...

    ...men forgaflen, evt med bremser og hjul måske? Bagdæmperen, hvis gaflen kan bevæge sig langt nok? Blot hvad jeg selv ville kigge på, du må ud med målebåndet smiley


  • #14   28. sep 2019 Den handel blev ikke til noget, den røg op i over 10.000 excl afgift.

Kommentér på:
Honda Transalp vs Africa Twin

Annonce