2.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Honda Transalp vs. Suzuki DL V-strom (eller lignende) Honda Transalp vs. Suzuki DL V-strom (eller lignende)

Hej alle sammen,
jeg kunne godt bruge jeres input.

Jeg er på udkig efter ny MC og søger en touringcykel med forholdsvist oprejst kørestilling i stil med TransAlp og V-strom (andre forslag..?) -. og ville gerne vide hvad I tænker om disse to cykler - fordele og ulemper?
Min tanke var at køre en tur til Sicilien til sommer.

Eks. Hondaen har jo ikke nær så mange HK som Suzukien, Har det været et problem for nogle?

Til info: Mit budget er omkring 50-60.000 kr. og søger en cykel fra år 2000 og opefter, med under 50.000 på klokken. Og ja, jeg skal selvfølgelig ud og prøve de forskellige maskiner.

På forhånd tak for jeres input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Transalp vs. Suzuki DL V-strom (eller lignende)
  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #1   16. okt 2016 Prøv en Honda nc 750

• #2   16. okt 2016 Har selv været på tur til Italien på min gamle transalp, eneste gang jeg manglede lidt hk var på autobahnen hjemad hvor det ikke kunne gå stærkt nok, ellers var/er det en vidunderlig rejsemaskine - alsidig og stabil, har ikke prøvet Vstrom men mon ikke den er meget lig den...

• #4   16. okt 2016 Hej NB
    Det er begge hamrende gode motorcykler, men kan efter min mening ikke sige at den ene generelt er bedre end den anden.
    Begge er egnede til det behov du beskriver.
    Du skal prøve dem begge, og købe den der giver dig det bredeste grin smiley
    Valgte selv Honda XL700VA, der dog prismæssigt ligger en anelse over det budget du nævner, men tænk dig om, køb en MC med ABS - Det redder din røv en dag...... God jagt - Håber du bliver glad

• #5   16. okt 2016 kig på en TDM 900, de kan findes til den pris

• #6   16. okt 2016 Plus ved V-strom: Mere punch i motoren til sportslig kørsel, mere komfortabel touring maskine.

Plus ved TransAlp: Kan godt færdes på veje uden asfalt.

Motoren i Honda'en er rigelig stærk til den type kørsel den er bygget til, men ned af den tyske motorvej, med passager og baggage, klarer Suzukien det altså bedre.
    Prøv dem begge. Personligt ville jeg snuppe TransAlpen, da jeg bedre kan lide den motors karakter.

• #8   16. okt 2016 Jeg tænker hvorfor ikke en Suzuki gsx 650 f

• #10   16. okt 2016 Kawasaki versus var jeg sprunget på.

• #12   16. okt 2016 hvis du kun er til vej, så kig også på TDM 850

• #13   18. okt 2016 Yamahas Tracer er nok lidt over budget, men en satans god cykel.
    Versys er også et godt bud.
    Transalp tror jeg er det bedste af dine to hvis du også vil tage den på grusveje.
    V-strom er nok den bedste vej cykel af de to, men prøv noget forskelligt inden du tager vores lommeekspertviden for gode varer smiley

• #14   18. mar 2017 Hvad endte du med at købe?

Kommentér på:
Honda Transalp vs. Suzuki DL V-strom (eller lignende)

Annonce