Samle motor Samle motor
Endeligt er alle mine dele kommet hjem og div motordele er malet og gennemgået. Nu skal det hele bare samles.
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer, tips og gode råd inden jeg går i gang. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på. Nogle anbefaler at bruge et tyndt lag flydende pakning sammen med alm. Pakninger? Og jeg har set nogen bruge noget kobber spray på toppakninger?
Hvad med lock tight til skruer osv. Hvis i har lyst, så skriv endeligt om jeres erfaringer og ting jeg skal være opmærksom på.
Det er forresten en Honda cb 750. Jeg har læst mig til en helt masse, men ville være rart med indbyt fra erfarne herre.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
rengør alle pakflader inden pakninger monteres og hold alle huller med gevind fedt og oliefri , en dråbe væske der presses sammen i bunden af bolthul kan opnå rigeligt højt tryk til at revne metal og trykket bliver højere når motoren opnår driftstemperatur
Pakdåser : lige et fingerstrøg med fedt /olie på flader der lægger an mod metal
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
motorblok skal have et tyndlag fyldende pakning mellem de to halvparter
toppakning og bundpakning skal ikke have flydende pakning
men du skal tjekke at top ikke er skæv ridser på pak flade(ellers planslib)
husk at spænde med momentnøgle i den rigtige række følge.
Nu kommer der noget vigtigt hør godt efter !
de 4 piratos pakning under knastaksel skal have et tyndt lag flyende pakning
og alle skruer der holder knast skal have loctite gevindlås der kan tåle olie
fordi på 99 % af Honda cb 750 er der gået hul i gevindhul. godstykkelse på alu er meget tynd så der går nemt hul så olie løber ud mellem kølleriberne.
Men der er også en anden ting :
har du standard stempler eller har du 836 ccm wiseco ?
en anden god ting er at installere heavy duty cyllinderbolte .
Hilsen Kenneth.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Jeg har før hørt om folk der smører med kobberfedt på bolt vindingerne. Kan det få metallet til at revne?
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Red. Der sidder altid små partikler og skidt en klud ikke tager, så vask tingene godt.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Samle motor