2.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Samle motor Samle motor

Endeligt er alle mine dele kommet hjem og div motordele er malet og gennemgået. Nu skal det hele bare samles.
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer, tips og gode råd inden jeg går i gang. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på. Nogle anbefaler at bruge et tyndt lag flydende pakning sammen med alm. Pakninger? Og jeg har set nogen bruge noget kobber spray på toppakninger?
Hvad med lock tight til skruer osv. Hvis i har lyst, så skriv endeligt om jeres erfaringer og ting jeg skal være opmærksom på.
Det er forresten en Honda cb 750. Jeg har læst mig til en helt masse, men ville være rart med indbyt fra erfarne herre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samle motor
  • #1   15. apr 2014 fedt skal holdes væk fra især toppakninger , ville mætte papirpakninger i resten af motoren med olie eller fedtstof natten over og ellers ikke give andet
    rengør alle pakflader inden pakninger monteres og hold alle huller med gevind fedt og oliefri , en dråbe væske der presses sammen i bunden af bolthul kan opnå rigeligt højt tryk til at revne metal og trykket bliver højere når motoren opnår driftstemperatur

Pakdåser : lige et fingerstrøg med fedt /olie på flader der lægger an mod metal

• #2   15. apr 2014 Jeg havde selv en cb 750 jeg renoverede selv.

motorblok skal have et tyndlag fyldende pakning mellem de to halvparter

toppakning og bundpakning skal ikke have flydende pakning
    men du skal tjekke at top ikke er skæv ridser på pak flade(ellers planslib)
    husk at spænde med momentnøgle i den rigtige række følge.

Nu kommer der noget vigtigt hør godt efter !

de 4 piratos pakning under knastaksel skal have et tyndt lag flyende pakning

og alle skruer der holder knast skal have loctite gevindlås der kan tåle olie

fordi på 99 % af Honda cb 750 er der gået hul i gevindhul. godstykkelse på alu er meget tynd så der går nemt hul så olie løber ud mellem kølleriberne.

Men der er også en anden ting :

har du standard stempler eller har du 836 ccm wiseco ?

en anden god ting er at installere heavy duty cyllinderbolte .

Hilsen Kenneth.

• #3   15. apr 2014 @Urbanviging.dk:

Jeg har før hørt om folk der smører med kobberfedt på bolt vindingerne. Kan det få metallet til at revne?

• #4   15. apr 2014 Som Urbanviking. Og hvis du har lejesæder, skiver osv, så vask dem af med varmt vand og sulfo og tør efter, inden du påfører en tynd oliefilm. ( og lad dem selfølgelig tørre helt)
    Red. Der sidder altid små partikler og skidt en klud ikke tager, så vask tingene godt.

• #5   16. apr 2014 nemt , prøv at tage noget du alligevel skal bruge til noget og fyld noget olie i hullet og skru en bolt i , varm derefter op smiley så skal du se

• #6   16. apr 2014 Tak alle og den med olie i gevind gælder også for flydende pakning. Havde en kammerat der i de vilde knallertdage "sprang" bunden ud på et gevind på den måde.

Kommentér på:
Samle motor

Annonce