1.809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

martin S
martin S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

kan man købe en stor mc og gøre den lille???! kan man købe en stor mc og gøre den lille???!

Hej jeg bliver snart 17 år og har tænkt mig at købe en motorcykel når jeg fylder 18. Men når jeg bliver gammel nok vil jeg gerne køre en mc på 1000 ccm eller over! Er det muligt at neddrosle sådan en så den bliver lovlig til en med lille mc kørekort???? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man købe en stor mc og gøre den lille???!
  • #1   19. maj 2014 Nej. Som ny hedder det max 125 ccm

• #2   19. maj 2014 NEJ

• #4   19. maj 2014 Du kan se alle de 'nye' MC kort regler for kat. A i fotoalbummet under min profil. smiley

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#5   19. maj 2014 Ok tak for svarene smiley

• #6   19. maj 2014 Starte på en 1000cc eller over? Ja hvorfor ikke, du er jo også 16 år med massere af erfaring fra tunet knallerter...

What could go wrong?

profilbillede
  • #8   19. maj 2014 "1000ccm eller over" smiley smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #9   19. maj 2014 MJ - Tror nu ikke at de laver de regler om, de er 100% inkompetente derinde.

Måske ændrer de aldersgrænsen, så den følger resten af det fantastiske EU.

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#10   19. maj 2014 Det håber jeg smiley jeg mindes at have læst et sted at man kunne få en lille mc som 16 årig og en stor som 18 smiley

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#12   19. maj 2014 http://koerekort-guiden.dk/motorcykel-16-aar

• #14   19. maj 2014 Ja du er 16 og føler dig nok som verdensmester.
    Jeg synes det er en sindsyg dårlig idé at lade 16 årige køre motorcykel eller bil for den sags skyld... For i kan simpelthen ikke styre det. Har du eksempelvis tænkt på, at når du lige hænger ud med dine kammerater på jeres tunede knallerter i et stille villa-kvarter en aften, at i rent faktisk skaber en masse uro. Og at når i lige vrider øret og køre 70-80 km/t forbi fru. Hansens hus, at hun dermed føler sig utrygge ved jer. Hvad i ikke har tænkt på er at fru. Hansen arbejder i et forsikringsselskab og er dermed til at bestemme priserne for jer når i bliver ældre og vil have bil. Så det dyrt.
    Hvis i nu kørte fornuftigt og ansvarligt, og viste hensyn, så ville priserne nok ikke være så høje.

Noget andet er at jeg spår en ordentligt stigning i færdselsuheld, hvis den idé bliver vedtaget. Igen, i kan IKKE styre det. Den danske ungdom er hjerneblæst i forhold til så mange andre lande.
    Du synes måske jeg er en gammel sur mand, og det må du da også... men i stedet kunne du måske tage lidt ved lære.

P.S. glem alt om at starte på en 1000cc - du slår dig selv ihjel, og endnu mere uheldigt er at du kan slå andre ihjel også.

• #15   19. maj 2014 De nye regler kan vi være enige i eller uenige i , men de er som de er og 1000 ccm er i den farlige ende oa skalaen , jeg har selv kørt 1100 gsx Suzuki i flere år med 136 hk og man bruger faktisk kun de 36 ved alm. kørsel , glem det og lær at køre mc først og så når du måske en dag ved hvad fart er og risikoen er kan du tænke på det , og husk max fart på landevejen er dog kun 80 og motor vej 130km/t , og skal du til Tyskland og kører skal du være noget mere erfaren en nu verdensmester

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#16   19. maj 2014 Okay.... 1: jeg er ikke nogen knallert bølle, jeg har meget respekt for andre.
    2: og hvis jeg kunne undgå at købe 2 forskellige mc'er I stedet for bare at neddrosle og spare penge.
    3: hvorfor skal i svare mig på den måde?! Jeg er helt ny i det her og har ingen erfaring på det punkt. Er der noget galt i at spørge om hjælp.

• #17   19. maj 2014 Hvis du har respekt for andre hvorfor er knallerten så tunet/ulovlig smiley ?
    men nok om det martin.... Jeg tror bare folk er generelt trætte af de 1000 16-17-18 årige før dig, som er kommet med samme spørgsmål. Og ingen af jer har overvejet lige at søge i forum først.
    Alle vil i op på en 1000cc super sports cykel så hurtigt som muligt, fordi i har set én køre forbi i byen, og han var bare for sej! Men sandheden er at det tager flere års køre-erfaring at mestre sådan en maskine. Det er meget bedre for dig selv, og vores andre sikkerhed, at du starter i de små klasser og får styr på teknikken. Og NEJ det er ikke noget man lige lære på 1 år.

Keith Code said "Riding motorcycles is one of the most difficult multi-task activities known to man, and not everyone is wired for it"

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#19   19. maj 2014 Hvad snakker du om? Min knallert er ikke tunet

• #20   19. maj 2014 For at opsummere:

Du kan ikke drosle en stor mc og derved 'gøre den lille'. Motorens størrelse er som den nu er. (Du kan sikkert få et small/big-bore kit og på den måde modificere dens størrelse, men du vil aldrig kunne opnå et resultat som gør den lovlig til A1 kortet)
    Den side du linker med kørekort som 16-årig passer ikke. Oplysningerne der i er falske. Slut.
    Du kan som nævnt tidligere, læse alle regler for de nye kørekort regler i fotoalbummet som du kan finde ved at klikke ind på min profil.

Vent til du er 18, og kør pænt på din scooter indtil da. smiley

• #22   19. maj 2014 Du har vel fået svar nok nu. Smut du nu bare tilbage til scooter-galleri, og lad de voksne have deres eget forum her. Du er 16... åh nej vent snart hele 17, og du vil køre 1000cc. Hvis du nu bruger de små grå lidt, så burde du kunne se hvordan det ser ud/lyder for os mænd her på sitet.

• #23   19. maj 2014 Jeg syntes nu i er værre end de øvrige gallerier lige nu.
    Er sgu lidt overrasket over den manglende tolerance og den måde i angriber på.

Vi taler om en velformuleret ung mand der har en teoretisk tilgang til hvad de forskellige maskiner kan (som vi andre vel også havde da vi var 16 år gamle.)

Jeg er helt enig i at det er forkert at ville starte på en 1000ccm men enkle af dem der svarer må virkeligt have mangel på empati.

@trådstarter, nogen føler sig som noget særligt når de kan tale ned til en 16årig der reelt bare er vild for at komme ud at køre.
    Lad dig ikke gå på af det og glæd dig til det bliver din tur til at komme ud på 2 hjul.

• #24   19. maj 2014 @ Thunder, hvad med at du oprettede din mc i stedet for at spille smart og altvidende?

"For i kan simpelthen ikke styre det. Har du eksempelvis tænkt på, at når du lige hænger ud med dine kammerater på jeres tunede knallerter i et stille villa-kvarter en aften, at i rent faktisk skaber en masse uro. Og at når i lige vrider øret og køre 70-80 km/t forbi fru. Hansens hus, at hun dermed føler sig utrygge ved jer."

Jeg bor et sted hvor mange småfede gamle mænd (der er jeg også selv) vælger at køre på deres racere eller choppere købt for friværdien, hvor de så har afmonteret potterne eller bare skåret i dem for at kompensere for et eller andet så de larmer helt åndsvagt... Fordi vi bor et naturskønt område vælger de også at glæde os med at stoppe og snakke i grupper af 5-30 stk. Det giver hverken tryghed eller forståelse når jeg starter min motorcykel...

"Du har vel fået svar nok nu. Smut du nu bare tilbage til scooter-galleri, og lad de voksne have deres eget forum her. Du er 16... åh nej vent snart hele 17, og du vil køre 1000cc. Hvis du nu bruger de små grå lidt, så burde du kunne se hvordan det ser ud/lyder for os mænd her på sitet. "

Hvad med du selv kom ud af klappen eller valgte at formulere dig anderledes nu du kun er en gæst herinde.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #25   19. maj 2014 Jeg forstÃ¥r heller ikke lige folks opførsel i den her trÃ¥d.

Jeg startede på en 1000ccm som 18 årig, og har da ikke slået nogen ihjel endnu?
    Dengang var sådan en da væsentligt mere farlig at køre på end nutidens superbikes, så hvorfor skulle det dog pludselig være mere uforsvarligt end dengang?

Der er selvfølgelig en generel holdningsændring hos den yngre generation, med hensyn til at realisere sig selv og at skulle posere på diverse sociale medier, men det synes jeg da ikke jeg genkender på trådstarters spørgsmål og formulering?

Prøv lige at give folk lidt pusterum, og svar kun på hvad de spørger om - ingen er tjente med gamle indebrændte idioter der har set sig sure på en hel generation af nye motorcyklister. Det er ikke dem der optræder hyppigst i statistikkerne - det er fanme jer selv!

• #26   19. maj 2014 Thunder, det er måske din måde at blive opdraget på.
    Jeg har da kørt på
    Min fars 750 ccm op til flere gange, og der sker da ikk noget? Har ingen problemer med at styre en sådan cykel.

Måske har du bare ikke haft de forældre der har ville have du skulle lærer sådan nogle ting i en tidlig nok alder. smiley
    Det betyder ikk andre ikke kan. smiley

• #27   19. maj 2014 Hey Martin, jeg vil råde dig til at kigge efter en 125'er da man ikke må drossel en MC ned til lille kørekort, det er kun mellem man må drosle en MC ned til. smiley
    Kan godt forstå dig, men det ville være ærgerligt at miste kørekortet lige når du har fået det. smiley

• #29   19. maj 2014 smiley

• #30   19. maj 2014 Kæft hvor er i seje, sådan at rakke ned på en 16-årig over internettet! Thumbs-up til jer...Og så alene på det grundlag at han er 16 år og ønsker sig en rigtig motorcykel.

• #31   19. maj 2014 Ja jeg begræder også paradigmet.
    Den tudesmiley jeg lavede kan misforstås på mange måder, så tænkte jeg hellere må uddybe.
    For det første hvor er det synd gerne at ville starte på en litercykel.

Jeg må så indrømme jeg gerne ville starte på en gsxr750 k4 for 10 år siden så var ikke bedre selv.

Men er alligevel sørge ligt at se en der ikke har fundet ud af hvordan sjov og cykling hænger sammen.
    Eller også bare er kubikfikseret drag dreng.

For det andet

Hvordan er det folk svarer.......

Mangler bare at blive skrevet at ansvarsforsikringen ikke dækker når man har kørt over hastighedsgrænsen smiley

• #32   19. maj 2014 Det er rigtigt nok at en 1000 ccm, måske er lidt stort... Men der er ingen der siger han vil have en bandit med 2-300 hk? smiley enig med malling. smiley
    Ser ingen fare i at han kører på en større MC, da han stadig er ung, og har hurtige reflekser. Derimod synes jeg det er helt grotesk, at gamle mænd på 50-60 ligger og kører dicideret råddent, "fordi de har erfaring". Det er dem der er ved at blive syge, nedsat syn, nedsat hørelse, og ikke mindst nedsat evne til at reagere hurtigt... ?

• #33   19. maj 2014 Nu siger han jo heller ikke at det er en racer han drømmer om smiley
    Jeg er selv helt nystartet, og fik kortet i torsdags, og jeg startede da med en 1100 ccm dragstar. Og bare fordi man er 25, behøver man ikke og være mere fornuftig end end på 20/22 smiley

• #34   19. maj 2014 Præcis Kim. smiley
    Men hvis det er noget som skal holde i længden så er det nok bedst bare at købe en billig kineser cykel... Det er godt nok til at køre rundt på, hvis man ikke skal ligge og blærer sig. smiley

• martin S
    martin S Tilmeldt:
    maj 2014

#36   21. maj 2014 Org tak for hjælpen smiley men jeg er glad for jeres mening! Jeg havde overvejet at købe mig en kawasaki ninja når jeg bliver lidt ældre og har pengene til det smiley men det er ikke fordi at jeg ville ud og køre rodent, det er mere for at så slap jeg for at gå fra motorcykel til motorcykel.
    smiley jeg takker meget for jeres opbakning og information smiley

• #37   21. maj 2014 Reglerne er åndsvage, ellers ville der ikke side så mange bagkloge tosser og komme med råd, de ville være døde, for da de tog kortet og måtte de køre på hvad pengepungen kunne trække. når det er sagt syntes jeg stadig en 1000ccm er voldsom at starte på. Personligt ville jeg vente til jeg kunne tage 48hk kortet(her er der også mulighed for at købe noget kraftigere der så drosles), og hvis du gerne vil ud og køre så køb en bane racer, de fås billigt og du får rigtig meget god erfaring uden det behøver koste kassen

Kommentér på:
kan man købe en stor mc og gøre den lille???!

Annonce