554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Xt 600 94' virker død Xt 600 94' virker død

Prøvede lige en Yamaha xt 600 fra 94' igår. Springer igang så snart man rør ved kickstarteren, går fint, men da jeg pressede den ude på vejen, så virkede det som om den manglede sådan liiiige det sidste, faktisk døde den på et tidspunt hvor jeg havde givet maks gas, så sluppet og træk koblingen. Den startede igen med det samme, men på vej tilbage hakkede den lidt når jeg lullede afsted, og virkede tilbageholdende når jeg vred gassen.
Hva kan det være?
Der er original luftfilter på.
Der er sat en større potte på.
Ud over det, så ren standard.
Kan det være pga den køre med kaburator med membran, og så den ændrede potte laver et " forkert" tryk?
Nogen forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xt 600 94' virker død
  • #2   8. jun 2014 Møgbeskidt karburator.
    Falsk luft.
    Forkert dyse.

• #3   8. jun 2014 Har lige bedt ham sætte den originale potte på igen, kan det ikke være det? På min cx'er laver den bøvl bare ved den mindste ændring af tryk. Men det er bare en tanke.
    Forresten køre den med den originale gearing, og jeg ku ik få den over 120 km/t.. Det undrede mig også da jeg kan se herinde at 130-140 ikke sku være et problem

• #4   8. jun 2014 Det kunne det godt. Det kan jo da relativt enkelt be- eller afkræftes ved at sætte den originale på.

Altså den er så vidt jeg husker opgivet til 160, så du skulle gerne kunne få den over 120. Men igen - hvis den ikke trækker ordentligt nu.

• #5   8. jun 2014 Hvordan er de egentlig holdbarheds mæssigt Søren? Han overvejer salg, og tja, den er da meget skæg , men er det en maskine til hverdags brug? Køre aldrig motorvej så hastigheden er jo ikke så vigtig, men gider man køre langt på sådan en?

• #6   8. jun 2014 Åh, nu skal mit svar jo tages med et lille forbehold, da jeg ikke har haft min ret længe. Men jeg har da nået 1500-2000 km på den.

Jeg kører 2x35km på arbejde på den næsten dagligt og den er en ren fornøjelse, at køre på sådan en. Det er landevej og den følger nemt trafikken og siddestillingen er virkelig god til længere tur - jeg tror næsten, at man kan køre til Afrika uden at få ondt i røven.

Jeg vil næsten sige, at den på mange måder er mere bevendt som pendlermaskine til dagligt fremfor min GSXR 600. Så jeg kan absolut anbefale den.

• #7   8. jun 2014 smiley ja, så ku den jo komme på listen over maybe bye maskiner smiley
    Den skræmte mig dog lidt.. Den er jo relativt høj, jeg selv er en fjer på 182 og små 68 kg, og da jeg så sku op på kickstarteren ha ha ha , var sku bange for den ville slå tilbage smiley så havde jeg fået et pææænt ømt ben.. Men lærte hurtigt tricket med at træde stille, så kom den med det samme

• #8   9. jun 2014 Det lærer man ret hurtigt - stille ned, så den siger 'tik' og så helt op med pedalen. Og træder du ned på pedalen og så springer den igang uden man skal lægge alle kræfter i smiley

• #9   9. jun 2014 Ja det sku jeg ha vidst første gang smiley men det har nok set mægtig sjovt ud at jeg har stået der oppe og " hoppet" ... Og ned ville den fandeme ikke

• #10   9. jun 2014 Jeg har engang haft en ældre xt600z hvor jeg en sommer oplevede at den hakkede lidt i omdrejningerne (jeg mindes det var omkring 3000-4000 rpm) og jeg ikke kunne få den længere op en 115 km/t. Jeg døjede også med at den skød i udstødningen når jeg slap gassen mens jeg kørte.

Jeg rensede min karburator og fandt ud af min coaster enricher var møg beskidt.. Forsikrede mig at tændspolen leverede en pæn gnist og satte hvis også en ny tændhætte på..

Derefter kørte den gamle dame rigtig fint...

Tophastigheden blev dog aldrig perfekt 120-130 km/t hvilket passede mig rigtig fint

Kommentér på:
Xt 600 94' virker død

Annonce